וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת קצין המודיעין: "פעל מתוך סקרנות מקצועית, וחשב שהוא מקדם את יחידתו"

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 12:41

שבועיים לאחר שהקצין נמצא ללא רוח חיים בתאו בכלא, הפרטים מתחילים להתגלות אחד אחרי השני. "הוא הבין את הנזק הפוטנציאלי. המניע היה אישי, רצון להגיע להישגים", סיפר עורך דינה של המשפחה בריאיון ל-103FM. המשפחה דורשת לחשוף את נסיבות מותו: "התאבדות לא נשמעת סבירה"

קצין המודיעין שנמצא ללא רוח חיים בכלא צבאי פעל מסקרנות וניסה לקדם את עצמו ואת יחידתו - כך אמר הבוקר (שלישי) עו"ד בני קוזניץ, המייצג את המשפחה, בריאיון ל-103FM. אתמול, שבועיים לאחר המוות, התיר צה"ל לפרסם כי המניע היה אישי, ולא אידיאולוגי, כלכלי או לאומני, וכי הוא נחקר בעקבות חשדות לפגיעה חמורה בביטחון המדינה.

"הוא הבין את הנזק הפוטנציאלי שיכול להיות. המניע היה אישי, עניין של סקרנות, רצון להגיע להישגים", אמר קוזניץ. "הוא היה מודע לאירועים שהוא ביצע, הוא הודה ברוב הדברים שביצע. הוא סבר שהוא עושה דברים לטובת הקידום המקצועי שלו ושל היחידה".

משפחתו של הקצין גינתה את הפרסומים על יקירם שפורסמו עד עתה. "פרסומים שאין קשר בינם לבין המציאות. גם ההאשמות שיוחסו לבנם מעולם לא הוכחו, כמו גם לא נבחנו עדיין טענותיו כנגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטראגי של בנם ובמציאת האחראים לכך", מסר עורך הדין בשמם.

קברו של קצין המודיעין שמת בכלא. יואב איתיאל
קברו של קצין המודיעין שמת בכלא/יואב איתיאל

"נשימתי נעתקה כששמעתי על מותו ועל הנסיבות כפי שהופצו", סיפר מקורב למשפחה. "מסתבר שהיתה קבוצה שידעה שהוא במעצר, לא יודע אם ידעו למה. הוא לא היה בבידוד והמשפחה שלו פגשה אותו. עצם זה שהיה בכלא זה כבר סוג של הפתעה. אחד כזה שיהיה בבית סוהר זה בלתי נתפס. זה לא מתחבר בכלל עם הדמות והאמת שלא עם אף אחד בבית הספר ובטח בתכנית בה למד. אלה אנשים שמכשירים אותם לשירות משמעותי בצה"ל. ההסתברות שמישהו מהם ילך בכלל לכלא שואפת אפס".

צה"ל הרחיק עצמו מהקצין ואף סיים את שירות הקבע שלו במהלך מעצרו. אחד האנשים שנכחו בהלוויה האזרחית שנערכה לו סיפר כי חבריו המשרתים בצה"ל שהשתתפו בה אף התבקשו להגיע בלבוש אזרחי ולא במדים. רבים מהחברים חוששים לדבר עליו מחשש שהדבר יגרום להם נזק.

עו"ד בני קוזניץ, הסנגור של קצין המודיעין שמת בכלא. אבשלום ששוני, מעריב
"אחד כזה שיהיה בבית סוהר זה בלתי נתפס". עו״ד קוזניץ, המייצג את משפחת הקצין/מעריב, אבשלום ששוני

בהלוויה השתתפו כחמישים אנשים, ואביו של הקצין ספד לו. "זו היתה הלוויה בה אנשים לא נשמו. כולם היו אפופי תדהמה. הלם. שתקו", סיפר מקורב למשפחה. "האמת היא, שאני מרגיש שהיום אנחנו יודעים את הנסיבות עוד פחות. כל אחד מדמיין לעצמו משהו. אנשים מהחברה בה הוא עבד הגיעו לנחם בשבעה ואחד-אחד היו מלאי שבחים".

"אני מברך על השיח כי מאוד פחדתי שזה יטויח ויוסתר, אז אפשר לומר שלשמחתי מדברים על זה עכשיו", הוסיף. "איך הוא מת - זה הרכיב הכי משמעותי. העובדות הרי ידועות. באותו יום נולד לאחותו ילד. התאבדות לא נשמעת כמשהו סביר".

בני המשפחה מתקשים להאמין שבנם הקצין התאבד על פי האינדיקציות שקיבלו, וכועסים על הצבא שהותיר השערות שרובן אינן מתיישבות עם עובדות המקרה. לדבריהם, בנם ביקש שיביאו לו ספרים בביקורים אצלו, וביום בו נמצא במצב קשה ילדה אחותו בן. ברית המילה נערכה בסופו של דבר יום לאחר שהמשפחה קמה מהשבעה.

קרובי משפחתו של קצין המודיעין, שנסיבות מותו נאסרו בפרסום. מול הקרייה, ת"א 7 ביוני 2021. תומר נויברג, פלאש 90
"התאבדות לא נשמעת כמשהו סביר". הפגנת קרובי משפחתו של הקצין/פלאש 90, תומר נויברג

קצין המודיעין נמצא מת בלילה שבין ה-16 ל-17 במאי, ונקבר כמה ימים לאחר מכן בקבורה אזרחית, מחוץ לגדר. קרוביו מספרים כי נראה צעיר לגילו והיה גאון מחשבים שהשלים תואר ראשון באוניברסיטה במקביל ללימודיו בתיכון. תלמידים שלמדו איתו מספרים על "חנון מארץ החנונים", שכמו גאונים רבים היה "עוף מוזר".

טרם גיוסו הספיק להצטיין בעבודה כאיש תכנה בחברה שצמחה לשווי של מיליארדי דולרים. "כישרון ענק, אחד המהנדסים הטובים שפגשתי בחיי", סיפר עליו מנהלו שם. "הייתה לי הזכות לגייס אותו ולהיות 'הבוס' שלו במשך 18 חודשים, כשהיה רק בן 17. הוא היה מדהים, למד את כל ההיבטים השונים של המערכת שלנו". חברים לצוות בו עבד מספרים שהיה חברותי מאוד ועל כך שהשתלב בצוות שרובו ככולו היה מבוגר ממנו. לאחר מכן הוא התגייס לצה"ל ועשה את שירותו בחיל המודיעין.

בית הדין הצבאי בקריה, ת"א. אבשלום ששוני, מעריב
בעקבות מותו של הקצין בוטלו האישומים נגדו. בית הדין הצבאי בקריה בת"א/מעריב, אבשלום ששוני

ארגון "רופאים לזכויות אדם" טען בשבוע שעבר כי "מותו של הקצין שהיה עצור בכלא 4 הוא מוות בנסיבות מחשידות ובמשמורת". הארגון קרא "להסיר את החיסיון ולאפשר בדיקת עומק על ידי גוף חיצוני ועצמאי".

עו"ד בני קוזניץ אמר מוקדם יותר בשם המשפחה כי "בטרם יגיבו לגופו של עניין המשפחה ממתינה ומצפה למיצוי מהיר של חקירת המוות בידי היחידה לחקירות פנים". עוד נמסר כי בעקבות מותו של הקצין בוטלו האישומים נגדו והמשפט שטרם נערכה בו הקראה - בוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully