וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אבידר סירב לתפקיד שר ותקף את ליברמן בשיחות סגורות: "מאוכזב ממנו מאוד"

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 10:51

חבר הכנסת ציפה לתפקיד משמעותי יותר משר במשרד האוצר והחליט לוותר על ההצעה. הוא יצביע בעד הממשלה, אך אחריה צפוי לפעול עצמאית. "אין לי שום עניין בתפקיד רק כדי שיקראו לי שר", אמר בשיחות סגורות, והדגיש: "כל האפשרויות על השולחן"

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) סירב היום (ראשון) לתפקיד שהוצע לו וצפוי לפעול עצמאית לאחר הקמת הממשלה. התפקיד שהיה על הפרק בשביל אבידר הוא שר במשרד האוצר, אך הוא סירב לאחר שציפה לתפקיד משמעותי יותר. הוא יצביע בעד הממשלה, אבל לאחר הקמתה לא יישאר מחויב לה, ולעתים יצביע נגד עמדת המפלגה או הקואליציה העתידית.

בשיחות סגורות, אמר אבידר כי הוא "מאוכזב מאוד" מיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "אין לי שום עניין בתפקיד רק כדי שייקראו לי שר", הבהיר. "נעבור את ההשבעה היום, לא אהיה זה שאפיל אותה אבל אחר כך - כל האפשרויות על השולחן".

אלי אבידר בדיון על חוק השב"כ, כנסת, 20 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"כל האפשרויות על השולחן". אבידר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שעות לפני השבעת הממשלה ה-36, ישראל ביתנו פרסמה היום את רשימת התפקידים הסופית מטעמה - ללא אבידר. את התפקיד שהוצע לו יאייש חמד עמאר, מקום 6 במפלגה.

ליברמן יעמוד בראש משרד האוצר, ועודד פורר יהיה שר החקלאות, הפריפריה ופיתוח הנגב והגליל. אלכס קושניר יכהן כיו"ר ועדת הכספים ויוליה מלינובסקי תהיה יו"ר ועדת רפורמות. יו"ר הסיעה יהיה יבגני סובה, שיכהן במקביל כסגן יו"ר הכנסת.

אביגדור ליברמן באולם המליאה בכנסת ביום ההצבעה לנשיאות, 2 ביוני 2021. ראובן קסטרו
אכזבה מההצעה. ליברמן/ראובן קסטרו

אם לא יהיו שינויים, בשעה 16:00 תיפתח ישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת לכינון הממשלה ה-36 ובחירת יושב ראש הכנסת החדש. הישיבה תתקיים בהשתתפות נשיא המדינה, רובי ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. במסגרתה בנט יציג את ממשלתו, יפרט את קווי היסוד שלה, הרכבה וחלוקת התפקידים בין השרים. לפיד יהיה הבא לשאת דברים, ולאחר מכן יוזמן ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום.

לאחר שהשלושה יסיימו את דבריהם, יתקיים דיון סיעתי בו יוקצו לכל סיעה בכנסת תשע דקות לשאת דברים. בתום הדיון תתקיים בחירת יו"ר הכנסת, והיושב ראש הנבחר. ח"כ לוי, יעלה לנהל את המשך הישיבה: הבעת אמון בממשלת החילופים והצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים. לאחר ההצבעה, יעלו שרי הממשלה המיועדים בזה אחר זה ויצהירו אמונים. לאחר מכן, תינעל הישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully