וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש כינס דיון משפטי על ההחלטה לאסור על בן גביר לעלות להר הבית

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 22:23

לפי מעריב, מנדלבליט קיבל את ההחלטה החריגה אחרי שהמפכ"ל אסר על חבר הכנסת מהציונות הדתית להגיע למתחם מחר וביום שישי. בהודעת דובר הכנסת נכתב כי בשב"כ התריעו כי הביקור עלול לגרור הסלמה נרחבת, ובכירים במשטרה אמרו לוואלה! כי ההחלטה התקבלה גם בשל חשש לחייו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קיים הערב (רביעי) דיון משפטי בנושא החלטת המשטרה לא לאפשר לח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) לעלות להר הבית - כך פורסם במעריב. החלטת המפכ"ל לאסור את הביקור מחר וביום שישי התקבלה בעקבות התרעות שיבעיר את השטח ברחבי הארץ, וכן בשל חשש לחייו.

מוקדם יותר, עדכן קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, את חבר הכנסת על ההחלטה. בהודעת דוברות הכנסת נכתב כי בהערכת המצב שערכה המשטרה, גורמי מודיעין ושב"כ התריעו כי הצעד עלול בוודאות גבוהה לעורר מהומות ברחבי הארץ, ואף יכול להוביל לפגיעה בביטחון המדינה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, 31 במאי 2021. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
יבקש לשנות את ההחלטה? מנדלבליט/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

גורמים בכירים במשטרה אמרו לוואלה! כי בין הסיבות להחלטת המפכ"ל נמצא "חשש לסיכון לחייו של ח"כ בן גביר באופן אישי". לדבריהם, "העלייה של בן גביר להר הבית מובילה למורכבות על ההר, שיכולה ועלולה להוביל להפרות סדר בכמה מעגלים רחבים - ולא רק בירושלים. החשש הכבד שעלייה שלו להר הבית תחזיר אותנו לתמונות של הפרעות בערים המעורבות ובהר הבית".

ח"כ בן גביר מסר בתגובה להחלטה כי היא "קץ הדמוקרטיה". לדבריו, זוהי פגיעה בחסינות חברי הכנסת. "המפכ"ל נכשל בטיפול בפורעים בלוד, בדרום ובהר הבית ועכשיו בהחלטה חסרת תקדים הוא פוגע בחסינות חברי כנסת. מצפה שראש הממשלה יהפוך החלטתו".

ההחלטה באה לאחר הצהרתו של בן גביר מיום שני, אז הצהיר שיגיע להר הבית גם אם המשטרה לא תאפשר את קיומו של מצעד הדגלים במסלול המתוכנן. "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, בכוונתי להפעיל את חסינותי ולצעוד בשמחה עם דגלים", הוא אמר.

עוד בוואלה!

מחשש להבערת השטח וסכנה לחייו: המפכ"ל החליט לא לאפשר לבן גביר לעלות להר הבית

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר. דוברות הכנסת, דני שם טוב, אתר רשמי
הצהיר שיגיע למתחם למרות האיסור. בן גביר/אתר רשמי, דוברות הכנסת, דני שם טוב

אתמול הקבינט המדיני-ביטחוני החליט פה אחד שמצעד הדגלים יתקיים בירושלים ביום שלישי הבא, יומיים אחרי השבעת הממשלה החדשה, במתווה שיוסכם על המשטרה והמארגנים. במהלך הישיבה, יצאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להתייעצות נפרדת כדי לנסות להגיע למתווה מוסכם.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, המפכ"ל וסגן ראש השב"כ המליצו לקבינט הביטחוני לא לקיים את מצעד הדגלים במתווה המקורי של צעדה דרך הרובע המוסלמי ושער שכם מחר, וציינו כי ניתן יהיה לקיים את המצעד במסלול חלופי ובצורה מתואמת. במהלך הדיון בקבינט אמר מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז כי ממשל ביידן פנה למשרד לגבי המצעד, וציין כי האמריקנים מודאגים מעצם קיומו ואינם מעוניינים שתיווצר התלקחות חדשה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully