וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת לוין: אודיע ביום שני כי עלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה

עודכן לאחרונה: 5.6.2021 / 2:38

ברקע החשש בגוש השינוי כי הליכוד ינסה לעכב את ההצבעה על אישור הממשלה, יודיע יו"ר הכנסת לוין ביום שני הקרוב כי עלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה. המשמעות: ההשבעה צפויה להתקיים ברביעי הבא או בשני שלאחר מכן. במקביל, בימינה מעריכים: אורבך לא יסכל את המהלך

בווידאו: לפיד מודיע לריבלין - "עלה בידי להקים ממשלה"/מערכת וואלה!

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע הערב (שישי) כי בישיבת המליאה שתתקיים ביום שני הקרוב במשכן הכנסת יודיע כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכיב ממשלה. לפי חוק יסוד הממשלה, אחרי הודעת יו"ר הכנסת למליאה, על לוין לקבוע את ההצבעה על הממשלה ואישורה עד שבוע לאחר מכן. המשמעות העולה מכך היא שהשבעת ממשלת בנט-לפיד צפויה להתקיים ביום רביעי או ביום שני בעוד שבועיים.

הכרזתו של לוין תובא למעשה בישיבת המליאה הראשונה שתתקיים מאז הודיע לפיד על הקמת הממשלה. זאת, ברקע חשש בגוש השינוי כי הליכוד ינסה לעכב את ההצבעה על אישור הממשלה במליאה.

בהקשר זה, בימינה מעריכים כי ח"כ ניר אורבך לא יסכל את השבעת הממשלה ולא ימנע את הקמתה. לפי גורמים במפלגה, "אורבך לא יעשה מעשה שיקלי. הוא הולך עם נפתלי שנים, הוא לא יהיה מי שימנע את הרכבת הממשלה בראשותו".

לטענתם "יש לו התלבטות אמיתית, אבל הדילמה אצלו היא בין התפטרות להצבעה בעד הקמת הממשלה. אנחנו מאמינים שיהיה בסדר". במידה ואורבך יבחר להתפטר תיכנס במקומו הבאה בתור ברשימת ימינה שירלי פינטו שנאמנה לבנט ותומכת בהקמת ממשלת בנט לפיד.

יריב לוין בוועידת המשפט השנתית של לשכת עורכי הדין, איירפורט סיטי, 3 בספטמבר 2020. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
יודיע בשני שעלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה. לוין/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורת נגד ממשלת בנט ולפיד ואף השווה את המגעים לסיפור המרגלים בספר במדבר. "בפרשת השבוע הקרובה נקרא על פרשת המרגלים - נציגי ציבור בעם ישראל שהוציאו את דיבת הארץ והחלישו את רוחו של העם רק מתוך דאגה לתפקידם האישי", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

עוד הוסיף כי "טובה הארץ מאוד וגם בדורנו, בזמננו, חייבים לקום מי שנבחרו בקולות הימין ולעשות את הדבר הנכון: להקים ממשלת ימין חזקה וטובה שתשמור על ארץ ישראל, אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת לצד שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. רויטרס
"נציגי ציבור בישראל החלישו את רוחו של העם מתוך דאגה לתפקידם". נתניהו/רויטרס

מוקדם יותר היום התכנסו חברי הכנסת של סיעת ימינה לישיבה בביתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט ברעננה, בפעם הראשונה מאז הודעת לפיד לנשיא. "אנחנו ננצח. לא יהיו עריקים", אמר ח"כ אביר קארה מחוץ לפגישה, ואחריה הוסיף: "אנחנו חזקים מספיק, יהיה בסדר".

אמש התקיימו הפגנות ענק מול בתיהם של חברי הכנסת איילת שקד בתל אביב וניר אורבך בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully