וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוואר יצא מהמחבוא, שיירות סיוע החלו להיכנס לעזה

22.5.2021 / 17:35

ברצועה מתחילים לאמוד את הנזקים הכבדים שהביאו תקיפות צה"ל, וארגוני הסיוע משוועים לעזרה כספית לטיפול באלו שאיבדו את בתיהם. "הנזק ישוקם רק בעוד שנים, אם לא עשורים", אמר נציג הצלב האדום. במקביל, משלחת מצרית תגיע לעזה ולתל אביב כדי לדון בדרכים לחיזוק הרגיעה

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נראה לראשונה בעזה/צילום מסך

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, נראה היום (שבת) לראשונה בפומבי מאז תחילת הפסקת האש, כשהוא מסייר ברחובותיה ההרוסים של הרצועה. ביתו הופצץ במהלך הלחימה, אך הוא שרד כמו יתר מנהיגי הארגון. במקביל, מאות לוחמים רעולי פנים של חמאס, שטוען לניצחון במבצע "שומר החומות", צעדו ברחובות העיר עזה ונופפו בכלי הנשק שלהם.

ביממה האחרונה החלו להגיע שיירות סיוע ראשונות לרצות עזה, אחרי אחרי 11 ימי לחימה. אלפי פלסטינים החלו לשוב לבתיהם ההרוסים, ששיקומם עשוי להימשך שנים ארוכות. במקביל, ארגון הבריאות העולמי קרא להקמת מסדרונות הומניטריים לפינוי פצועים. הוא הזהיר אתמול כי מערכת הבריאות בעזה עומדת בפני סכנה של עומס יתר בשל אלפי הפצועים, וקרא לאפשר גישה מידית של אספקה ואנשי רפואה.

"הנזק שנגרם בתוך פחות משבועיים ישוקם רק בעוד שנים, אם לא עשורים", אמר פבריציו קרבוני, מנהל תחום המזרח התיכון בוועד הבינלאומי של הצלב האדום. סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם (אונר"א) אמרה כי היא פועלת כדי לזהות את עשרות אלפי העקורים הזקוקים לעזרה וכי היא נואשת לסיוע של 38 מיליון דולר. "ראינו נזק אדיר כאן, אף פעם לא ראינו דבר כזה", אמר אזהר נסיר, תושב בית חאנון, לסוכנות הידיעות אי-פי.

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בעיר עזה, 22 במאי 2021. רויטרס
ביתו הופצץ במהלך המבצע. סינוואר בעזה, היום/רויטרס

משרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, אמר כי 248 איש נהרגו בתקיפות של ישראל, כולל 66 ילדים. ישראל אמרה כי יותר מ-200 מחבלים מחמאס ומהג'יהאד האסלאמי נהרגו לאורך המבצע, ולפחות 17 מהאזרחים ההרוגים נפגעו מירי רקטות כושל של הארגונים. בישראל נהרגו 13 איש, בהם שני ילדים, חייל ושלושה עובדים זרים.

מצרים, שהצליחה לתווך בין הצדדים וביססה מחדש את מעמדה באזור, שלחה לפי דיווחים שונים משלחת ביטחונית לעזה ולתל אביב כדי לדון בדרכים לחיזוק הפסקת האש. התיווך המצרי הוביל לשיחת טלפון ראשונה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, יותר מארבעה חודשים אחרי תחילת כהונתו של הנשיא הדמוקרטי.

עוד בוואלה!

בעזה חוגגים את הפסקת האש: "לא המלחמה האחרונה"

לכתבה המלאה
סיוע הומניטרי ממצרים לרצועת עזה עובר במעבר כרם שלום, מבצע שומר החומות, 21 במאי 2021. ., צילום מסך
משאיות הסיוע ממצרים. כרם שלום, אתמול/צילום מסך, .

ביידן, שהיה נתון ללחץ מתוך האגף הפרוגרסיבי במפלגתו להביא לסיום "שומר החומות", אמר כי וושינגטון תעבוד יחד עם האו"ם כדי להעביר סיוע הומניטרי לעזה, תוך מניעת מימון לחמאס.

נשיא ארצות הברית אמר הלילה כי הוא מתפלל שהפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס תישמר, וכי אין שינוי במחויבות שלו לביטחון ישראל. ביידן הוסיף כי המפלגה הדמוקרטית עדיין תומכת בישראל, וכי הוא שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על שיפור הכלכלה והביטחון בגדה המערבית. "נרכיב חבילה עם עוד כמה מדינות כדי לשקם את עזה", אמר.

סיוע הומניטרי ממצרים לרצועת עזה עובר במעבר כרם שלום, מבצע שומר החומות, 21 במאי 2021. ., צילום מסך
משאיות הסיוע ממצרים. כרם שלום, אתמול/צילום מסך, .
הריסות בשכונת רימאל, עזה, 18 במאי 2021. רויטרס
248 איש נהרגו בתקיפות של ישראל, כולל 66 ילדים. הריסות בעזה במהלך הלחימה/רויטרס

כששני הצדדים טוענים לניצחון וכשרבים בישראל חשים תחושת החמצה מהמבצע האחרון, רבים משוכנעים שהסבב הבא הוא רק עניין של זמן. בינתיים, מתאמת הפעולות ההומניטריות של האו"ם באזור, לין האסטינגס, קראה לשני ההצדים לקיים את הפסקת האש והזהירה מפני התפשטות נגיף הקורונה.

"היה מספיק גרוע כאן במהלך מקיפת הקורונה, הייתה עלייה חדה במספר המקרים לפני ההסלמה, ועכשיו רבים שוהים במקלטים יחד", היא סיפרה לרויטרס אחרי סיור ברצועה. היא אמרה כי היא שוחחה עם משפחה אחת בת 31 נפשות, 23 מהן ילדים, המצטופיים בדירת שני חדרים. "המצור צריך להסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully