וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום ראשון ב-16:00 תושבע הממשלה החדשה: אלו הם מינויי הקואליציה האחרונים

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 23:01

מחר הוועדה המסדרת תאשר את מועד ההשבעה, במהלכו גם נתניהו צפוי לשאת דברים. בנתיים חלוקת התפקידים נמשכת, לפיה עידית סילמן מימינה צפויה להתמנות כיו"ר הקואליציה, אלקין יכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת, ואורבך אמור לקבל את תיק ההתיישבות. "המינויים טרם נסגרו"

השבעת הממשלה ה-36, שבראשה יעמדו יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, תיערך ביום ראשון בשעה 16:00 במליאת הכנסת. מחר (רביעי) תאשר הוועדה המסדרת את מועד ההשבעה ואת סדרי הדיון, ולפיהם, בפתח הישיבה בנט יציג את הממשלה, את הרכבה ואת קווי היסוד שלה. לאחר מכן יישא דברים ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו.

מאוחר יותר, יתקיים גם דיון סיעתי בו ידברו נציגי הסיעות השונות, שבסופו יתקיימו הצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת וכינון הממשלה, ולאחריהן יערכו הצהרות אמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים.

בינתיים בקואליציה העתידית ממשיכים לחלק את שלל התפקידים, ומי שאמורה להתמנות לתפקיד יו"ר הקואליציה היא ח"כ עידית סילמן. האחרונה היא חברת כנסת חדשה עם ניסיון קצר בעבודת הכנסת, וכדי לכסות על כך - החליטו בנט, לפיד וגדעון סער כי השר המקשר בין הממשלה לכנסת יהיה ח"כ זאב אלקין מתקווה חדשה.

הושגו הסכמים עם כלל המפלגות: לפיד הודיע לנשיא - נפתלי בנט ויאיר לפיד, 2 ביוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
יעמדו בראש הממשלה שתושבע ביום ראשון ב-16:00, לפיד ובנט/מערכת וואלה!, ללא
ניר אורבך בכניסה לפגישת מפלגת ימינה בביתו של נפתלי בנט, רעננה, 4 ביוני 2021. אבשלום ששוני, מעריב
מינויה של סילמן ליו"ר הקואליציה תלוי במינויו. ח"כ אורבך/מעריב, אבשלום ששוני

מינויה של סילמן עומד ותלוי במינוי אחר - זה של ח"כ ניר אורבך. לאחר שאורבך הודיע היום כי הוא יתמוך בהקמת הממשלה, הוא אמור להתמנות לשר ההתיישבות. עם זאת, יו"ר הבית היהודי, חגית משה, שקיבלה התחייבות לתפקיד שר בממשלה הבאה, אינה מעוניינת שאורבך ייצגה בתפקיד, ודורשת להעבירו למועמד אחר מטעמה.

אם אורבך לא ימונה לבסוף לשר, הוא עשוי לדרוש את תפקיד יו"ר הקואליציה, אף שכרגע אינו מעוניין בכך. בנוסף לכך, אחד המועמדים לתפקיד מזכיר הממשלה הוא עו"ד גיל ברינגר, יועצה לשעבר של איילת שקד בתקופתה כשרת המשפטים. גורמים בימינה טענו כי סיכוייו "אינם גבוהים במיוחד" לאור יחסיו עם בנט ש"אינם טובים במיוחד", כלשונם. גם שמו של דביר כהנא, מנכ"ל משרד התפוצות, עלה כמועמד אפשרי.

גורמים בימינה הבהירו כי "המינויים טרם נסגרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully