וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה על כתבה בנושא מני נפתלי: "זה אייטם עם עקיצה"

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 13:28

עדותו של מנכ"ל וואלה! לשעבר צפויה להסתיים השבוע. במסגרת החקירה הנגדית, סנגורו של נתניהו ציין כי למרות שפורסמה במעריב כתבה על מני נפתלי שהטריד עובדת במעון רה"מ, יום לאחר מכן עלתה כתבה "מלטפת" לטענתו על נפתלי בוואלה! ובה לא צויינו מעשיו

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה במסגרת תיק 4000 נמשכת היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, על ידי סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור. זהו היום ה-17 לחקירה הנגדית של ישועה, העד הראשון במשפטו של נתניהו - הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

הצדדים צופים כי עדותו של ישועה תסתיים בשבוע הקרוב, והעד צפוי להמריא בליל יום חמישי לארצות הברית כדי לבקר את משפחתו.

עו"ד בן צור, חקר את ישועה על כתבת מגזין על מני נפתלי, שעלתה במהלך סוף השבוע, ועל פי טענת הפרקליטות, היא הורדה ולאחר מכן הועלתה בהמשך בחשיפה מצומצמת. "זו כתבת פרופיל עם עקיצה לסוללת עורכי הדין של נפתלי",אישר ישועה. "עקיצה זה נחמד", הגיב בן צור "זו כתבה עמוקה שסוקרת את כל תחנות חייו של מני נפתלי, מיסודי, תיכון, משפחה. תאשר לי שבכתבה כזו יש שיתוף פעולה מלא של בעל הפרופיל". ישועה הסכים ואמר "אני מתאר לעצמי שדיברו איתו".

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 9 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מנכ"ל וואלה! לשעבר במהלך חקירתו הנגדית. בית המשפט המחוזי בירושלים. שבוע שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

בן צור: "דיברנו על 109 כתבות של מני נפתלי, תאשר לי שאף אחד לא פנה אליך בנוגע לכתבה הזו".

ישועה: "אינני זוכר. אותו סוף שבוע שירד המגזין בגלל שהיתה כתבה עם מני נפתלי, היה שם בלגן שלם ואחר כך ביקשו שנזכיר שיש לו הרבה עורכי דין ויחצנים".

בן צור: "אתה אומר ביקשו, עם המשפטים האלו אין לנו הרבה מה לעשות".

ישועה: "תמיד כשמישהו פנה אלי זה שאול, איריס, ניר או זאב. אינני זוכר מי".

לטענת עו"ד בן צור, יום לפני כתבת המגזין "המלטפת" להגדרתו, פורסמה במעריב ידיעה על כך שמני נפתלי הטריד מינית עובדת במעון ראש הממשלה ובן צור ביקש להבין מדוע בוואלה! לא העלו כתבה על הנושא.

ישועה: "אבי אלקלעי אומר בדקנו את הנושא, ואני זוכר שהוא אומר שהוא לא מעלה את זה, בדקנו מול המשטרה ולא הוגשה תלונה. נקודה נוספת שהוא בדק עם 'ישראל היום' שאמרו שגם אנשיהם בדקו ולכן החלטנו לא לפרסם".

בן צור: "בוא נסכם את הנושא הזה. מתפרסמת כתבת פרופיל אוהדת למני נפתלי, אף אחד לא פונה אליכם, ואולי היה צריך לפרסם את התלונה הקודמת שהתפרסמה יום לפני כן".

עוד בוואלה!

תיק 4000: ביהמ"ש הורה לפרקליטות להעביר להגנה שיחות נוספות מהנייד של ישועה

לכתבה המלאה
מני נפתלי בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
עו"ד בן צור טען כי הועלתה כתבה "מלטפת" על מני נפתלי למרות שפורסם במעריב שהטריד עובדת במעון רה"מ. נפתלי/ראובן קסטרו

דוגמאות מכתב האישום לתמורות שקיבל נתניהו מוואלה!

בהמשך החקירה עו"ד בן צור עבר להשוות בין שני אירועים המוזכרים בנספח לכתב האישום כדוגמאות לתמורות שקיבל נתניהו מוואלה!. אירוע אחד הוא דרישה להפסיק את השידור החי מעצרת השמאל לקראת הבחירות בשנת 2015, ושינוי אופן סיקור העצרת. לטענת הפרקליטות נתניהו היה מעורב בדרישה והיא הועברה על ידי נתניהו לאלוביץ', וכן באמצעות חפץ לישועה. הדרישה טופלה במעורבות בני הזוג אלוביץ' ונענתה.

לדברי ישועה, יועץ משפחת נתניהו ניר חפץ שלח לו הודעה: "שידור עשית מהכיכר???? יש אצלכם הפגנה 'רק לא ביבי' זו תעמולה, וגם אפילו אין באולפן מישהו שלנו". ישועה הסביר שהוריד את השידור כתוצאה מלחץ שהופעל עליו, בעוד השידור נמשך אצל האחרים ישועה כתב: "אנחנו האתר היחיד שהפסיק לשדר את השידור החי".

בן צור: "הוא אמר לכם להפסיק?".

ישועה: "ניר חפץ היה זה שפנה אלי ושלח ארבעה סימני שאלה".

בן צור: "זה המשיך להיות משודר שעה וחצי, אז למה אתה ממציא ואומר שהורדנו?".

ישועה: "אני זוכר שאני מדבר על זה והשידור החי ירד".

בן צור המשיך להשוות את סיקור עצרת השמאל לסיקור עצרת הימין שנערכה כשבוע לאחר מכן. "זה טבעי לסקר את שתי העצרות, העצרת של הימין סוקרה באופן רחב בכל כלי התקשורת" אמר בן צור, וישועה הסכים. בן צור המשיך להשוות את הסיקור של שתי העצרות, כשבעצרת של השמאל הופיעו בכתבה 15 כתבות, לעומת עצרת הימין שהופיעו שבע כתבות בלבד. עוד טען בן צור כי זמן השידור של עצרת הימין היה קצר בחצי שעה מהשידור של עצרת השמאל.

בן צור: "אנחנו נמצאים בטענה שחלק מהתמורה שקיבלנו זה הסיקור של השמאל והסיקור של הימין, ואנחנו נמצאים בעולם הפוך. שאלו אותך על הדברים האלו בחקירות?". ישועה השיב שלא.

אבי גבאי וציפי לבני בישיבת סיעה המחנה הציוני פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
לבקשת נתניהו, הוסר פרסום הסקר שהצביע על יתרון ל"מחנה הציוני". לבני וגבאי בישיבת סיעה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ישועה עבר לדון בכתבה שפורסמה ב-9 במרץ 2015, בה נדרש להסיר פרסום סקר המצביע על יתרון למחנה הציוני. לטענת הפרקליטות, נתניהו היה מעורב בדרישה והיא נענתה.

בן צור: "סקר פנימי של מפלגה אמין כמו סקר של כלי תקשורת?".

ישועה: "פחות אמין אני מתאר לעצמי".

בן צור הקרין באולם קטע מראיון עם רביב דרוקר, בו הוא מזכיר שעל פי החוק אסור לפרסם סקרים כאלו בלי להבהיר מי עומד מאחוריהם. בן צור אף הציג את התכתבות בין ניר חפץ ששלח לישועה הודעה בה נכתב: "ממתי מפרסמים סקרים של מפלגות? לא ברור לכם שזה ספין?". ישועה השיב לו: "צודק טיפלתי, אם יש לך סקר שלכם שלח ונפרסם לשם האיזון". ישועה שלח הודעה נוספת בה כתב: "מעבר לכך הנחתי להפסיק עם זה".

בן צור: "אין לך שום ידיעה שראש הממשלה היה מעורב, שזו הודעת דוברות קלאסית."

ישועה: "נכון, חוץ מאשר לגבי ניר כי הפניה הזו נעשית אלי שאני צריך לעשות את מה שהוא רוצה".

בן צור: "האתר שלכם הדהד את המסרים של המחנה הציוני שעה אחרי שעה, ככל שאחזור על המטרה זה יהיה יותר ויותר מגוחך. הפניה של ניר חפץ היא חלק מהתפקיד שלו במערכת בחירות".

לו"ז שלב ההוכחות

קבוצת העדים הראשונה בתיק 4000 תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית. החומרים שסיפק ישועה למשטרה הם אלו שהביאו לפתיחת התיק, בו נאשם ראש הממשלה כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי האתר לשעבר בתמורה להטיית הסיקור באתר, ומיוחסות לו במסגרתו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully