וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שב"כ נתן התרעה אסטרטגית מפני 6 בינואר ישראלי

5.6.2021 / 22:25

בערב שבת השווה נתניהו בין יריביו הפוליטיים למרגלים שהוציאו דיבת הארץ רעה (ומתו במגיפה). במוצ"ש פרסם ארגמן אזהרה מרצח פוליטי ברקע חילופי השלטון. בכאוס שאופף את ישראל לא צריך יותר מתומך נתניהו שטוף מוח אחד שמפרש את דבריו או את דברי שופרותיו כרישיון להרוג

פחות משעה לפני כניסת השבת שיתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בדף הפייסבוק שלו דבר תורה על פרשת השבוע. זו לא הפעם הראשונה ולא הפעם האחרונה בה משתמש נתניהו בציניות בתנ"ך לצרכיו הפוליטיים. אבל אם בעבר זה היה חוג תנ"ך בבית ראש הממשלה כדי להתחנף לסלבריטאים דתיים או איזכור בנו חתן התנ"ך כדי לקרוץ לבייס, הפעם לפוסט הקצר היו מטרה ומסר אפלים הרבה יותר.

פרשת "שלח לך" (במדבר י"ג-ט"ו) מספרת על "חטא המרגלים" - אותם 10 מתוך 12 נציגים של שבטי ישראל שלפי המסופר יצאו לתור את ארץ כנען. "נציגי ציבור בעם ישראל שהוציאו את דיבת הארץ והחלישו את רוחו של העם רק מתוך דאגה לתפקידם האישי", פירשן נתניהו בפוסט שכולו נועד להלהיט עוד יותר את הרוחות הסוערות ממילא בקרב תומכיו.

נתניהו המשיך וכתב כיצד שניים מהמרגלים - יהושע בן נון וכלב בן יפונה - טענו שחבריהם למסע משקרים. מכאן כבר הסתיים דבר התורה והגיע תור הפוליטיקה. "גם בדורנו חייבים לקום מי שנבחרו בקולות הימין ולעשות את הדבר הנכון: להקים ממשלת ימין", הוא כתב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטקס חילופי ראש המוסד 1 ביוני 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פוסט שכולו נועד להלהיט עוד יותר את הרוחות הסוערות ממילא. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הפוסט של נתניהו הופץ בערב שבת על ידי דובר הליכוד נאור יחיא לכתבים. מעניין מה חשבו ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר, האלוף במילואים יואב גלנט או הפילוסוף יובל שטייניץ כשראו מה מופץ מטעם המפלגה שלהם.

את המשל והנמשל הבין גם מי שלא קיבל הסמכה לרבנות. נתניהו השווה בין אותם עשרה מרגלים לבין נפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער, זאב אלקין ושאר אנשי הימים בממשלה המתגבשת. בספר במדבר מסופר כי עשרת המרגלים קיבלו עונש משמיים - כולם מתו במגיפה. רבים מתומכי נתניהו איחלו בימים האחרונים בהפגנות, בהודעות אישיות וברשתות החברתיות שלל מיתות שונות ומשונות ליריביו הפוליטיים ולבני משפחתם - לא בהכרח בידי שמיים.

ייתכן שמדובר רק בצירוף מקרים נדיר, אך במוצאי שבת, 25 שעות אחרי שהפוסט של נתניהו יצא לאוויר העולם, פרסם ראש השב"כ נדב ארגמן הודעה חריגה שהזהירה מרצח פוליטי על רקע חילופי השלטון המתקרבים. ארגמן התריע מפני "הקצנה חמורה בשיח האלים והמסית" ברשתות החברתיות. הוא הוסיף כי ההתבטאויות ברשתות החברתיות עלולות להתפרש בקרב קבוצות או בודדים, ככאלה המתירות שימוש באלימות. וקרא לנבחרי ציבור לקרוא בצורה ברורה להפסקת ההסתה.

עוד בוואלה!

הקשיים וההתקדמות: היערכות לקראת השבעת ממשלת בנט-לפיד

לכתבה המלאה

התגובה לא איחרה להגיע בציוץ מקומת המגורים בבלפור. "בושה וחרפה!!!!", כתב יאיר נתניהו. "בשנתיים האחרונות השמאל מסית באופן הכי אלים כנגד ראש הממשלה, כנגדי ומשפחתנו, וכל התקשורת, ראש השב"כ, המשטרה והפרקליטות שתקו! עכשיו הם מנסים לסתום את הפה לימין ולתייג כל ביקורת פוליטית כ'הסתה'!".

קשה להפריז בכמה מטורללת ומסוכנת הסיטואציה בה נמצא ארגמן ואיתו כל מדינת ישראל. האדם שעל אבטחתו הכבדה הוא אחראי באמצעות מאות מבחורינו המצוינים הוא גם האדם שמפני ההסתה שהוא מפיץ לחסידיו הוא מזהיר בפומבי. ההודעה של ארגמן היא התרעה אסטרטגית מפני 6 בינואר ישראלי.

בכאוס שאופף את ישראל וכשההסתה מתגברת בכל יום שעובר לקראת השבעת הממשלה החדשה אין לפסול תרחיש כזה. הוא לא חייב להיראות כהסתערות על הכנסת. זו יכולה להיות הסתערות על ביתו של אחד מחברי ממשלת השינוי שמולה מפגינים תומכי נתניהו, זו יכולה להיות פגיעה פיזית בפוליטיקאי, בשופט או בעיתונאי. לא צריך יותר מתומך נתניהו שטוף מוח אחד שמפרש את דבריו, את דברי בנו או את דברי שופרותיו כרשיון להרוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully