וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם ראשונה ביחד: לפיד ובנט יכנסו את ראשי גוש השינוי לישיבה משותפת בראשון

עודכן לאחרונה: 4.6.2021 / 14:08

ראשי הממשלה המיועדים הזמינו את ראשי המפלגות החברות בקואליציה העתידית לדיון משותף ראשון מאז הודיע לפיד לנשיא שעלה בידו להרכיב ממשלה, ולקראת ההצבעה עליה. מוקדם יותר כונסו חברי סיעת ימינה בביתו של בנט, ברקע הלחצים עליהם מימין להתנגד לממשלה

בווידאו: לפיד מודיע לריבלין - "עלה בידי להקים ממשלה"/מערכת וואלה!

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט זימנו את כל ראשי המפלגות בממשלתם המתגבשת לישיבה ביום ראשון בערב. זו הפעם הראשונה שבה כל ראשי המפלגות בגוש השינוי יתכנסו יחדיו.

במקביל, באותו יום בצהריים יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו את סיעת הליכוד בכנסת. בישיבה צפויים חברי הסיעה לדון בניסיונות למניעת הקמת ממשלת בנט-לפיד.

הושגו הסכמים עם כלל המפלגות: לפיד הודיע לנשיא - נפתלי בנט ויאיר לפיד, 2 ביוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
בנט ולפיד עם השלמת מלאכת הרכבת הממשלה, השבוע/מערכת וואלה!, ללא

בתוך כך, קרא יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד) ללפיד ובנט להציג לציבור את ההסכמים הקואליציוניים שעליהם חתמו במסגרת הרכבת הממשלה. "אין לקבל מצב בו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור", אמר לוין, שהאשים כי "אי הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררים יותר מחשש, שהסתדרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית ואת תגובת חברי הכנסת כאשר פרטיהם ייחשפו".

ברם, לפי חוק הממשלה הצדדים מחויבים בפרסום ההסכמים עד 24 שעות לפני מועד כינון ואישור הממשלה בכנסת.

הפגנה בכניסה לפגישת מפלגת ימינה בביתו של נפתלי בנט, רעננה, 4 ביוני 2021. אבשלום ששוני, מעריב
תומכים בממשלה החדשה מחוץ לביתו של בנט, הבוקר/מעריב, אבשלום ששוני

יש עתיד וימינה הבהירו בתגובה כי יפרסמו את ההסכמים הקואליציוניים, וקראו ללוין לכנס בהקדם את הכנסת כדי להצביע על הממשלה ולהשביע אותה. "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות מתפקדת שתחלץ את אותנו מהכאוס", נמסר.

גוש בנט-לפיד מבקש להחליף את יו"ר הכנסת ברקע החשש שלוין יעכב את ההשבעה עד יום שני בעוד שבוע וחצי. אם יצליחו להחליף את לוין במועמד המפלגה, ח"כ מיקי לוי, השאיפה תהיה להשביע את הממשלה ביום רביעי הבא בעוד כשבוע, ובכך לחסוך כמה ימים עד להשבעה. על אף שהוגש מסמך עם 61 חתימות, ברגע האחרון ביקש ח"כ אורבך למשוך את חתימתו ובכך סיכל את הרוב להצבעה על כך.

"אנחנו ננצח, לא יהיו עריקים"

מוקדם יותר היום התכנסו חברי הכנסת של סיעת ימינה לישיבה בביתו של בנט ברעננה, בפעם הראשונה מאז הודעת לפיד לנשיא. זאת, ברקע לחצים גדולים על חברי המפלגה מימין להתנגד להקמת הממשלה.

"אנחנו ננצח. לא יהיו עריקים", אמר ח"כ אביר קארה מחוץ לפגישה, ואחריה הוסיף: "אנחנו חזקים מספיק, יהיה בסדר".

אמש התקיימו הפגנות ענק מול בתיהם של חברי הכנסת איילת שקד בתל אביב וניר אורבך בפתח תקווה. אורבך שקל להתנגד להקמת הממשלה אך אתמול נפגש עם בנט וההערכה היא כי יתמוך בממשלה או שיתפטר מתפקידו ויאפשר את כניסתה לכנסת של שירלי פינטו, שתומכת בהקמת הממשלה, אך בכל מקרה לא יתנגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully