וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הצבעה: הוועדה המסדרת אישרה את מועד השבעת ממשלת בנט-לפיד

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 10:20

הישיבה המתוכננת במליאת הכנסת תיערך ביום ראשון הקרוב אחר הצהריים. בישיבה הסוערת תקפו חברי הליכוד וש"ס את הממשלה העתידית במילים חריפות. יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר: "מבינה את הצורך להביע ביקורת, אבל שתהיה בשפה נאותה. לקרוא לאנשים בשנות גנאי זה לא ראוי"

הוועדה המסדרת תתכנס הבוקר (רביעי) לאישור מועד השבעת הממשלה ה-36, הצפוי להיערך ביום ראשון הקרוב השעה 16:00 במליאת הכנסת.

הוועדה תצביע גם על אישור סדרי הדיון, ולפיהם, בפתח הישיבה יציג יו"ר ימינה נפתלי בנט את הממשלה שהוא צפוי לעמוד בראשה, את הרכבה ואת קווי היסוד שלה. לאחר מכן יישא דברים ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו. מאוחר יותר, יתקיים גם דיון סיעתי בו ידברו נציגי הסיעות השונות, שבסופו יתקיימו הצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת וכינון הממשלה, ולאחריהן יצהירו אמונים ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי יאיר לפיד והשרים.

ממשלת בנט-לפיד: כך נראה כינוס ראשון של שמונת ראשי גוש השינוי 
6.6.21. צילום: אלעד גוטמן, באדיבות המצולמים
כינוס ראשי הממשלה ה-36, השבוע/באדיבות המצולמים, צילום: אלעד גוטמן

במהלך הדיון תקפו חברי הליכוד וש"ס את הממשלה המסתמנת. ח"כ שלמה קרעי אמר במהלך הדיון כי "זאת ממשלה לא על מנדט שהיא קיבלה מהעם, אלא גנבה מהעם. אתם הולכים להעביר גם חוק נורבגי שכמותו לא היה, שכל ראשי המפלגות בממשלה הזאת התבטאו נגדו. בושה וחרפה". ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן התפרצה לדברים ומתחה ביקורת על כך שליברמן יכהן כשר אוצר ובמקביל נציג ממפלגתו יכהן כיו"ר ועדת הכספים: "ליברמן חולש על הקופה הציבורית במדינת ישראל, אתם בזויים".

בהמשך, אמר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) כי "כשיבוא התלמיד מחר בשיעור אזרחות וישאל 'איך אפשר להיות ראש ממשלה בישראל?', מהיום יגידו לו שככל שתהיה נוכל ושקרן גדול יותר, יהיה לך סיכוי גדול יותר. יש כאן נוכל ששיקר את בוחריו, הנוכל הזה נהיה ראש ממשלה כי הוא רימה את כולם, אנחנו נילחם בכך עד הפלת הממשלה הארורה הזאת". חברי הכנסת קארין אלהרר ובועז טופורובסקי (יש עתיד) מחו בפניו על השימוש במילות הגנאי, אבל מיכאלי המשיך בביקורת על המינוי של ליברמן לתפקיד שר האוצר וכינה אותו "הבריון של השכונה". ח"כ פורר דרש ממנו "לחזור בו מדבריו", ומלכיאלי סירב.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר, השיבה לביקורת של חברי הכנסת מגוש תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי "אפשר להעביר ביקורת, אני מבינה את הצורך. אבל אני רוצה לבקש שהביקורת תהיה בשפה נאותה. לקרוא לאנשים בשנות גנאי זה לא ראוי". ח"כ בועז טופורובסקי הוסיף: "קשה לחשוב על עולם שנתניהו הוא לא ראש ממשלה, אבל אנחנו הולכים לשנות את השיח".

עוד בוואלה!

האם הממשלה תקום בוודאות? ולמה דווקא בראשון? מה שצריך לדעת לקראת ההשבעה

לכתבה המלאה

בתוך כך, ביש עתיד וימינה מקווים לחתום היום על ההסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד, ולפרסמם עוד לפני סוף השבוע, המועד האחרון בו הם נדרשים על פי חוק להגיש את ההסכמים לכנסת ולידיעת הציבור לפני השבעת הממשלה ביום ראשון.

בסך הכול מדובר בשבעה הסכמים, בין יש עתיד וכל אחת מהמפלגות שצפויות להיות חברות בקואליציה - ימינה, תקווה חדשה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ ורע"ם - ובנוסף מסמך קווי יסוד משותף עליו יחתמו כל המפלגות. ההסכם בין ימינה ויש עתיד נחשב למעין "הסכם גג" המחייב את כלל סיעות הקואליציה, והוא יצורף כנספח לכל ההסכמים. ההסכמים האחרים, בין יש עתיד לשאר המפלגות, כוללים גם הסכמות שלא בהכרח מקובלות על החברים האחרים בממשלה ולא מחייבות אותם.

רוב ההסכמים סוכמו סופית כבר בשבוע שעבר, כשיו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, אך לא נחתמו רשמית וסופית עד לקביעת מועד ההשבעה בכנסת. כעת, בימינה ויש עתיד האיצו את ההליכים וצוותי המו"מ של המפלגות ביצעו במסמכים תיקונים משפטיים אחרונים. גורמים במפלגות אומרים כי רוב ההסכמים בשלים לחתימה וכי הם מקווים שייחתמו סופית במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully