וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: קרובי הקצין שמת בכלא מונעים את פרסום שמו; המשפחה: הם מפרים סיכומים

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 14:45

יותר משבוע לאחר שפורסמה הפרשה, צו איסור הפרסום על פרטיו של קצין המודיעין עדיין לא הוסר. בצה"ל העבירו את האחריות למשפחה, שזעמה על ההודעה. "דו"צ שכח שאנחנו לא בשנות ה-80 ואי אפשר לתדרך עיתונאים. הסיכונים בפרסום עדיין לא נבחנו ע"י אגף המבצעים", מסרו

צה"ל לא מונע את פרסום שמו ותמונתו של קצין המודיעין שהואשם בעבירות ביטחוניות ומת בכלא, והמשפחה היא זו שמתנגדת לכך - כך אמרו היום (חמישי) בצה"ל. עד כה, הותר לפרסום כי המניע היה אישי, ולא אידיאולוגי, כלכלי או לאומני, וכי הוא נחקר בעקבות חשדות לפגיעה חמורה בביטחון המדינה.

קרוביו של הקצין זעמו על ההודעה. "דובר צה"ל שכח שאנחנו לא בשנות ה-80, וכמו שאי אפשר להעלים אף אדם - כך אי אפשר לתדרך עיתונאים ולפרסם הודעות בלתי אחראיות", מסר עו"ד בני קוזניץ, שמייצג את המשפחה. "תוכן ההודעה מנוגד לסיכומים עם הפרקליטות, שכן הסיכונים הביטחוניים שבפירסום עדיין לא נבחנו על ידי אגף המבצעים".

מתקן הכליאה שבו הוחזק הקצין. דובר צה"ל
נסיבות המוות טרם פורסמו. מתקן הכליאה שבו הוחזק הקצין/דובר צה"ל

לדברי צה"ל הקצין, ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן, פעל באופן עצמאי והיה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף פעל להסתירם. לטענת הצבא, מותו של הקצין נבחן בימים אלו בחקירה ייעודית של היחידה לחקירות פנים באגף כח האדם, המקבילה הצבאית למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

עוד נמסר כי בסיום חקירתו של הקצין, ולאחר בחינת ממצאיה, הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. מצה"ל נמסר כי בחקירה נבדקו גם הליכי הבקרה והפיקוח ביחידתו של הקצין, וכי במקביל נערך תחקור על תפקודה של היחידה, לדבריהם לטובת "למידה והפקת לקחים".

עוד בוואלה!

צה"ל: הקצין שמת בכלא פעל ממניע אישי והואשם בפגיעה חמורה בביטחון המדינה

לכתבה המלאה
התובעים הצבאיים סא"ל מתן סולומש וסרן אריאלה סגל ועו"ד בני קוזניץ סגלבדיון בעניינו של קצין המודיעין שמת בכלא. אבשלום ששוני, מעריב
פרטיו האישיים של הקצין עדיין חסויים. התובעים הצבאיים ועו"ד קוזניץ בדיון בנושא/מעריב, אבשלום ששוני

בלילה שבין 17-16 במאי, נמצא הקצין בבסיס הכליאה הצבאי כשהוא במצב רפואי קשה בתאו. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מותו. עוד מסרו כי הקצין היה עצור בבסיסי כליאה צבאיים, כי הוא נכלא בשמו, ושהוא עמד בקשר עם סגל הכליאה והיה בסביבת כלואים אחרים.

לדברי צה"ל, הקצין זכה לזכויות כנדרש במהלך שהותו בכלא, זכה לטיפול רפואי שוטף ולליווי של גורמי בריאות הנפש. עוד מסרו כי בני משפחתו של הקצין "ביקרו אותו בבסיס הכליאה והיו עמו בקשר שוטף. בנוסף, הקצין עמד בקשר עם שתיים מידידותיו. גורמים מאגף המודיעין ביקרו אותו מספר פעמים".

עו"ד קוזניץ אמר בריאיון ל-103FM כי הקצין "הבין את הנזק הפוטנציאלי שיכול להיות. המניע היה אישי, עניין של סקרנות, רצון להגיע להישגים. הוא היה מודע לאירועים שהוא ביצע, הוא הודה ברוב הדברים שביצע. הוא סבר שהוא עושה דברים לטובת הקידום המקצועי שלו ושל היחידה".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • קצין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully