וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשיים וההתקדמות: היערכות לקראת השבעת ממשלת בנט-לפיד

עודכן לאחרונה: 5.6.2021 / 20:43

מועד הכרזתו של יו"ר הכנסת לוין שעלה בידו של לפיד להקים ממשלה מתקרב, ובמערכת הפוליטית נערכים להשבעת הממשלה. אולם ברקע נמשכים הלחצים על חברי ימינה להצביע נגד המהלך, לצד קריאות מצד הליכוד לחשוף את ההסכמים הקואליציוניים. בליכוד צפויים להתכנס מחר לישיבת סיעה

הושגו הסכמים עם כלל המפלגות: לפיד הודיע לנשיא - נפתלי בנט ויאיר לפיד, 2 ביוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
נערכים להשבעה? בנט ולפיד/מערכת וואלה!, ללא

המערכת הפוליטית נערכת להשבעת ממשלת בנט-לפיד ברקע הלחץ על חברי ימינה להצביע נגד הממשלה המסתמנת. מחר (ראשון) צפויה סיעת הליכוד להתכנס לראשונה מאז שלפיד ויו"ר ימינה נפתלי בני הודיעו כי עלה בידם להרכיב ממשלה. במקביל, בגוש השינוי מנסים לכנס את כל ראשי המפלגות החברות בקואליציה לישיבה משותפת ראשונה מחר בערב או ביום שני בבוקר.

ביום שני צפוי יו"ר הכנסת יריב לוין להודיע במליאה כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד להקים ממשלה, ובכך להסיר את החששות בגוש השינוי כי בליכוד ינסו למשוך זמן ולהגביר את הלחצים לסיכול הקמתה.

לפי חוק יסוד הממשלה, אחרי הודעת יו"ר הכנסת למליאה, על לוין לקבוע את ההצבעה על הממשלה ואישורה עד שבוע לאחר מכן. המשמעות העולה מכך היא שהשבעת ממשלת בנט-לפיד צפויה להתקיים ביום רביעי או ביום שני בעוד שבועיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצביע לנשיאות , 2 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ימשיך בלחצים. נתניהו/ראובן קסטרו

הכרזתו של לוין תובא למעשה בישיבת המליאה הראשונה שתתקיים מאז הודיע לפיד על הקמת הממשלה. זאת, ברקע חשש בגוש השינוי כי הליכוד ינסה לעכב את ההצבעה על אישור הממשלה במליאה.

בהקשר זה, בימינה מעריכים כי ח"כ ניר אורבך לא יסכל את השבעת הממשלה ולא ימנע את הקמתה. אתמול התכנסו חברי הכנסת של סיעת ימינה לישיבה בביתו של יו"ר המפלגה וראש הממשלה המיועד בנט, בפעם הראשונה מאז הודיע לפיד כי עלה בידו.

במסגרת הלחצים שמפעיל הליכוד, המפלגה העבירה בקשה ללפיד כדי לחשוף את ההסכמים הקואליציוניים עליהם חתם עם יתר מפלגות הגוש. במכתב שהגיש עורך הדין של הליכוד אבי הלוי נכתב כי על לפיד לפרסם את ההסכמים כפי שמתחייב מסעיף 1 לחוק הממשלה 2001.

לצד זאת, הערב נרשמו חילופי האשמות במערכת הפוליטית סביב היוזמה לערוך מצעד דגלים נוסף בירושלים. בין מארגני האירוע שמתכונן להתקיים ביום חמישי נמצאת מפלגת הציונות הדתית, ובמפלגות משמאל קראו לאסור את קיומו והאשימו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' בניסיון להבעיר את השטח.

ועידת העבודה תאשר את חלוקת התיקית

בתוך כך, לקראת הקמת ממשלת בנט-לפיד, ועידת מפלגת העבודה תתכנס ביום שני לאישור הכניסה לממשלה וחלוקת התיקים של החכים של המפלגה. בנוסף, הוועידה תצביע על הצעה לשינוי חוקת המפלגה לעיגון קבוע של שוויון מגדרי מלא במפלגה וברשימות המועמדים שלה לבחירות. הוועידה תתקיים בשעה 12 בצהריים בזום.

במפלגת העבודה קיבלו בהסכם הקואליציוני את תיק התחבורה, שמיועד למיכאלי, המשרד לביטחון פנים, שמיועד לעמר בר לב ומשרד התפוצות - שככל הנראה ימונה אליו נחמן שי, מספר 8 ברשימת העבודה, או חכ גלעד קריב. בנוסף, מפלגת העבודה קיבלה את ראשות ועדת החוקה בכנסת וראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully