וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אביתר קיבלו את מתווה הפשרה הסופי לפינוי המאחז

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 7:42

בהודעת המועצה האזורית שומרון נכתב כי באופן סופי התושבים קיבלו את הצעת הפשרה, ויעזבו את בתיהם עד סוף השבוע. השינוי העיקרי בהצעה: ישיבת ההסדר וההתיישבות יקומו באביתר רק לאחר שייקבע כי מדובר באדמות מדינה. "לא מתווה החלומות שלנו", אמר ראש המועצה

תושבי אביתר קיבלו הלילה (רביעי) את מתווה הפשרה הסופי להסדרת המקום ויעזבו את בתיהם עד סוף השבוע - כך נכתב בהודעה של המועצה האזורית שומרון. המתווה כולל את רוב הפרטים של המתווה הקודם, אך השינוי המשמעותי הוא כי רק לאחר בדיקה משפטית של הקרקע, ולאחר שייקבע כי מדובר באדמות מדינה, תקום במקום ישיבת הסדר ומאוחר יותר התיישבות על פי חוק.

ההחלטה של תושבי אביתר התקבלה לאחר דיון ארוך בן שמונה שעות בביתו של הרב חיים דרוקמן. בפגישה נכחו בין היתר רב השומרון הרב אליקים לבנון, רב היישוב יצהר הרב דודי דודקביץ', ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגן ראש המועצה דוידי בן ציון, ראשי תנועת נחלה דניאלה ויס, צבי אלימלך שרבף וחברי הנהלה נוספים וכן יו"ר תנועת אמונים צבי סוכות.

מאחז אביתר 28 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"קיבלנו את ההחלטה בלב לא קל". מאחז אביתר, השבוע/ראובן קסטרו

על פי המתווה, לאחר עזיבת המשפחות, פלוגת חיילים תגיע למקום במקומן עד לסיום סקר הקרקעות. אם יימצא כי מדובר באדמות מדינה והקרקע תוסדר, תקום במקום ישיבת הסדר ומאוחר יותר התיישבות, על פי החוק. זאת, בניגוד למתווה המקורי שם סוכם כי התאריך להקמת הישיבה יהיה א' באלול, ובמקביל יחל הליך בירור על מעמד הקרקע.

"המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו", אמר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "אולם כל צד בו בא לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים, הבתים יישארו, הצבא עולה באופן מידי, ובעוד מספר חודשים לאחר השלמת הליכי הסקר וההכרזה על אדמות המדינה תקום כאן ישיבה לתפארת ובהמשך התיישבות מסודרת בהתאם לחוק ולתפארת מדינת ישראל".

אחד מראשי תנועת נחלה, דניאלה ויס, הצטרפה לדבריו של דגן ואמרה כי "קיבלנו את ההחלטה הנכונה לעם ישראל וארץ ישראל. העוצמות של תושבי אביתר מקרינות על האוירה הציונית".

מנהיג נוסף של תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף, מתח ביקורת על הממשלה ואמר כי "הגענו להר הטוב הזה להוסיף התיישבות יהודית, יש לנו צער גדול שבזמן שממשלת ישראל לא מטפלת בבנייה הערבית, היא מוצאת את האנרגיות להרוס יישוב יהודי".

עוד בוואלה!

גנץ על פינוי המאחז אביתר: "שואף להגיע לפתרון על פי חוק ובדרכי שלום"

לכתבה המלאה
ראש המועצה האזורית יוסי דגן בפינוי פצועי הפיגוע בצומת תפוח לבי"ח בילינסון, 2 במאי 2021. ראובן קסטרו
"היישוב אביתר הוא התשובה הציונית הנכונה לפיגועי הטרור". דגן/ראובן קסטרו

תושבי אביתר אמרו: "עלינו ליישוב מתוך תחושת שליחות ומכוחו של הציבור, אנו סבורים כי על אף הקושי הגדול, המתווה הינו התקדמות וצעד נוסף בבניין ארץ ישראל".

באביתר 50 מבנים, כולל גן ילדים ובית כנסת. אלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי הוציא לאחרונה צו שלכאורה מאפשר לפנות את המאחז מידית, והתושבים הגישו ערעור על החלטתו. בשבוע שעבר הוא דחה את הערעור, התושבים היו צפויים להגיש עתירה לבג"ץ על דחיית הפינוי, אולם המועצה האזורית שומרון הודיעה השבוע כי הם צפויים להסכים למתווה הפינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully