וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תכנון לקיים מצעד דגלים נוסף - סינוואר מאיים: "נשרוף את ישראל"

בין מארגני האירוע, מפלגת הציונות הדתית ואם תרצו, והוא מתוכנן להתקיים ביום חמישי. מנהיג חמאס ברצועה אמר כי אם ישראל "תשוב לתקוף את אל-אקצא" - הארגון יתקוף "ללא היסוס". המשותפת פנתה לאוחנה כדי למנוע את המצעד. גנץ לאחר הערכת מצב: "אדרוש לא לקיים את האירוע"

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בעיר עזה, 22 במאי 2021. רויטרס
"נשוב לשרוף את ישראל ללא היסוס". סינוואר, מאי/רויטרס

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר איים היום (שבת) כי אם ייערך מצעד דגלים נוסף בירושלים - ארגון הטרור יתקוף את ישראל. דבריו נאמרו בעקבות יוזמה לקיום מצעד נוסף בבירה לאחר המצעד המסורתי ביום ירושלים, אז החל מבצע שומר החומות עם מטח רקטות שנורה מעזה לבירה.

"אם הישראלים ישובו לתקוף את אל-אקצא - אנו נשוב לשרוף את ישראל ללא היסוס", איים סינוואר. דובר חמאס אמר כי ארגון הטרור "מזהיר מפני המעשה הטיפשי החדש שהכיבוש מתכוון לבצע בירושלים - לאפשר מחדש למצעד הדגלים לעבור בשער שכם".

מארגני האירוע נערכים לקיים את המצעד ביום חמישי הקרוב, אך המשטרה טרם אישרה את קיומו. בהתאם לכך, מפקד מחוז ירושלים יקיים מחר דיון בעניין מתווה המצעד לקראת ההחלטה אם לאשר אותו או לא ובאיזה אופן.

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בנושא בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים. לאחר הדיון לשכתו של גנץ מסרה כי הוא ידרוש שלא לקיים את האירוע.

כרזה לקראת מצעד הדגלים בירושלים. צילום מסך, צילום מסך
כרזה לקראת מצעד הדגלים בירושלים/צילום מסך, צילום מסך

"לאחר ששמע את הערכת המצב הביטחונית ואת המאמצים המבצעיים שנדרשים מהמשטרה וצה"ל, סיכם שר הביטחון כי ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים", נמסר.

בכרזת האירוע, שבין מארגניו מפלגת הציונות הדתית ותנועת אם תרצו, נכתב: "נדרוש לאחד את ירושלים לנצח, חוזרים לצעוד ברחובות ירושלים, בראש מורם עם דגלי ישראל. נשיר ונרקוד לארץ ציון ולירושלים, בואו המוניכם להניף את הדגל, ולשמוח בשמחתה של ירושלים". לפי פרטי האירוע, תחילה תתקיים התכנסות ברחוב יצחק קריב מול חניון קרתא ובגן העצמאות. לאחר מכן תצא צעדה לכיוון הכותל דרך שער שכם, הפרחים והאריות. בסיומה של הצעדה אמורה להתקיים תפילה בכותל.

במקביל, בכיר ישראלי אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הנחה עד כה להגביל את מצעד הדגלים. "ישראל נמצאת בשגרה ואין כעת מגבלות, יהודים גם עולים להר הבית. מדובר בהחלטה של המשטרה והדרג המקצועי", אמר.

עוד בוואלה!

סינוואר בהתבטאות ראשונה אחרי המבצע: "מה שקרה - הכנה למה שיקרה אם אל-אקצא ייפגע"

לכתבה המלאה
ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים-התכנסות בנות רח' בצלאל, בנים ליד בית הכנסת הגדול, 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
במשותפת מתנגדים לקיומו. מצעד הדגלים בבירה, מאי/ראובן קסטרו

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת צייץ כי מפלגתו פנתה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כדי למנוע את קיום המצעד. טיבי כינה את האירוע "מצעד שנאה הקרוי מצעד הדגלים".

במכתב ששלחו נציגי המפלגה נכתב בין היתר כי "אירועי צעדת הדגלים הקבועים בירושלים הפכו מזה שנים רבות לאירועי שנאה בהם נקראות קריאות הסתה גזעניות בהן קריאות מוות לערבים ועוד. ידוע על מקרים רבים של ונדליזם ואלימות פיזית מידי משתתפי הצעדות כנגד התושבים הפלסטינים המקומיים. ככזו, מועדת הצעדה המדוברת לפורענות מלכתחילה... אנו קוראים לכם להודיע בדחיפות הגבוהה ביותר כי הצעדה הלה לא תאופשר בידי המשטרה. אנו מזהירים ומתריעים מראש כי אירוע זה עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח שוב, ולהוביל לאלימות ולהסלמה שאחריתן מי ישורנו".

הוועדה המסדרת, 26 באפריל 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מצעד שנאה הקרוי מצעד הדגלים". טיבי/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ התייחס לנושא ואמר כי "אם נתניהו וסמוטריץ' יבעירו מחדש את ירושלים בשבוע הבא, לא יהיה עוד צל של ספק לגבי המניע והמטרה". הוא המשיך ותקף את ראש הממשלה: "נתניהו איבד את זה, ומתגלה כסכנה ממשית לבטחון אזרחי ישראל".

בתוך כך, גורם במערכת הביטחון אמר אתמול כי המגעים מול חמאס, בתיווך מצרים, על תהליך ההסדרה ועל עסקת שבויים "ממש לא הופסקו" - אך הם מתעכבים בגלל הסיטואציה הפוליטית בישראל וחילופי השלטון האפשריים. השבוע אמר סינוואר כי ארגונו מוכן למשא ומתן לא ישיר עם ישראל בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully