וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרכיה בנגב: כבישים חסומים, המשטרה ביקשה סיוע מהשבטים הבדואים

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 13:43

אחרי עוד לילה של התפרעויות, פנתה המשטרה לתושבים בדואים כדי שינסו למנוע מהצעירים להתפרע בכביש 25. בכביש 31, שנחנך רק לפני כמה שנים, הופלו עמודי חשמל והושלכו אבנים המסכנות את הנהיגה. סער: "כשככה מנהלים מדינה - אלה התוצאות". משטרת דימונה: "לא במקום השוטרים"

בווידאו: עמודי חשמל ואבנים על הכביש - תיעוד של כביש מרכזי בדרום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

כבישים מרכזיים באזור הנגב חסומים לתנועה אחרי כמה ימים של התפרעויות. המשטרה, שלא מצליחה להשליט סדר ולבלום את ההתפרעויות ברחבי הארץ, סיכמה עם משפחות מיישובים בדואים כי תושבים מקומיים ישמרו על כביש 25 כדי להרחיק את הצעירים ולשמור על הסדר. בכביש מרכזי אחר בנגב, כביש מספר 31, היו פזורים עמודי חשמל ואבנים המסכנים את הנהגים.

אורטל פרלמן, תושבת באר שבע, אמרה כי "מדובר בפשיטת רגל אם הגענו למצב שהמשטרה צריכה לסמוך על אזרחים פרטיים ולהפקיד את ביטחון תושבי הנגב בידם. אם זה גדול על המשטרה, אז אני קוראת לממשלה להכניס צבא לנגב".

עם זאת, מפקד תחנת דימונה, סגן ניצב משה זריהן, שקיים את המפגש עם ראשי השבטים הבדואים, אמר כי הסיוע של השבטים הבדואים הוא לא במקום פעילות השוטרים, אלא בנוסף אליה.

הוא אמר לוואלה! כי המשטרה פרוסה בכמה מוקדים בכבישי הנגב ובמוקדי חיכוך בין יהודים לערבים כדי להבטיח את הסדר. לדבריו, "במקביל לפעילות המבצעית יש ציר נוסף, שהוא הידברות, ואתמול, במסגרת ההליך, קיימתי מפגש עם נכבדי המגזר הבדואי שגרים בסמוך לכביש ובמהלך השיחות הם גינו את ההתפרעויות בכבישים והדגישו את הצורך בשמירה על דו-קיום".

הריסות בכביש 31 בדרום. 13 במאי 2021. ללא, מערכת וואלה!
הריסות בכביש 31 בדרום. 13 במאי 2021/מערכת וואלה!, ללא

במהלך השנים האחרונות מקיימים מפקדים במרחב נגב שיחות רבות עם ראשי הציבור הבדואי. לפי גורמים במשטרה, במקרים רבים, השיח מצליח להוריד את הלהבות ואת המתח.

גורם בכיר בחברת נתיבי ישראל, המתפעלת את כביש 31, אמר כי אלו "מראות מזעזעים ומחשבות בלתי נתפסות, שאותו שאנשים משחיתים את הציוד שנועד לשמור על חייהם מפני הקטל בתאונות הדרכים אחרי שכביש 31 החדש נחנך רק לפני שלוש וחצי שנים בהשקעה של מעל מיליארד שקלים".

הריסות בכביש 31 בדרום. 13 במאי 2021. ללא, מערכת וואלה!
הריסות בכביש 31 בדרום. 13 במאי 2021/מערכת וואלה!, ללא

המראות מחוסר המשילות באזור, בהמשך ליתר האירועים במוקדים אחרים במדינה, הובילו לגינויים של פוליטיקאים.

"לתפקוד העלוב של משטרת ישראל בארועי הימים האחרונים יש קשר ישיר לריסוק השיטתי שלה ולהקפדה היתרה במינוי אנשים לא מתאימים (בדרג הפוליטי והמקצועי) לתפקידים החשובים ביותר", צייץ יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער, ברומזו לממשלתו של בנימין נתניהו. "כשככה מנהלים מדינה - אלה בדיוק התוצאות".

ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה כי "משטרת ישראל הניפה דגל לבן". לדבריה,"יש להכניס עוד היום כוחות צבא לערים המעורבות ולמרכז הנגב ולהחזיר את השליטה לידי הריבון. אם כדי לפנות יהודים מגוש קטיף אפשר היה להפעיל צבא, אין שום סיבה לא לפעול באותו אופן כדי להגן עליהם".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר כי המשטרה מעדיפה לשלם דמי חסות "במקום להחיל את הריבונות והחוק הישראלי בעצמה", ואמר כי זאת "בושה וחרפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully