וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין, תלמד מפנס, עשה את הדבר הנכון. לא תוכל להגיד אחר כך "לא ידעתי"

בן כספית

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 9:46

כשטראמפ סירב להשלים עם תוצאות הבחירות, סגנו התעלם מהאינטרס הפוליטי ומנע כאוס גדול פי כמה בוושינגטון. יו"ר הכנסת, יד ימינו של נתניהו, נמצא במצב דומה: ייתכן שאם יקיים את ההצבעה בהקדם ייגרם לו נזק לטווח הקצר, אבל המדינה תצא נשכרת - ומחול השדים ייפסק

זה בידיים של יריב לוין. רק הוא יכול לשים קץ לטירוף, לבלום את ההידרדרות ולהפסיק את מחול השדים, שעלול להוביל אותנו לימים האיומים ההם. אם תתממש, חלילה, אזהרתו של ראש שב"כ ומישהו יקח את החוק (או אקדח, תת-מקלע או רימון יד) לידיים, לוין יהיה הנחקר הראשון בוועדת החקירה. הוא יישאל מדוע משך זמן. מדוע עיכב את ההצבעה על הקמת הממשלה החדשה. מדוע העדיף לשתף פעולה עם המסיתים, המתסיסים והמלבים את האש, במקום לשפוך עליה מים קרים. לא תהיה לו תשובה.

לוין נחשב, על ידי לא מעטים, לאדם מסוכן. לא עוצר באדום, נטול בלמים ואיזונים, קיצוני חסר עכבות, עושה דברה הנאמן של משפחת נתניהו. הוא הרוויח ביושר את החשדות הללו. במהלך השנים הפך ליד ימינו של נתניהו, לפוליטיקאי המקורב ביותר לבלפור, ליחיד שיש לו סוג של השפעה כלשהי על עמוד האש המבעבע במעון הממלכתי. בימים אלה יכול לוין להוכיח, לעצמו ולנו, ש"יש דברים שלא עושים". שלפעמים, האחריות צריכה לגבור על הפוליטיקה. שהמדינה חשובה יותר מסך מנהיגיה, תככיה ומזימותיה.

השבוע שהוא מתכוון "למשוך" עד השבעת הממשלה החדשה עלול להפוך לאחד השבועות הארוכים בהיסטוריה הקצרה של ישראל. יש בו פוטנציאל בעירה ונפיצות כמותו טרם ראינו. האזהרה של ראש שב"כ במוצאי שבת מבוססת על מידע אמיתי. נדב ארגמן מתריע בפני הקברניטים כבר זמן רב. הוא מודאג מאוד. לא האיומים על מנהיגים פוליטיים מטרידים אותו. עם האיומים הללו שב"כ יודע להסתדר. הדאגה העיקרית היא מפני פגיעה באחד המפגינים, או פיגוע במהלך הפגנה. אירוע כזה, בראיית שב"כ, הוא פשע פוליטי שיכול להבעיר את המדינה על יושביה ולשחרר רוחות רעות שלא נשבו כאן מאז רצח רבין.

יו"ר הכנסת יריב לוין מפזר את הכנסת ה-23 באופן רשמי. 22 בדצמבר 2020. דוברות הכנסת, דני שם טוב, אתר רשמי
האחריות צריכה לגבור על הפוליטיקה. לוין/אתר רשמי, דוברות הכנסת, דני שם טוב

יריב לוין צריך להביט בענייני הסערה המתקבצים מעל ראשנו, בעצבים המעורערים של כל הצדדים, במכתבי הרבנים, באיומים, בהסתה, בכרוזים, בטקסטים המופרעים של הביביסטים ברשתות החברתיות, בסיסמה "שמאלנים בוגדים" שהפכה ללהיט, ולעשות מעשה. זו הבחירה שלו. רק שלו. הוא יכול לגדוע את הקשר הגורדי באיבחה אחת. לכנס מחר את הכנסת, להודיע על הקמת הממשלה ולהכריז על הצבעה. מחול השדים יסתיים מיד אחרי ההצבעה. הממשלה תיפול או תקום ותצא לדרכה. גם מדינת ישראל תוכל לצאת, סוף סוף, לדרכה.

יריב לוין הוא אדם נבון ופוליטיקאי מנוסה. הוא יודע שהממשלה שאמורה לקום אינה "ממשלת זדון". הוא יודע שהיא לא תפגע בערכים היהודיים של המדינה. הוא יודע טוב מכולנו מה היה בנימין נתניהו מוכן לתת למנסור עבאס, לו היתה לו היכולת להקים איתו ממשלה. הוא יודע את כל הדברים האלה ולכן הוא לא יכול למכור לעצמו אליבי. בעכבו את ההצבעה, הוא לא פועל למען מדינת ישראל, אלא נגדה. אם יישפך כאן דם, הוא יהיה מרוח על ידיו של זה שלא קיבל את ההחלטה הנכונה. זה שהעדיף להמשיך לגונן על המשפחה שהשתלטה על המדינה, ולא על המדינה עצמה.

עוד בוואלה!

ראש שב"כ נתן התרעה אסטרטגית מפני 6 בינואר ישראלי

לכתבה המלאה
סגן נשיא ארה"ב הקודם מייק פנס, 30 באפריל, 2021. AP
התעלם מהאינטרסים הקטנים - וחשב על המדינה. פנס/AP

ב-6 בינואר השנה אמור היה הקונגרס האמריקני לאשר את בחירתו של ג'ו ביידן כנשיא ארצות הברית. דונלד טראמפ סירב להשלים עם זה. הוא כינס רבבת תומכים וקרא להם לעלות על הקפיטול. לסגנו, מייק פנס, שעמד בראש ישיבת הקונגרס, הוא קרא למנוע את ההשבעה. "תעשה את הדבר הנכון, מייק", קרא טראמפ לסגנו הנאמן ודרש ממנו לא לאשר את תוצאות הבחירות. זו היתה שעתו הגדולה של מייק פנס. הוא עשה את הדבר הנכון: הודיע שאין לו סמכות להתערב בתוצאות, ניהל את הישיבה וקיים את ההצבעה. לו היה פנס מציית לקריאת הנשיא, הכאוס בוושינגטון היה גדול פי כמה. פנס ידע שהמהלך הזה יגרום לגט כריתות בינו לבין תומכי טראמפ, להם הוא זקוק ב-2024, אבל הוא התעלם מהאינטרסים הפוליטיים הקטנים של עצמו וחשב על ארצות הברית של אמריקה. הוא חשב על המדינה, על הממלכה, על ההסטוריה.

יריב לוין נמצא עכשיו במצב דומה. יכול להיות שאם יקיים את ההצבעה על הקמת הממשלה כבר השבוע, ייגרם לו נזק פוליטי לטווח הקצר, אבל המדינה תצא נשכרת. זה הזמן להמליץ בפניו לקחת דוגמה מנתניהו. כן, מבנימין נתניהו, שהיה פעם מנהיג אחר. כשהיה שר האוצר (אצל שרון), חתך נתניהו בבשר החי של ישראלים רבים וגרם סבל לא מועט לשכבות רחבות, כדי להציל את כלכלת ישראל. אכן, נגרם לו נזק פוליטי לטווח הקצר, אבל כלכלת ישראל ניצלה והמדינה נשכרה. נתניהו ההוא כבר מזמן לא איתנו. את מקומו ירשה הרוח הרעה המטרללת את בלפור ואת המדינה כולה. בידיו של יריב לוין האפשרות להפסיק את מחול השדים, להוריד את גובה הלהבות ולהקטין את הסיכון. אדוני יו"ר הכנסת, לא תוכל להגיד אחר-כך: "לא ידעתי". עשה את הדבר הנכון. זה בידיים שלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully