וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין הכחיש את הדיווח על מכירת מערכת לווין לאיראן: "פייק ניוז"

עודכן לאחרונה: 12.6.2021 / 14:14

בריאיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית NBC אמר פוטין כי לאיראן ורוסיה יש שיתוף פעולה צבאי אך הוא "לא יודע כלום" על מכירה של לווין. "זה פשוט שטויות, זבל", הדגיש. בנוסף, לקראת פגישתו השבוע עם ביידן אמר כי "מערכת יחסים עם ארצות הברית הידרדרה לנקודה הנמוכה ביותר"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דחה הלילה (שבת) את הדיווח לפיו רוסיה מתכננת להעביר לאיראן מערכת לוויין מתקדמת. "שטויות, זה פייק ניוז", אמר במהלך ריאיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית NBC.

"יש לנו תוכניות שיתוף פעולה עם איראן, כולל שיתוף פעולה צבאי וטכני", אמר פוטין. "לכל הפחות, אני לא יודע כלום על דיווח מהסוג הזה, מי שמדבר על זה כנראה אולי יידע יותר על זה. זה פשוט שטויות, זבל", הבהיר.

על פי דיווח בוושינגטון פוסט, הרוסים יעבירו לטהראן מערכת לוויינית מתקדמת המעניקה יכולת מעקב חסרת תקדים אחר מטרות צבאיות במזרח התיכון ומעבר לו, עם מצלמה שתאפשר בין היתר לנטר בסיסי צה"ל. ההעברה צפויה בתוך חודשים ספורים.

שיגור הלוויין נור של איראן, 22 באפריל. רויטרס
פוטין טען כי הוא "לא יודע כלום על מכירה של הלווין". שיגור הלוויין האיראני "נור", אפריל 2020/רויטרס

במסגרת הריאיון פוטין נשאל גם על יחסיו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ. הוא כינה את טראמפ "אדם צבעוני" ואמר כי לדעתו הוא יכול לעבוד עם ביידן. פוטין השווה בין שני הנשיאים בתקופה בה לדבריו היחסים בין רוסיה לארצות הברית נמצאים בשפל היסטורי, הנמוך ביותר מאז המלחמה הקרה, ולקראת הפסגה הקרובה שלו עם ביידן.

"ובכן גם עכשיו, אני מאמין שנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הוא יוצא דופן, מוכשר, אחרת הוא לא היה הופך לנשיא", החמיא. "הוא אדם צבעוני. ייתכן שתאהבו אותו וייתכן שלא. אבל הוא לא הגיע מהממסד האמריקני, הוא לא היה חלק מ'הפוליטיקה הגדולה' בעבר. יש כאלה שאוהבים את זה, חלק לא, אבל זו עובדה".

באשר לביידן, אמר פוטין כי הוא "שונה בתכלית מטראמפ מכיוון שהנשיא ביידן הוא איש קריירה. הוא בילה כמעט את כל בגרותו בפוליטיקה". הוא הוסיף כי "זה אדם מסוג אחר, וזו התקווה הגדולה שלי. יש כמה יתרונות, כמה חסרונות, אבל לא יהיה איזשהם תנועות אימופלסיביות מצידו של נשיא ארצות הברית המכהן".

פוטין נשאל במהלך הריאיון גם על התקרית עם ביידן במרץ כשהאחרון קרא לו "רוצח". לכך השיב כי "במהלך כהונתי התרגלתי להתקפות מכל מיני זוויות ומכל מיני אזורים, ואף אחד מהם לא מפתיע אותי", אמר בתשובה מתחמקת, והוסיף כי "רוצח" מבחינתו זה "מאצ'ו הוליוודי".

עוד בוואלה!

דיווח: רוסיה תספק לאיראן לוויין שיאפשר ריגול אחר בסיסים בישראל

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן וולדימיר פוטין לוחצים ידיים ב-2011. רויטרס
"רוצים מערכת יחסים יציבה". פוטין וביידן, 2011/רויטרס

בתוך כך, ביידן התייחס גם הוא בביקורו באירופה למתיחות עם רוסיה והבהיר כי "אנחנו לא מחפשים סכסוך עם רוסיה". אנחנו רוצים מערכת יחסים יציבה. אבל הייתי ברור - ארצות הברית תגיב בצורה חזקה ומשמעותית אם ממשלת רוסיה תפעל בצורה שתזיק לנו".

בנושא התקפות הסייבר האחרונות שארצות הברית שייכה לרוסיה, פוטין הכחיש כל ידיעה על הפריצות, וקרא לביידן להגיע להסכם במרחב הסייבר.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בכנס שמרני באורלנדו, פלורידה, 28 בפברואר 2021. רויטרס
"מוכשר ויוצא דופן". טראמפ/רויטרס

לפני כשבועיים ולקראת פגישתם הראשונה של השניים השבוע בז'נבה, מאז ביידן נכנס לבית הלבן, נשיא ארצות הברית אמר כי הוא ילחץ על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכבד זכויות אדם המתייחסות בין השאר למנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני.

"האמריקנים חייבים להבין שכמה מהמסרים ממוסקבה לא יהיה נעימים עבורם, כולל כאלו שיגיעו בימים הקרובים", אמר סרגיי ריבקוב, סגן שר החוץ, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות RIA. ריבקוב הוסיף כי רוסיה תהיה מוכנה להשיב על השאלות של ביידן בנוגע לזכויות אדם ברוסיה, וטען שמוסקבה מפגינה גמישות רבה יותר מאשר וושינגטון בכל הנוגע לאג'נדה המתוכננת של השיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully