וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בציונות הדתית: "לעשות הכל כדי שהממשלה לא תקום"

6.6.2021 / 2:15

במכתב שפורסם בסוף השבוע, קראו רבנים בכירים "לעשות הכול" נגד הקמת ממשלת השינוי. בעקבות זאת עלו טענות כי היה זה הרקע לאזהרת ארגמן על הסתה שעלולה להוביל לפגיעה בנפש, והרב דרוקמן הסביר: "אפשר להביע את הדברים במכתב, כשם שאפשר להפגין בבלפור. ההסתה - רק בדמיון"

בכירי הרבנים בציונות הדתית פרסמו מכתב בסוף השבוע בו קראו "לעשות הכול" נגד הקמת ממשלת השינוי. בעקבות המכתב, עלו טענות כי קריאה זו הייתה, בין היתר, הרקע לאזהרתו החריגה אמש (שבת) של ראש שב"כ נדב ארגמן, לפיה קיימת הסתה ברשתות החברתיות שעלולה להגיע עד כדי פגיעה בנפש.

בין הרבנים שהיו חתומים על המכתב ניתן למנות את חיים דרוקמן, שלמה אבינר, דוד חי הכהן ושמואל אליהו. "אי אפשר להשלים עם המציאות שתקום ממשלה בישראל שתפגע בדברים היסודיים בענייני דת ומדינה, שהיו מקובלים מאז קום מדינת ישראל ועד היום על ידי כל ממשלות ישראל", הם כתבו.

הרבנים ציינו כי בהקמת ממשלה כזאת "ייפגעו גם ענייני הביטחון", היות והיא "נשנעת על תומכי טרור ויהיו בה גם שרים שקוראים לבית הדין הבינלאומי בהאג לחקור את מפקדי צה"ל על פשעי מלחמה". הם הוסיפו כי ממשלה זאת "מנוגדת לחלוטין לרצון העם כפי שבא לידי ביטוי באופן נחרץ בבחירות האחרונות".

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון, יושב ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. עומר מירון
מבכירי הרבנים בציונות הדתית. דרוקמן/עומר מירון

מאוחר יותר, בעקבות הביקורת, הגיב דרוקמן, מהרבנים הבכירים בציונות הדתית, וטען כי "ההסתה קיימת רק בדמיון של אלה שאומרים כך".

"אני מבקש להרגיע את כולם, אין כאן שום הסתה. מדובר בקריאה אמיתית, כואבת מפי רבנים שחושבים שהממשלה שעומדת לקום לא תהיה טובה לעם ישראל", הסביר. "בוודאי במדינה דמוקרטית אפשר להביע את הדברים במכתב, כשם שאפשר להפגין חודשים ליד ראש הממשלה ברחוב בלפור - גם בתקופת הקורונה - וזה לא נקרא הסתה".

הוא הוסיף כי "לא יעלה על הדעת שמדובר באלימות, פיזית או מילולית. אלא בדרך דמוקרטית ניתן לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את הקמת הממשלה. זאת המשמעות הפשוטה של קריאת הרבנים. לעשות הכול בדרך דמוקרטית". לצד זאת, הוא שב ואמר כי "עוד לא מאוחר מדי" מכדי לשנות את הקמת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully