וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מעבה את צוות החקירה בפרשת מות הקצין, התובע הצבאי לשעבר יצורף כמלווה

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 19:47

לוואלה! נודע כי אודי בן אליעזר ימונה לפרקליט שילווה את הצוות שחוקר את הפרשה. על פי גורמים הבקיאים בתהליך, המינוי של בן אליעזר מגיע כיון שאין לו היכרות מוקדמת עם הקצינים הנחקרים והנבדקים בפרשה

הפרקליטות הצבאית החליטה למנות את התובע הצבאי הראשי לשעבר אל"מ (במיל') אודי בן אליעזר לפרקליט שילווה את הצוות של היחידה לחקירות פנים החוקר את נסיבות מותו של קצין המודיעין שמת בכלא צבאי בחודש שעבר - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!.

לדברי גורמים הבקיאים בתהליך החקירה, מדובר במהלך שנועד לדייק את החקירה, מאחר שלבן אליעזר אין היכרות מוקדמת עם הקצינים הנחקרים והנבדקים בפרשה.

קברו של קצין המודיעין שמת בכלא. יואב איתיאל
המשפחה צפויה להתנגד לבקשה לפרסם את שמו. קברו של הקצין/יואב איתיאל

ההערכה בקרב גורמים בפרקליטות הצבאית היא כי ביום חמישי ידון נשיא בית הדין לערעורים, אלוף דורון פייליס, בבקשה של כלי התקשורת לפרסם את פרטי העבירה של קצין המודיעין, וכן את שמו המלא. מועד הדיון כפוף למתן תגובות מהסנגור של משפחת הקצין, עו"ד בני קוזניץ, והתביעה הצבאית. לפי הערכת גורמי פרקליטות, הסנגור והתביעה הצבאית יתנגדו נחרצות לבקשה.

עו"ד קוזניץ 7 ביוני 2021. אבשלום ששוני, מעריב
"המניע היה אישי, עניין של סקרנות". עו"ד קוזניץ/מעריב, אבשלום ששוני

אתמול, שבועיים לאחר המוות, התיר צה"ל לפרסם כי המניע היה אישי, ולא אידיאולוגי, כלכלי או לאומני, וכי הוא נחקר בעקבות חשדות לפגיעה חמורה בביטחון המדינה.

"הוא הבין את הנזק הפוטנציאלי שיכול להיות. המניע היה אישי, עניין של סקרנות, רצון להגיע להישגים", אמר הבוקר עו"ד קוזניץ בריאיון ב-103FM. "הוא היה מודע לאירועים שהוא ביצע, הוא הודה ברוב הדברים שביצע. הוא סבר שהוא עושה דברים לטובת הקידום המקצועי שלו ושל היחידה".

משפחתו של הקצין גינתה את הפרסומים על יקירם שפורסמו עד עתה. "פרסומים שאין קשר בינם לבין המציאות. גם ההאשמות שיוחסו לבנם מעולם לא הוכחו, כמו גם לא נבחנו עדיין טענותיו כנגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטראגי של בנם ובמציאת האחראים לכך", מסר עורך הדין בשמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully