וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לא תאשר את צעדת הדגלים בי-ם במתווה הנוכחי; בן גביר: אצעד בכל זאת

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 23:17

בתום דיון שכינס המפכ"ל שבתאי עם צמרת המשטרה, הוחלט כי על המארגנים לבחור מסלול חלופי למצעד, שאמור להתקיים ביום חמישי הקרוב, ולהגישו לאישור המשטרה. ח"כ הציונות הדתית אמר כי אם לא יאפשרו לקיים את המצעד כמתוכנן, הוא יפעיל את חסינותו הפרלמנטרית ויצעד

בווידאו: הפגנה עם דגלי פלסטין, מחוץ לבית המשפט בחיפה/זו הדרך

המשטרה לא תאשר לקיים את מצעד הדגלים בירושלים בתוואי המסלול הנוכחי - כך הוחלט הערב (ראשון) בתום דיון שכינס מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עם צמרת המשטרה. המשטרה מסרה למארגנים כי עליהם לבחור מסלול חלופי למצעד, שאמור להתקיים ביום חמישי הקרוב, ולהגישו לאישור המשטרה.

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) אמר כי אם המשטרה לא תאפשר את קיומו של המצעד במסלול המתוכנן, הוא ישתתף בצעדה בכל זאת. "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, בכוונתי להפעיל את חסינותי ולצעוד בשמחה עם דגלים", אמר בן גביר. "לא ייתכן כי ממשלת ישראל תיכנע לחמאס והוא זה שיכתיב את סדר היום. זכותו של כל יהודי לצעוד ברחבי ירושלים ובדיוק בשל כך נבחרתי לכנסת, כדי לשמור על זכותו של העם היהודי בארץ ישראל".

המשטרה מסרה מוקדם יותר כי המצעד יאושר "במתווה שיתואם עם משטרת ישראל בתקופה הקרובה. המלצה זו תועבר לדרג המדיני".

ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים-התכנסות בנות רח' בצלאל, בנים ליד בית הכנסת הגדול, 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
המשטרה מסרבת לאשר את המצעד במתווה הנוכחי. ריקוד הדגלים הקודם בירושלים, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

עוד לפני הודעת המשטרה על כך שהמתווה הנוכחי לא מאושר, פנה בן גביר למפכ"ל וטען כי המשטרה מתמהמהת עם החלטה בעניין המצעד, וזאת בזמן שבתל אביב ובחיפה התקיימו תהלוכות של ארגונים ערבים ויהודים עם דגלי פלסטין.

"פניתי למפכ"ל המשטרה בשעה האחרונה כדי להבין את האבסורדיות וחוסר ההיגיון בהתנהלות המשטרה שמתירה מצעדי דגלי אשף בתל אביב ובחיפה ושוקלת אם לאפשר מצעד דגלי ישראל בירושלים", אמר בן גביר. "זאת שערורייה, זאת התנהלות שפוגעת בריבונות מדינת ישראל ומלמדת שיש גורמים במשטרה שאיבדו את הצפון: דגלי אש"ף כן, דגלי ישראל לא?".

הפגנת יהודים, ערבים בכיכר הבימה, ת"א 5 ביוני 2021. תומר נויברג, פלאש 90
הפגנה בת"א עם דגלי פלסטין, אתמול/פלאש 90, תומר נויברג
הפגנת יהודים, ערבים בכיכר הבימה, ת"א 5 ביוני 2021. תומר נויברג, פלאש 90
הפגנה בת"א עם דגלי פלסטין, אתמול/פלאש 90, תומר נויברג

מארגני האירוע, בהם מפלגת הציונות הדתית ואם תרצו, נערכים לקיים את המצעד ביום חמישי הקרוב, אך המשטרה טרם אישרה את קיומו. שר הביטחון בני גנץ אמר אמש לאחר הערכת מצב כי הוא ידרוש שלא לקיים את האירוע.

הרעיון לקיים את המצעד נתקל בהתנגדות במערכת הביטחון, וגורמים ביטחוניים הזהירו אתמול כי הוא עלול להביא להסלמה ביטחונית בגדה המערבית וברצועת עזה. זאת, לאחר שמנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר איים אתמול כי אם ייערך מצעד דגלים נוסף בירושלים - ארגון הטרור יתקוף את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully