וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוואר בהתבטאות ראשונה אחרי המבצע: "מה שקרה - הכנה למה שיקרה אם אל-אקצא ייפגע"

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 20:27

מנהיג חמאס ברצועה איים כי ארגון הטרור לא יהסס לתקוף אם ישראל תפגע בהר הבית. בהצהרה שמסר לתקשורת הזרה ברצועה הוא אמר כי "יש לנו עשרת אלפים שהידים בתוך ישראל המוכנים להגיב לפגיעה בירושלים"

סינוואר: "מה שקרה - הכנה לפעם הבאה שאל-אקצא ייפגע"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, איים היום (רביעי) בהתבטאות ראשונה מאז מבצע שומר החומות כי ארגון הטרור לא יהסס לתקוף אם ישראל תפגע בהר הבית. בהצהרה שמסר לתקשורת הזרה ברצועה הוא אמר כי "מה שקרה הוא רק הכנה למה שיקרה אם הכיבוש יפגע באל-אקצא".

לדבריו, "יש לנו עשרת אלפים שהידים בתוך ישראל המוכנים להגיב לפגיעה בירושלים. אותו דו-קיום לכאורה (בתוך שטחי ישראל) קרס לעד". סינוואר ציין כי ישראל כשלה בפינוי לוחמי חמאס למנהרות. "המודיעין של חמאס היה מודע לתוכנית ההונאה של צה"ל ו"לא בלע את הפתיון שהחלה פלישה קרקעית", אמר.

סינוואר הוסיף כי המנהרות ברצועת עזה משתרעות על פני 500 ק"מ, ורק 5% מהן נפגעו על ידי ישראל. לדבריו, חמאס תכנן לסיים את המבצע במטח של 300 רקטות, אך עצר זאת בעקבות מאמצי התיווך. "כל התשתיות הצבאיות שלנו במקומן, נגרם להן נזק קל בלבד", טען

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר עם נציגי התקשורת הבינלאומיים. AP
"רק 5% מהמנהרות נפגעו על ידי ישראל". סינוואר, היום/AP

הוא פנה לתושבי שייח ג'ראח וסילוואן, ואמר כי עליהם להיות "דרוכים". "ההתנגדות עומדת מאחוריכם", ציין. "המצב אחרי מאי 2021 אינו דומה למה שהיה לפני, ועמנו בירושלים חייב להיות מוכן להגן על אל-אקצא".

"לחמאס ולזרוע הצבאית יש את המשאבים והרווחים שלהם, והם לא זקוקים לכספי הסיוע. אנחנו אומרים לבלינקן ולאחרים שלא להתערב בעניינינו הפנימיים".

בנוסף, סינוואר הודה לאיראן על תמיכתה, ואמר כי היא "לא חסכה מאתנו נשק, כסף וידע".

עוד בוואלה!

סינוואר יצא מהמחבוא, שיירות סיוע החלו להיכנס לעזה

לכתבה המלאה
מהומות בהר הבית  - 21 במאי 2021. ג'מאל עוואד, פלאש 90
"יש לנו עשרת אלפים שהידים בתוך ישראל". הר הבית, שבוע שעבר/פלאש 90, ג'מאל עוואד

מנהיג חמאס בעזה נראה לראשונה בפומבי מאז תחילת הפסקת האש ביום שבת, אז הוא סייר ברחובותיה ההרוסים של הרצועה. ביתו הופצץ במהלך הלחימה, אך הוא שרד כמו יתר מנהיגי הארגון.

במקביל לאיומיו של סינוואר, גורם במשרד הביטחון אמר היום כי עשרות מכליות גז, סולר ובנזין ייכנסו מחר לרצועת עזה דרך המעבר כרם שלום. זאת, במקביל למשא ומתן בין ישראל לחמאס שנמשך מאז הפסקת האש. אישור הבקשה להעברת הסחורות בהיקף חריג התקבלה למרות הבטחת שר הביטחון בני גנץ כי אישור סיוע שאינו בסיסי יותנה בהתקדמות המו"מ להחזרת השבויים והנעדרים.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully