וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נשלח לארה"ב מסרים "לא נעימים" לפני פסגת פוטין-ביידן

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 15:35

סגן שר החוץ הכין את וושינגטון לקראת צעדים שתנקוט מוסקבה בימים הקרובים, אחרי שביידן אמר כי ילחץ על פוטין בסוגיות של זכויות אדם. שר ההגנה אמר כי רוסיה תעבה את כוחותיה בגבולה המערבי והאשים את ארה"ב ונאט"ו ב"הרס מערכת הביטחון העולמית"

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, רוסיה, 10 במרץ 2011. AP
ביידן ופוטין במוסקבה, 2010/AP

רוסיה אמרה היום (שני) כי היא תשלח מסרים "לא נעימים" לארצות הברית לקראת הפסגה המתוכננת בחודש הבא בין מנהיגי המדינות. זאת אחרי שאתמול אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי הוא ילחץ על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכבד זכויות אדם בעת פגישתם ב-16 ביוני בז'נבה, הראשונה מאז שנכנס לבית הלבן בינואר.

"האמריקנים חייבים להבין שכמה מהמסרים ממוסקבה לא יהיה נעימים עבורם, כולל כאלו שיגיעו בימים הקרובים", אמר סרגיי ריבקוב, סגן שר החוץ, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות RIA. ריבקוב הוסיף כי רוסיה תהיה מוכנה להשיב על השאלות של ביידן בנוגע לזכויות אדם ברוסיה, וטען שמוסקבה מפגינה גמישות רבה יותר מאשר וושינגטון בכל הנוגע לאג'נדה המתוכננת של השיחות.

היחסים בין רוסיה לארצות הברית והמערב הגיעו לשפל החמור ביותר מאז תום המלחמה הקרה לפני 30 שנה, בין היתר בשל כליאתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, ריכוז כוחות צבא בגבול עם אוקראינה והתערבות בבחירות.

על רקע זה, שר ההגנה, סרגיי שויגו, אמר היום כי מוסקבה תעביר יחידות צבא נוספות לגבולה המערבי בשל מה שתיאר כפעילות הצבאית הגוברת מצד ארצות הברית ונאט"ו.

"המעשים של עמיתינו במערב הורסים את מערכת הביטחון העולמית ומאלצים אותנו לנקוט צעדי נגד מתאימים", אמר שויגו, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס. "כ-20 יחידות צבאיות יוקמו באגף המערבי של הצבא עד לסוף השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully