וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 4000: ביהמ"ש הורה לפרקליטות להעביר להגנה שיחות נוספות מהנייד של ישועה

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 17:45

המחוזי בי-ם קיבל את בקשת הנאשמים והורה לפרקליטות להעביר את פרטי ההתכתבויות של ישועה עם גורמים פוליטיים, אנשי עסקים וגורמים מרשויות האכיפה - עד סוף החודש: "איננו רואים מנוס מהוראה זו", כתבו השופטים. הדבר נותן פתח להגנה לבקש עיכוב של המשפט ללימוד החומר

בווידאו: אילן ישועה, איריס ושאול אלוביץ' בבית המשפט המחוזי ירושלים/מערכת וואלה!

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה במסגרת תיק 4000 נמשכת היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, על ידי סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור. זהו היום ה-16 לחקירה הנגדית של ישועה, העד הראשון במשפטו של נתניהו - הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

התפתחות דרמטית חלה היום במהלך החקירה הנגדית, כשבית המשפט קיבל את בקשת הנאשמים בתיק והורה לפרקליטות להעביר לידי ההגנה התכתבויות ושיחות של העד ישועה עם גורמים פוליטיים, דוברים, אנשי עסקים, גורמי פרסום, גורמי תקשורת וגורמים מרשויות האכיפה, עד 27 ביוני. "נוכח מצב הדברים שתואר לעיל, איננו רואים מנוס ממתן הוראה זו" כתבו השופטים. הפרקליטות מסרה כי "ההחלטה התקבלה במשרדינו, ואנחנו לומדים אותה".

המהלך נותן פתח לסניגורים לבקש עיכוב של המשפט כדי ללמוד את החומר החדש. הרקע להחלטה מצוי באלפי התכתבויות שנמצאו על הנייד של ישועה עם גורמים שונים, כשבמסגרת חומרי החקירה הועברה להגנה רק כמות מצומצמת של שיחות הקשורות לתיק ישירות, כמו אנשי וואלה!, הזוג אלוביץ ואנשי נתניהו. במהלך חיפוש שערך עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', ברשימת אנשי הקשר של ישועה, הוא גילה כ-900 אנשי קשר פוטנציאליים וביקש לקבל את התכתובות איתם.

דיון | תיקי האלפים 8 ביוני 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
ישועה נכנס ליום נוסף בחקירה הנגדית. בית המשפט המחוזי בירושלים, אתמול/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בפתח החקירה הנגדית הבוקר, סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, הציג בבית המשפט כמה פרסומים שעלו בחודש פברואר 2015 באתר וואלה!, שרובם היו שליליים כלפי נתניהו. בזאת הוא המשיך את קו ההגנה הטוען כי הפרסומים בוואלה! היה עוינים לנתניהו, וכי לא היתה היענות חריגה לבקשות לסיקור חיובי. בן צור הציג מאמר ביקורתי על דוח מבקר המדינה שעסק בהוצאות מעון ראש הממשלה. לטענת התביעה, נתניהו היה מעורב בדרישה, שטופלה על ידי יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, ניר חפץ.

בן צור פנה לישועה וציין כי "בשלב מסוים פונה אליך ניר חפץ ומעביר מכתבים של עובדים שסותרים לפחות חלק מהטענות. חפץ כותב לך: 'אני שולח לך שני מכתבים שחתומים עליהם עובדים לשעבר בבלפור, אשמח אם המערכת תעשה בהם שימוש כמובן לפי שיקולי העריכה העיתונאיים שלכם'. אשר כי לא פרסמתם זאת", וישועה אכן אישר כי הדברים לא פורסמו.

בן צור: "אם הטענה היא של היענות חריגה, הינה פנייה מנומסת שלא נענית".

ישועה: "נכון".

בשלב זה בן צור הציג כתבה שנשאה את הכותרת "זעם בבית היהודי - נתניהו מריח דם ומנסה לחסל אותנו", ופונה לישועה: "אשר לי כי גורם בתוך הבית היהודי - תקשורת או דובר, העביר לכם את הדברים". ישועה בתגובה לא שלל אמירה זו.

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 31 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אישר כי לא נענה לכל הבקשות שהופנו אליו. ישועה/פלאש 90, יונתן זינדל

בן צור המשיך להציג כתבות שליליות כלפי נתניהו שהופיעו בוואלה!. אחת נשאה את הכותרת "ישראל של נתניהו כבר לא תצמח", והשנייה התייחסה לנאומו של נתניהו בקונגרס האמריקני. בן צור מנסה להציג את האחרונה באור נגטיבי כלפי נתניהו, "יש פה התייחסות לשלושה סנאטורים דמוקרטים שהודיעו שהם יחרימו את הנאום. בסופו של דבר, 90 אחוזים משני בתי הקונגרס נכחו בנאום. אני אומר לך שבוואלה! דווח פעם אחר פעם שנבחרים מסוימים לא יגיעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully