וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה חוגגים את הפסקת האש: "לא המלחמה האחרונה"

21.5.2021 / 11:27

אלפים יצאו לרחובות ברצועה, חילקו ממתקים ונופפו בדגלי חמאס עם כניסת הפסקת האש לתוקף. למרות ההרס הכבד ויותר מ-200 הרוגים, רבים מאמינים שמטחי הרקטות הבלתי-פוסקים היו ניצחון על אויב חזק יותר. "זה הגורל שלנו באדמה הזו, אנחנו סבלניים"

בווידאו: חגיגות ברצועת עזה אחרי הפסקת האש/רשתות חברתיות

אלפי פלסטינים ברצועת עזה חגגו הבוקר (שישי) את הפסקת האש עם ישראל אחרי 11 ימים של לחימה. רבים מהם סבורים כי חמאס יצא המנצח בעימות למרות נחיתותו הצבאית, למרות המחיר הכבד ששילמו התושבים.

על פי משרד הבריאות בעזה, 232 פלסטינים נהרגו לאורך מבצע "שומר החומות", 65 מהם ילדים. הרשויות המקומיות לא מפרטות כמה מההרוגים היו אנשי חמאס, הג'יהאד האסלאמי ויתר הארגונים, אך לפי צה"ל מדובר בעשרות. בישראל, 12 איש, בהם שני ילדים, נהרגו בירי הרקטות הבלתי-פוסק.

התקיפות הנחרבות של צה"ל גרמו להרס נרחב ברצועה הענייה, אך השיגורים שעצרו את החיים באזורים רבים בישראל נתפסים בעיני רבים מהפלסטינים כתגובה אמיצה ל"פשעים" של ישראל בירושלים, שנותרה מוקד הסכסכוך.

ילדים ברצועת עזה חוגגים את סיום המבצע עם ישראל, 21 במאי 2021. AP
עשרות ילדים נהרגו לאורך המבצע. ילדים מניפים דגלי חמאס בעזה, הלילה/AP
חגיגות בעזה לאחר סיכום על הפסקת אש בין ישראל לחמאס 21 במאי 2021. רויטרס
"החיים יחזרו לשגרה, משום שזאת לא המלחמה הראשונה". תושבים בעזה/רויטרס

עם כניסת הפסקת האש לתוקף החל מ-2:00, יצאו צעירים לרחובות עזה ונופפו בדגלי פלסטין וחמאס, חילקו ממתקים, צפרו ממכוניותיהם וירו זיקוקים. כמה חגיגות ספונטניות פרצו גם במזרח ירושלים וברחבי הגדה המערבית.

בעיר עזה, שוק פתוח שנסגר במהלך הלחימה נפתח מחדש והתושבים קנו עגבניות, כרוב ומלונים. עובדים באפודי תנועה כתומים ניקו הריסות מהכבישים הסמוכים.

"החיים יחזרו לשגרה, משום שזאת לא המלחמה הראשונה, ולא המלחמה האחרונה", אמר אשרף אבו מוחמד, בעלי חנות מקומית. "הלב כואב, היו אסונות רבים, משפחות נמחקו מהרשימות של הרשויות וזה מעציב אותנו. אבל זה הגורל שלנו באדמה הזו, להישאר סבלניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully