וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בנט-לפיד תושבע ביום ראשון

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 12:40

יום לאחר שהודיע כי עלה בידו של לפיד, לוין הכריז כי ההצבעה על ממשלת גוש השינוי תיערך בראשון, יום בו המליאה אינה פעילה בשגרה, במטרה להביא לפרסום ההסכמים הקואליציוניים 48 שעות לפני ההשבעה. בישיבה המיוחדת ייבחר גם יו"ר חדש לכנסת, שצפוי להיות מיקי לוי מיש עתיד

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), הודיע הבוקר (שלישי) כי ממשלת בנט-לפיד תושבע ביום ראשון. הדיון וההצבעה על הממשלה ייערכו בישיבה מיוחדת של המליאה, בה ייבחר גם יושב ראש חדש לכנסת, שצפוי להיות ח"כ מיקי לוי מיש עתיד. ההחלטות עברו לאישור הוועדה המסדרת. אתמול הכריז בכנסת כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכיב ממשלה.

בימי ראשון המליאה אינה פעילה בשגרה, ולוין קבע את ההשבעה במועד זה מתוך רצון לדחוק בלפיד וביו"ר ימינה נפתלי בנט לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים 48 שעות לפני מועד השבעת הממשלה ולא יממה כמתחייב בחוק. יום שבת אינו נחשב במניין הימים, ולכן יהיה על השניים להניח את ההסכמים כבר ביום שישי למרות שההשבעה היא רק בראשון.

יו"ר הכנסת, יריב לוין במהלך פתח ישיבת מליאת הכנסת 7 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יוחלף בראשון. לוין/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בכך, לוין הסיר את החשש בגוש השינוי שינסה לעכב את ההשבעה. גורמים בגוש העלו את האפשרות שלוין יבחר בפרשנות מרחיבה של לשון החוק, שתאפשר לליכוד זמן נוסף לפעולות שיחתרו נגד הקמת הממשלה. כדי למנוע זאת נבחן מהלך של החלפת יו"ר הכנסת, אך בימינה לא רצו להסתייע בקולות הרשימה המשותפת, והאפשרות ירדה מהפרק.

ההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות עדיין לא נחתמו, אולם חלקים מהם פורסמו אתמול. ההסכמים ייחתמו בין ימינה ויש עתיד, ובמקביל בין שאר המפלגות למפלגתו של יאיר לפיד. שתי המפלגות חידדו את מבנה הממשלה הפריטטית, שנותן כוח שווה וזכות וטו לראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ולגוש הימין וגוש המרכז-שמאל, למרות הפער במספר המנדטים בממשלה. כך למשל, אם יצורפו סיעות נוספות לקואליציה לאחר הקמת הממשלה, זה ייעשה בהסכמת ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי שניהם.

כמו כן, ביש עתיד וימינה מתכוונים להרחיב את החוק הנורבגי, כך ש-26 חברי כנסת חדשים יוכלו להיכנס במקום שרים וסגני שרים שיתפטרו. במסמך קווי היסוד של הממשלה נחשפים חלק מההסכמות של המפלגות החברות בה. הממשלה צפויה לקדם חוק להגבלה של שתי קדנציות או שמונה שנים בראשות הממשלה, אך לא למניעת כהונה מראש ממשלה נאשם בפלילים.

עוד בוואלה!

לוין, תלמד מפנס, עשה את הדבר הנכון. לא תוכל להגיד אחר כך "לא ידעתי"

לכתבה המלאה
פגישת ראשי המפלגות יש עתיד, ימינה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, תקווה חדשה ורע"מ, במלון דן, תל אביב 6 ביוני 2021. רענן כהן, אתר רשמי
ייאלצו לפרסם את ההסכמים 48 שעות לפני ההשבעה. ראשי המפלגות בממשלה המיועדת/אתר רשמי, רענן כהן

במסגרת ההסכמים, בנט יכהן ראשון כראש הממשלה, לפיד יכהן כשר החוץ, סער כשר המשפטים ושקד כשרת הפנים. בתום השנתיים הראשונות של הממשלה, לפיד ייכנס ללשכת ראש הממשלה, אז סער יהפוך לשר החוץ, שקד לשרת המשפטים ובנט לשר הפנים וכן לראש הממשלה החליפי.

יתר התיקים צפויים להשאר קבועים לאורך כל ארבע שנות ממשלת בנט-לפיד. בין ראשי המפלגות הנוספים, בני גנץ ימשיך בתפקידו כשר הביטחון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יכהן כשר האוצר, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כשר הבריאות ומרב מיכאלי כשרת התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully