וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתקווה חדשה רצו לקדם חוק שימנע מנתניהו להתמודד בבחירות, בימינה סירבו: "לא יהיה"

7.6.2021 / 22:44

ממשלת בנט-לפיד מתכוונת להעביר חוק שיגביל את כהונת ראשות הממשלה לשתי קדנציות, ובמפלגתו של סער רצו להוסיף גם תקופת צינון של ארבע שנים אחריהן. בימינה הבהירו: ההצעה עלתה, אבל אין ולא תהיה הסכמה על צינון או מניעת ריצה לכנסת. הליכוד: "בנט הופך את ישראל לאיראן"

במסגרת המשא ומתן להקמת ממשלת בנט-לפיד, מפלגת תקווה חדשה של גדעון סער ביקשה לקדם חוק שימנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להתמודד בבחירות הבאות.

כל המפלגות בממשלה הסכימו על הצורך לחוקק חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות או שמונה שנים - אך בתקווה חדשה הציעו בנוסף גם חוק שיגזור עליו צינון של 4 שנים ללא התמודדות פוליטית. לפי גורמים המעורבים במשא ומתן, ביש עתיד הביעו תמיכה במהלך וביקשו להוסיף אותו להסכמים הקואליציוניים, אך בימינה סירבו ושללו אותו על הסף והוא לא נכלל בהסכמים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
בימינה הכחישו בתוקף כי הסכימו לקידום סעיף הצינון. נתניהו ובנט, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

סעיף הצינון, עליו דווח הערב לראשונה בחדשות 12, היה מונע מנתניהו להתמודד בבחירות הבאות והוביל למתקפה חריפה ביותר של הליכוד על יו"ר ימינה, נפתלי בנט. "בנט הופך את ישראל לדיקטטורה חשוכה - צפון קוריאה פינת איראן", נמסר בהודעת הליכוד. "ראש הממשלה נתניהו נלחם באיראן, ובנט מביא חוק מאיראן. החוק הזה יוציא את ישראל מחברת הדמוקרטיות הנאורות ויכניס אותה למשטרי הרודנות החשוכים ביותר".

עוד מסרו כי "אחרי שבנט רימה את בוחריו והעביר קולות מימין לשמאל רק כדי למנות את עצמו לראש ממשלה עם 6 מנדטים, עכשיו הוא מביא חוק שלא קיים בשום דמוקרטיה בעולם, במטרה לפסול את ראש הממשלה נתניהו מלהתמודד לכנסת ובכך לחסל את המנהיג החזק של הימין. בנט חוצה כל קו אדום במרדף המטורף שלו לכיסא ראש הממשלה בכל מחיר".

בימינה הכחישו בתוקף כי הסכימו לקידום סעיף הצינון. "אין, לא הייתה ולא תהיה הסכמה בעניין מניעת ריצה לכנסת. מדובר בהצעה שעלתה, לא סוכמה והיא גם לא תהיה הדבר היחידי שהיה והוסכם הוא הגבלת כהונת רה"מ ל-8 שנים או 2 קדנציות", נמסר מהמפלגה.

עוד בוואלה!

זכות וטו ללפיד ובנט, חוק נורבגי מורחב: פרטי ההסכם הקואליציוני

לכתבה המלאה

הביקורות הפנימיות על סערת "חוק הצינון" לא איחרו לבוא

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' לא חסך את ביקורתו על סערת חוק הצינון וטען כי "החוק למניעת כהונת נתניהו הוא עז שהוכנסה כדי שלא נדבר על מכירת הנגב והגליל לרע"מ, על הסכם שאין בו אף מילה בנושא המדיני, ויש בו סכנות איומות בתחום הזהות היהודית של המדינה והרוב היהודי בה. אז תפסיקו להשתתף במשחק של בנט ותתחילו לדבר על הדברים החשובים באמת".

ח"כ איילת שקד הגיבה לביקורת על ההסכם עם רע"ם, וכתבה בקבוצה בוואטספ כי "סך הכל מדובר בהקפאת מצב קיים". לדבריה, "חוק קמיניץ נשאר כמו ההסדר היום. ההריסות ממשיכות, יש הקפאה של מצב קיים אבל כל דבר חדש נהרס. נתנו לעבאס את ועדת הפנים ללא ועדת בטחון פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully