וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין הודיע שעלה בידו של לפיד להקים ממשלה: "מועד ההשבעה יימסר בהמשך"

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 16:28

ראשי גוש השינוי, בנט ולפיד, דרשו פומבית מיו"ר הכנסת להכריז על יום רביעי הקרוב כמועד להשבעת הממשלה, ולוין צפוי לקבל את הכרעתו הערב עם סיום דיוני המליאה. ההערכה היא כי לוין יכריז על יום שני הבא בתור המועד, זאת במטרה לנסות להמשיך להפעיל לחצים על חברי ימינה

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע היום (שני) במליאת הכנסת כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכיב את הממשלה הבאה, ואמר כי יכריז על מועד השבעת ההמשלה בהמשך היום. מרגע ההכרזה, לוין יוכל לקבוע את מועד השבעת הממשלה בכל יום, ולכל המאוחר ביום שני הבא.

ראשי גוש השינוי, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, דרשו פומבית מלוין להכריז על יום רביעי הקרוב כמועד להשבעת הממשלה, ולוין צפוי לקבל את הכרעתו הערב עם סיום דיוני המליאה. בגוש השינוי מעריכים כי לוין יכריז על יום שני הבא כמועד להשבעת הממשלה, זאת במטרה לנסות להמשיך להפעיל לחצים על חברי ימינה ותקווה חדשה לא לתמוך בהקמת הממשלה.

בווידאו: יו"ר הכנסת מודיע שעלה בידו של לפיד להקים ממשלה/צילום: דוברות הכנסת

מוקדם יותר, במהלך ישיבת הסיעה של יש עתיד, אמר יו"ר המפלגה יאיר לפיד כי יש להאיץ את השבעת הממשלה ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הכנסת אינה כלי בידיו". הוא ציין כי עדיין לא נחתמו הסכמים קואליציוניים וכי "החוק מחייב אותנו לפרסם אותם 24 שעות לפני השבעת הממשלה, וכך נעשה". לפיד הוסיף כי "נכשל" בכל הקשור לכמות השרים הצפויה בממשלה הנרקמת: "זה לא טוב, אבל זה מה שאפשר לנו להקים ממשלה".

לפיד לא הכחיש שהייתה דרישה של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לא לצרף את המפלגות החרדיות לממשלה בשנה הראשונה. "לא אכנס לענייני מו"מ", השיב לכתבים. יו"ר יש עתיד ציין כי גם במידה והממשלה אכן תוקם, "לא צריך לקפוץ לבריכה בכיכר רבין ולצעוק ניצחנו".

עוד בוואלה!

לפיד: להאיץ את השבעת הממשלה, הכנסת אינה כלי בידי נתניהו

לכתבה המלאה
יו"ר הכנסת, יריב לוין במהלך פתח ישיבת מליאת הכנסת 7 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בגוש השינוי מעריכים כי יכריז על יום שני הבא כמועד להשבעת הממשלה. לוין, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

גם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אמר בישיבת הסיעה כי "הניסיון לסכל את הקמת הממשלה לא משקף דבר זולת הרצון להיאחז בשלטון בכל מחיר". סער פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין ואמר כי עליו "להביא את ההצבעה על השבעת הממשלה בהקדם ועדיף כבר השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully