וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: הסיכוי להקמת ממשלה לא גבוה, נפעל לכך שבנט יחזור בו

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 14:59

ביש עתיד מתכוונים להתחיל לחתום על הסכמים קואליציוניים עם המפלגות החברות בגוש המתנגד לנתניהו, לאחר הודעה משותפת עם כחול לבן לפיה הצדדים הגיעו להסכמות במו"מ. זאת, למרות שאין בידיהם נתיב להקמת ממשלה בלי הסכמות עם ימינה. סער: "לא נצטרף לממשלה בראשות נתניהו"

בני גנץ יו"ר כחול לבן ויאיר לפיד, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
גנץ ולפיד/ראובן קסטרו

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר היום (שני) כי הסיכויים להקמת ממשלה בראשותו אינם גבוהים, אך יעשה כל מאמץ כדי להקימה. "כל עוד יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, אנחנו נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה", אמר לפיד במהלך ישיבת סיעה. דבריו של לפיד מגיעים ברקע הצהרה משותפת של צוותי המו"מ של כחול לבן ויש עתיד לפיה הם הגיעו היום להסכמות במסגרת המאמצים להקמת ממשלה.

"מה שאנחנו רואים לנגד עינינו זו התפוררות שלטונית. העסק מתפורר לנגד עינינו. אז אנחנו צריכים לעצור את זה. הדרך היחידה לעמוד באתגרים האלה, זה יחד. אנחנו צריכים ממשלת אחדות ישראלית - כי אנחנו צריכים אחדות ישראלית", אמר.

לדבריו, הוא לא דיבר "עם יו"ר ימינה נפתלי בנט בימים האחרונים, מטבע הדברים המגעים יימשכו עד הרגע האחרון. אם זה יצליח, טוב. אם זה לא יצליח, נלך לבחירות הכי מיותרות בתולדות המדינה הזאת". לפיד סרב להגיב האם הצעה לבנט לכהן ראשון ברוטציה עדיין בתוקף: "יש משא ומתן, נדבר עם כולם אבל המשא ומתן יתקיים בחדר המשא ומתן", אמר.

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 5 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הכוונה להפעיל לחץ על ימינה ותקווה חדשה להסכים להקמת ממשלה. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

בתום פגישת צוותי המו"מ נמסר כי חלה התקדמות משמעותית. לדברי המפלגות, הצוותים ימשיכו בשיחות מתוך מטרה משותפת להקמת ממשלת השינוי ומתוך מחויבותם של שר הביטחון בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד להשגת המטרה.

גורמים המעורים במגעים להרכבת ממשלה אמרו כי בפגישה בין שתי המפלגות לא נידונה חלוקת תיקים, אבל הושגו הסכמות על קווי היסוד של הממשלה ועל ההתקדמות המשותפת במו"מ. הכוונה להגיע להסכמות של כל המפלגות מלבד תקווה חדשה וימינה, ואז לנסות להתקדם איתם ולהעמיד אותם בפני הדילמה של בחירות או ממשלה.

פגישה זו התקיימה לאחר שלפיד ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער נפגשו אתמול במסגרת המאמצים להקמת ממשלה. קודם לכן לפיד ערך פגישה עם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. מיש עתיד נמסר כי צוותי המו"מ מתכננים להיפגש שנית בימים הקרובים.

עוד בוואלה!

שר הביטחון, מ"מ ראש הממשלה ושריונים: ההצעה החדשה של נתניהו לבנט

לכתבה המלאה

כחלק מהמאמצים להרכבת ממשלה, ביש עתיד מתכוונים להתחיל לחתום על הסכמים קואליציוניים עם המפלגות החברות בגוש המתנגד לנתניהו - זאת למרות שאין בידיהם נתיב להקמת ממשלה בלי הסכמות עם ימינה. הכוונה היא להגיע להסכמים עם כחול לבן, ישראל ביתנו, מרצ ומפלגת העבודה על בסיס המו"מ הקואליציוני שהחל לפני מבצע שומר החומות, ואז להפעיל באמצעותם לחץ על ימינה ותקווה חדשה להסכים להקמת הממשלה לקראת סוף המנדט של לפיד בעוד שבוע ויומיים.

סער השיב לליכוד: לא נצטרף לממשלה בראשות נתניהו

בד בבד, סער אמר היום במהלך ישיבת סיעתו כי לא יצטרף לממשלה שבראשה יעמוד נתניהו. דבריו מגיעים יממה לאחר הודעת הליכוד שבה קראו לבנט ולסער, מבלי לנקוב בשמם, להתחייב לשבת בממשלת ימין תחת נתניהו.

"ישנם פוליטיקאים שמדברים בימין ועושים שמאל, נאמר אתמול בהודעת הליכוד. זה נכון. הכישלון המתמשך במדיניות מול עזה רשום על שמו של מי שהבטיח ב-2009 למוטט את שלטון חמאס בעזה. זהו סימפטום למחדל מתמשך במדינת ישראל. בנגב, בגליל, בלוד, בדרום תל אביב ועוד. מי אחראי לתהליכים חמורים כאלה? מי שמכהן למעלה מ-12 שנה ברציפות כראש ממשלת ישראל. מי שמקלקל לא יוכל לתקן", אמר סער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully