וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להבערת השטח וסכנה לחייו: המפכ"ל החליט לא לאפשר לבן גביר לעלות להר הבית

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 22:24

בתום הערכת מצב במשטרה, קצין הכנסת הודיע לח"כ מהציונות הדתית שלא יוכל להגיע מחר למתחם הרגיש בירושלים. זאת, מחשש שהצעד יוביל לפגיעה בביטחון המדינה. בכירים במשטרה אמרו לוואלה! כי הגעתו של בן גביר למתחם אף תהווה סכנה לחייו. בן גביר: "קץ הדמוקרטיה"

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, הודיע היום (רביעי) לח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) כי המשטרה החליטה לא לאפשר לו לעלות להר הבית מחר וביום שישי. זאת, לאחר שגורמי מודיעין ושב"כ התריעו כי הצעד עלול בוודאות גבוהה להבעיר את השטח ולעורר מהומות ברחבי הארץ, ואף יכול להוביל לפגיעה בביטחון המדינה. המפכ"ל קובי שבתאי קיבל את ההחלטה בתום הערכת מצב במשטרה.

גורמים בכירים במשטרה אמרו לוואלה! כי בין הסיבות להחלטת המפכ"ל נמצא "חשש לסיכון לחייו של ח"כ בן גביר באופן אישי". לדבריהם, "העלייה של בן גביר להר הבית מובילה למורכבות על ההר, שיכולה ועלולה להוביל להפרות סדר בכמה מעגלים רחבים - ולא רק בירושלים. החשש הכבד שעלייה שלו להר הבית תחזיר אותנו לתמונות של הפרעות בערים המעורבות ובהר הבית".

הגורמים עוד הוסיפו כי המפכ"ל אסר גם את כניסתם של בן גביר וח"כ מאי גולן לשער שכם מחר.

ח"כ איתמר בן גביר בדיון על האלימות בחברה העברית בכנסת, 27 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"פגיעה בחסינות חברי הכנסת", בן גביר/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מדוברות הכנסת נמסר כי ההחלטה התקבלה בעקבות הערכות גורמי מודיעין ושב"כ כי "עלייתו של ח"כ בן גביר להר הבית בעת הנוכחית עלולה במידה גבוהה של ודאות להוביל להגברת המתיחות בהר הבית ולעורר הפרות סדר שאף יקרינו על מעגלים רחבים יותר, עד כדי פגיעה בבטחון המדינה".

ח"כ בן גביר מסר בתגובה להחלטה כי היא "קץ הדמוקרטיה". לדבריו, זוהי פגיעה בחסינות חברי הכנסת. "המפכ"ל נכשל בטיפול בפורעים בלוד, בדרום ובהר הבית ועכשיו בהחלטה חסרת תקדים הוא פוגע בחסינות חברי כנסת. מצפה שראש הממשלה יהפוך החלטתו".

ההחלטה מגיעה לאחר הצהרתו של בן גביר מיום שני, כי אם המשטרה לא תאפשר את קיומו של המצעד במסלול המתוכנן, הוא ישתתף בצעדה בכל זאת. "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, בכוונתי להפעיל את חסינותי ולצעוד בשמחה עם דגלים", הוא אמר.

יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
לא יאפשר לבן גביר לעלות להר הבית מחר. המפכ"ל/ראובן קסטרו

אתמול הקבינט המדיני-ביטחוני החליט פה אחד שמצעד הדגלים יתקיים בירושלים ביום שלישי הבא, יומיים אחרי השבעת הממשלה החדשה, במתווה שיוסכם על המשטרה והמארגנים. במהלך הישיבה, יצאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להתייעצות נפרדת כדי לנסות להגיע למתווה מוסכם.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, המפכ"ל וסגן ראש השב"כ המליצו לקבינט הביטחוני לא לקיים את מצעד הדגלים במתווה המקורי של צעדה דרך הרובע המוסלמי ושער שכם מחר, וציינו כי ניתן יהיה לקיים את המצעד במסלול חלופי ובצורה מתואמת. במהלך הדיון בקבינט אמר מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז כי ממשל ביידן פנה למשרד לגבי המצעד, וציין כי האמריקנים מודאגים מעצם קיומו ואינם מעוניינים שתיווצר התלקחות חדשה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully