וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט, סער ולפיד סיכמו - אלקין ישמש כשר המקשר בין הממשלה והכנסת: "זקוקים לניסיונו"

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 20:28

אחרי הפרסומים על קשיים שמערים חבר הכנסת מתקווה חדשה על המו"מ הקואליציוני, הצטרף אלקין לפגישה המשולשת בביתו של סער בה שוחחו על הפעולות הראשונות של הקואליציה החדשה, ובראשם העברת תקציב. בנט ולפיד מסרו: "נצטרך אותו כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים"

ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה) יכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת - כך הודיעו הערב (שלישי) יו"ר המפלגה גדעון סער, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, בתום פגישה מרובעת בביתו של סער בתל אביב.

בנט ולפיד מסרו בתום הפגישה כי "זו ממשלה צעירה ואנחנו זקוקים לנסיונו העצום ולחוכמתו של אלקין כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים העומדים בפנינו ובראש ובראשונה העברת התקציב". מינויו נועד בנוסף לחפות על חוסר הניסיון הפרלמנטרי של יו"ר הקואליציה המיועדת עידית סילמן (ימינה).

ההודע מגיעה הרקע חשש שהביעו בגוש השינוי מהקשיים שמערים אלקין על ההתקדמות במשא ומתן להקמת הממשלה. ביממה האחרונה עלו שורה של מחלוקות ופערים במגעים מול תקווה חדשה, הן בנושאים מדיניים והן בנוגע לחוק להגבלת כהונה וצינון לראש ממשלה. הפערים הללו מקשים על ההתקדמות בהשלמת ההסכמים הקואליציוניים, שנמצאים לקראת חתימה.

לפי גורם המעורב במו"מ, "בישורת האחרונה נראה שהמכשול בפני הקמת הממשלה הוא זאב אלקין. בכל רגע הוא מגיע עם סיבוב ימני נוסף, זה לא יעבוד ככה. כולם עושים ויתורים גדולים, הימין מקבל הרבה מעבר לכוחו". בתקווה חדשה הכחישו שאלקין מערים קשיים ודרישות חדשות במו"מ, ובנט ולפיד הודיעו כי "הספינים השונים שפורסמו בשעות האחרונות בכלי התקשורת הם בעיקר מגוחכים".

הוועדה המסדרת , 26 באפריל 2021. ערוץ הכנסת
"בכל רגע הוא בא עם סיבוב ימני נוסף". אלקין/ערוץ הכנסת

כפי שפורסם היום בוואלה!, אלקין העלה אתמול דרישה חדשה לגבי מסמך קווי היסוד של ממשלת בנט-לפיד, שיכלול התייחסות מפורשת והתחייבות ברורה לשמירה על הסטטוס קוו בנושא המדיני, והציב זאת כתנאי לחתימה על ההסכם הקואליציוני של תקווה חדשה.

בנוסף, בחדשות 13 דווח כי אלקין דורש גם לכלול הסדרה של  ההתיישבות הצעירה והמאחזים בהסכמים הקואליציוניים, ובישראל היום דווח כי הוא דורש להסכים על תקציב של 2.5 מיליארד לכבישים ותשתיות תחבורה ביהודה ושומרון.

אתמול פרצה מתיחות בקואליציה העתידית סביב הצעת החוק שתוסיף צינון של ארבע שנים לראשי ממשלה בנוסף להגבלת כהונה לשתי קדנציות, שתמנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להתמודד בבחירות הבאות. מדובר בהצעה של תקווה חדשה, שבגוש השינוי שקלו להוסיף להסכמים הקואליציוניים, אך לאחר הפרסום ימינה התנערה מההצעה והבהירה שהיא לא על השולחן. 

פגישת ראשי המפלגות יש עתיד, ימינה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, תקווה חדשה ורע"מ, במלון דן, תל אביב 6 ביוני 2021. רענן כהן, אתר רשמי
קשיים בהתקדמות במו"מ. פגישת ראשי גוש השינוי/אתר רשמי, רענן כהן

אלקין מיועד להיות שר השיכון בממשלת בנט-לפיד, וקיבל בנוסף את המשרד לעניניי ירושלים, אך דרישתו הראשונית לכהן כיו"ר הכנסת לא נענתה, לאור התנגדות נחרצת של יש עתיד שדרשו שהשליטה בכנסת תישאר בידם.

ההחשש המרכזי בגוש השינוי הוא מהמגעים שאלקין ניהל או מנהל במקביל עם הליכוד, שם הציעו לו בשבועות האחרונים הצעות נדיבות בתמורה להתנגדות להקמת ממשלת בנט-לפיד. במקביל למאמצים להשלים את ההסכמים הקואליציוניים, מזכירות הליכוד אישרה אתמול את הצעת נתניהו לקבוע שלושה שריונים ברשימת הליכוד לעריקים פוטנציאליים. מטרת המהלך היא ליצור לחץ על ח"כים בימינה ותקווה חדשה על מנת לסכל את השבעת הממשלה ביום ראשון. אלקין עצמו הכחיש בשבועות האחרונים את כל הדיווחים על כוונתו להתנגד לממשלה או לחבור לנתניהו. אתמול צייץ בטוויטר: "‎‎למי שלא הבין אז אני מבהיר בפעם נוספת: אני מחויב לתקווה חדשה, לדרכה ולהסכמים שגיבשנו. אפשר להרגיע?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully