וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לבלוני התבערה: חיל האוויר תקף מטרות טרור בעזה

מטוסי קרב תקפו ברצועה לאחר חידוש שיגור הבלונים, שהציתו 20 שריפות בעוטף. התגובה הגיעה בהתאם להצהרות גנץ על שינוי המשוואה בתום מבצע "שומר החומות". צה"ל: "ערוכים לתרחיש חידוש הלחימה, חמאס ישא בהשלכות"; חמאס: "בלבול חסר תקדים של המוסד הציוני"

בווידיאו: תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה/דובר צה"ל

כוחות צה"ל תקפו הלילה (רביעי) מתחמים צבאיים של חמאס ברצועת עזה, בתגובה לשיגור בלוני התבערה אתמול לשטחי ישראל - כך הודיע דובר צה"ל. לפי הפרטים שנמסרו, מטוסי קרב תקפו מחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחאן יונס ועזה. זוהי תקיפת צה"ל הראשונה שבוצעה בתקופת כהונתו של נפתלי בנט כראש הממשלה, והראשונה ברצועה מאז תום מבצע "שומר החומות".

צה"ל הבהיר כי הוא ערוך לכל התרחישים "וביניהם חידוש הלחימה, למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה", ועוד הדגיש כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וישא בהשלכות לפעולותיו". התקיפה הגיעה לאחר יום מתוח בארץ, במהלכו אלפי בני אדם השתתפו במצעד הדגלים בירושלים שעורר את השטח. בנוסף להפרחת הבלונים שהציתו יותר מ-20 שריפות בעוטף, נרשמו גם הפרות סדר אלימות לאורך גדר הגבול.

בתגובה לתקיפה, מחמאס נמסר כי "ההפצצה הציונית על רצועת עזה היא ניסיון כושל להפסיק את ההזדהות של עמנו, ולחפות על הבלבול חסר התקדים של המוסד הציוני שארגן את מצעד הדגלים".

בווידאו: התקיפה האווירית ברצועת עזה/ללא קרדיט

תגובת החמאס לצעדת הדגלים בירושלים כללה קריאה ברשתות לבצע פיגועים בירושלים וביהודה ושומרון, עשרות מוקדי שריפה, הפגנות אלימות על הגדר, ניסיונות חדירה וחציית גדר על ידי שלושה פלסטינים, הפרחת בלוני טרור, הבערת צמיגים והשמעת קולות נפץ כדי להטריד את האזרחים שגרים ביישובים הסמוכים לגדר. גורמי ביטחון המליצו להגיב בחומרה לפעולות שביצע אתמול חמאס לאורך הגבול.

לאחר הערכת מצב הוחלט במערכת הביטחון על תגובה רכה וביצוע תקיפת מחנה המוגדר כמקום מפגש של פעילי חמאס על מנת לשמור על קווי המתאר של הפסקת האש ולא פינוי מבנה טרור והפצצתו. במערכת הביטחון מעריכים כי עוד מוקדם הבוקר הזה לבחון האם חמאס הפנים את המסר מירושלים, לפיו אין כוונה להבליג על בלוני טרור, ויידרשו עוד כמה ימים לבחון את הנושא.

לדברי גורמי ביטחון המשא ומתן תקוע כי המצרים מעוניינים לראות האם ממשלת לפיד-בנט נשארת יציבה לאורך זמן והאם תשנה מדיניות כלפי תהליך ההסדרה והשיקום של רצועת עזה. הקו המנחה עד כה הוא שישראל לא תתקדם בנושא ההסדרה והשיקום ללא התקדמות בנושא השבויים והנעדרים. הבוקר לא יכנסו מיכליות דלק דרך מעבר כרם שלום לעזה ואספקת הדלק תבוצע דרך מעבר רפיח ממצרים.

עוד בוואלה!

אלפים צעדו במצעד הדגלים בירושלים, 17 תושבי מזרח העיר נעצרו בחשד ליידוי אבנים

לכתבה המלאה
תקיפה אווירית ברצועת עזה, 16 ביוני 2021. דובר צה"ל
מתוך תקיפת חיל האוויר בעזה, הלילה/דובר צה"ל

לפי שעה, לא שוגרו רקטות מהרצועה, אך צה"ל נערך לאפשרות זו באמצעות שמירה על כוננות גבוהה במערך ההגנה האווירית, ואף הסטת מסלולם של מטוסים אזרחיים בנתב"ג. דובר חמאס, פוזי ברהום, ציין לאחר אירועי אתמול כי הארגון "השיג הרתעה - ישראל שינתה את מסלול מצעד הדגלים ואת נתיבי הטיסות".

בעקבות האירועים המתוחים ותוך היערכות לימים הקרובים, שר הביטחון בני גנץ קיים אמש הערכת מצב עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן, רח"ט מחקר תא"ל עמית סער וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון זהר פלטי. מוקדם יותר בשעות הערב, קיים הרמטכ"ל גם הוא התייעצויות על המתרחש בשטח ועל תגובות אפשרויות.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי על צה"ל למנוע שחיקה של הישגי "שומר החומות" בחודש שעבר, ולהגיב בתקיפה נגד יעדי חמאס. כמו כן, עם סיום המבצע, גנץ וכוכבי התייחסו ל"שינוי המשוואה" בכל הנוגע לאופי התגובה של צה"ל לפעולות טרור מהרצועה בהמשך.

שריפה מבלון תבערה באשכול, 15 ביוני, 2021. שי מכלוף, מערכת וואלה!
שריפה מבלון תבערה בעוטף, היום/מערכת וואלה!, שי מכלוף

גורמי ביטחון עוד אמרו כי המשא ומתן בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים תקוע, וזאת מאחר ובכירי הממשל המצרי ממתינים לראות כיצד תתעצב הממשלה החדשה, מה תהיה המדיניות שלה והאם חמאס שומר על הפסקת האש. למרות זאת, גורמים במערכת הביטחון כאמור טוענים כי על צה"ל להגיב לטרור שהפעיל חמאס נגד תושבי הדרום וחיילי צה"ל לאורך הגבול, וזאת מאחר ומדובר בפעולות המנוגדות להסכם הפסקת האש, וכי הדבר נדרש גם במחיר של תגובת חמאס לתקיפת צה"ל.

כמו כן, שר הביטחון ממשיך להתעקש על מדיניות הקובעת כי "ללא התקדמות בנושא השבויים והנעדרים - לא תהיה התקדמות בתהליך ההסדרה ושיקום רצועת עזה". חמש משאיות דלק נכנסו אתמול לרצועה דרך מעבר כרם שלום, כשהיום אין הזמנות דומות, וההערכה היא שדלק ייכנס לרצועה ממצרים.

מצעד הדגלים בירושלים 15 ביוני 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מצעד הדגלים בירושלים, הערב/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בין התקריות האלימות שארעו אמש, בארבעה מקרים שונים ניסו פלסטינים לחדור את גדר המערכת, וצה"ל ביצע ירי הרתעתי והפעיל אמצעים לפיזור הפגנות. במקרה אחד בדרום הרצועה - הצליחו שלושה פלסטינים לחדור את הגדר, ולאחר בידוק הם הועברו לחקירה. סמוך ל-20:30, חמאס אף החל להפעיל חוליות שהבעירו צמיגים והמשיכו בהפרחת בלוני התבערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully