וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ כבד על אלחרומי מרע"ם; חבר הכנסת: "תהיה ממשלה היום"

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 13:42

בגוש השינוי אמרו כי הרוב מובטח גם בלי חבר הכנסת, בהתבסס על הימנעות חברי חד"ש ותע"ל, אולם בימינה ותקווה חדשה לא אמרו אם יסכימו להישען עליהם. צוותי הסיירת הירוקה הגיעו לסיור לקראת פינוי בתים באחד ממוקדי הכוח של אלחרומי, שטרם הודיע כיצד יצביע

ח"כ סעיד אלחרומי מרע"ם איים הבוקר (ראשון) שלא יצביע בעד הקמת הממשלה, בשל חוסר שביעות רצונו מההסכם הקואליציוני שנחתם בסוף השבוע האחרון. בין היתר, אלחרומי הסתייג מחלק מההבנות על האכיפה וההסדרה של הבנייה הלא חוקית בנגב. גורמים פוליטיים אמרו כי בשעות האחרונות לשכת ראש הממשלה מפעילה לחץ כבד על אלחרומי כדי שיצביע נגד הממשלה ולא רק יימנע.

עם זאת, עם כניסתו לישיבת סיעת רע"ם הצהיר אלחרומי כי "תהיה ממשלה היום", וטען: "אף אחד לא מפעיל עליי לחץ". הוא לא השיב איך יצביע במליאה. גורמים בגוש השינוי אמרו כי יו"ר רע"ם מנסור עבאס העביר מסרים לפיהם שאר הסיעה צפויה לתמוך וכי השבעת הממשלה תעבור כסדרה. הגורמים אף ציינו כי יש רוב מובטח, גם אם חברי הכנסת של רע"ם ימנעו בהצבעה.

ח"כ סעיד אלחרומי נשבע במליאה, 23 באוקטובר 2017. דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
לחצים מלשכת רה"מ. אלחרומי/מערכת וואלה!, דוברות הכנסת

ההערכה בגוש השינוי היא שלא תהיה בעיית רוב בהשבעת הממשלה מבוססת על כך שסיעות חד"ש ותע"ל ברשימה ימנעו ולא יצביעו נגד הקמת ממשלת בנט-לפיד, אם יידרש. עם זאת, ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער טרם הביעו עמדתם באופן פומבי אם יסכימו להישען על קולות הח"כים מהרשימה המשותפת.

במקביל ללחץ הפוליטי, צוותי הסיירת הירוקה הגיעו היום בליווי שוטרים לסיור לפני הריסת בבתים בכפר ביר הדאג', שנחשב אחד ממוקדי הכוח של אלחרומי. "הם באו לכפר כבר בשבוע שעבר, התחילו לשים על הבתים צווי הריסה כדי שנפנה את המקום", סיפר יו"ר ועד ביר הדאג', סאלים דנפרי. "הממשלה מנסה לנצל את הזמן שנשאר עד להחלפת הממשלה כדי להוציא צווי הריסה ולשלוח אותנו לבתי משפט. אף פעם לא הייתה כמות כזאת של צווים".

עוד בוואלה!

שרים חדשים, בעיות ישנות: האתגרים הבוערים של הממשלה הנכנסת

לכתבה המלאה
הסיירת הירוקה בכפר ביר הדאג', 13 ביוני 2021. -, אתר רשמי
הסיירת הירוקה בביר הדאג', היום/אתר רשמי, -

רע"ם התכנסה לישיבת סיעה בכנסת כדי לדון בנושא. "נשמע את הטענות, נראה אם עמדו בהסכמים או עבדו עלינו, ונקבל החלטה משותפת", אמר גורם במפלגה. ח"כ ווליד טאהא אמר כי ‏"החלפת האישים בצמרת היא חלק חשוב מהשינוי, אך לא העיקר שבו. עיקר השינוי צריך להתרחש עמוק בתפיסה ובמדיניות שתוביל לשינוי המציאות המעוותת שהונהגה על פני השטח במשך עשרות שנים".

צוותי המו"מ של יש עתיד וימינה נפגשו אתמול עם אנשי רע"ם ובכירי מועצת השורא בניסיון להגיע להבנות בנוגע למחלוקות על האכיפה וההסדרה של הבנייה הלא חוקית בנגב. לפי גורמים המעורים בפגישה לא הושגו הסכמות.

"אלחרומי התחיל בסחיטה"

חברי כנסת מהימין תקפו את אלחרומי וגוש השינוי. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' טען כי מטרת המהלך של אלחרומי היא לגרוף הישגים פוליטיים עבור קהל המצביעים שלו. "ביום רביעי הקרוב צפויה להגיע יחידת יואב להרוס מבנים בלתי חוקיים בנגב. סעיד אלחרומי לא אוהב את זה. מתוקף הבנת מעמדו הוא התחיל בסחיטה. אם הוא יצביע בעד בסוף לא אתפלא אם ליחידת יואב יכנסו משימות 'דחופות' אחרות ברביעי (כמו למשל תגבור כוחות ההרס באביתר)", אמר.

"‏כשאמרתי שהממשלה הזו תקום בהישענות על איימן עודה, אחמד טיבי, בל"ד ועופר כסיף, היו רבים שסירבו להאמין", כתב ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) בטוויטר. "ובכן, ההוכחה לכך הגיעה היום כשהממשלה המוזרה הזו תקום בהמנעותה של הרשימה המשותפת. אנשי 'הימין' בנט וסער צריכים להתבייש".

גדעון סער ונפתלי בנט במליאת הכנסת. מרים אלסטר, פלאש 90
טרם הביעו את עמדתם. סער ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

ברקע המשבר עם רע"ם, בתנועת הימין רגבים אומרים כי יעתרו לבג"ץ אם יהיה ביטול רטרואקטיבי של הקנסות המינהליים שניתנו בשנים האחרונות בנגב כחלק מאכיפת חוק התכנון והבנייה. מנכ"ל תנועת רגבים, מאיר דויטש, אמר כי הנתונים שהוצגו בכנסת הוכיחו כי חוק קמיניץ הפחית את התחלות הבנייה הבלתי חוקית בעשרות אחוזים.

"ממשלה שקמה כחוק בתמיכת רוב חברי כנסת ישראל היא ממשלה חוקית, אולם ביטול כוללני ורטרואקטיבי של קנסות שהוטלו במסגרת החוק איננו מתקבל על הדעת כתמורה פוליטית", הבהיר. "ביטול הקנסות שניתנו במסגרת חוק קמיניץ יהווה מתן פרס לעבריינים, ימוטט את אבני היסוד של מדינה שומרת חוק, שהיא יכולת ההרתעה שיוצרת החקיקה, ותפגע בראש ובראשונה בחברה הערבית המשוועת לתכנון בר קיימא ותשתיות נאותות ביישוביהם. אם תינתן הנחיה לביטול רטרואקטיבי של הקנסות, נעתור מידית לבג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully