וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרעות בשומר החומות: 7 תושבי הרצליה נעצרו בחשד שתקפו ערבי על רקע לאומני

העצורים חשודים שהכו תושב טייבה, בשנות ה-60 לחייו, ריססו את פניו בגז פלפל ודקרו אותו סמוך למסגד סידני עלי. המשטרה ושב"כ חקרו את התקרית ואישום יוגש. במקביל, שישה תושבי לקיה חשודים שניסו לפגוע בנהגים יהודים; מאסר לשלושה צעירים בצפון שתקפו צעיר ונערים מטבריה

שבעה תושבי הרצליה נעצרו בחשד למעורבות בתקיפה על רקע לאומני של תושב טייבה סמוך למסגד סידני עלי בהרצליה בזמן שומר החומות - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. על פי החשד, לפני כחודש העצורים הכו את הגבר, בשנות ה-60 לחייו, ריססו את פניו בגז פלפל ודקרו אותו עם חפץ חד, בעודם רעולי פנים. הוא נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי.

מעצרם הגיע בתום חקירת צוות מיוחד של המשטרה ושב"כ, שנמשכה לאורך החודש האחרון. בסיומה הועברו הממצאים לפרליטות, שהגישה השבוע הצהרת תובע נגד החשודים בבית משפט השלום בתל אביב. בימים הקרובים צפויים כתבי אישום נגד השבעה, וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים.

מפקדת מג"ב בלוד 19 במאי 2021. ראובן קסטרו
מעצרים בעקבות המבצע. שוטרים בלוד/ראובן קסטרו

במקביל, כתבי אישום יוגשו היום נגד שישה בני משפחה תושבי לקיה בנגב שניסו לפגוע בנהגים יהודים בכביש 6, גם הם במהלך ימי המבצע. על פי החשד, הם יידו אבנים על נהגים שנסעו בכביש סמוך לצומת לקיה וחסמו את הציר באמצעות צמיגים בוערים.

הנאשמים, אדם בן ג'מעה אל-צאנע, סלימאן בן עווד אל-צאנע, אנאס בן מחמד אל-צאנע, אוסאמה בן סלימאן אל-צאנע, ברא בן ריאד אל-צאנע ומוחמד בן עבדול כרים אל-צאנע, נעצרו במסגרת פעילות משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי במהלך החודש האחרון.

במהלך התקרית לפני חודש עצרו שב"כ והמשטרה חמישה בני אדם, בני העדה הבדואית, בחשד שתקפו ארבעה רכבים בהם נסעו אזרחים יהודים בכביש 6. משב"כ נמסר אז כי הוא ערוך "לביצוע מעצרים נוספים בגין חשדות למעורבות בפעולות טרור נוספות מהימים האחרונים".

עוד בוואלה!

אנרכיה בנגב: כבישים חסומים, המשטרה ביקשה סיוע מהשבטים הבדואים

לכתבה המלאה

עשרה חודשי מאסר בפועל לשלושה שתקפו צעיר ושני נערים מטבריה

בית משפט השלום בטבריה גזר אתמול (רביעי) עונשי מאסר בפועל על שלושה צעירים מרמה שתקפו באלימות קשה צעיר ושני נערים מטבריה, רק בגלל שהקורבנות העזו לעקוף את מכוניתם. מחקירת המשטרה לא עלה חשד לרקע לאומני. על וליד מרינה ועיסא תומא נגזרו עשרה חודשי מאסר בפועל ועל תאמר גזאוי נגזרו שמונה חודשי מאסר בפועל. כל אחד מהם גם יפצה את המותקפים בעשרת אלפים שקלים. השופט ניר מישורי לב טוב הרשיע את השלושה במסגרת הסדר טיעון לאחר שהודו בסעיפי האישום שיוחסו להם.

תיעוד שלושת הצעירים מרמה שתקפו צעיר ושני נערים מטבריה

צעירים מכפר ראמה תוקפים גבר ושני נערים מטבריה/ללא

מפרטי כתב האישום שהגישה מחלקת התביעות של המשטרה עולה כי השלושה היכו גבר צעיר ושני נערים מטבריה, אחרי שהמותקפים עקפו את רכבם של הנאשמים. הם היכו את נהג הרכב העורף במכות אלה בראשו ואת שני הנערים היכו בנגיחות ואגרופים לפניהם.

מאוחר יותר ניסה אחד מהם לדרוס את הנהג המותקף שנתלה על גדר כדי לחמוק מפגיעה בו. כאשר אחד מהנערים המותקפים רץ לעבר אחד מעובדי תחנת הדלק וביקש ממנו שיזעיק משטרה, האחרון לא נענה לבקשתו. לבסוף, שלושת המותקפים פונו לבית החולים פוריה לצורך קבלת טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully