וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות"

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 14:08

יו"ר ימינה תקף את הממשלה ואמר כי זו תקופה של "חולשה ומבוכה לאומית". על נתניהו אמר: "ממנה אנשים בינוניים, תוך יצירת פולחן אישיות למנהיג". אך קרא לפיוס, "האויב הוא לא ביבי ולא השמאל, זמן לממשלה מתפקדת". הליכוד: שבנט וסער יודיעו שהם מחוייבים לממשלת נתניהו

בווידאו: לפיד מבהיר שהוא לא מתכוון לוותר על המנדט/צילום: קונטקט

לאחר ששמר על שתיקה במהלך ימי מבצע שומר החומות, פרסם היום (ראשון) יו"ר ימינה נפתלי בנט פוסט בדף הפייסבוק שלו בו קרא להקמת ממשלה מתפקדת. "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה", כתב.

למרות הדברים של בנט על כמה ממשלות אפשריות, בכירים בגוש השינוי אומרים כי לא מתקיימים מגעים להקמת ממשלת אחדות מאז שבנט הודיע על הפסקתן. בנט לא שוחח עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כבר שבוע וחצי, ובגוש המתנגד לנתניהו אומרים כי בכל מקרה ההצעה הקודמת שהיתה על השולחן לימינה - שהיתה מציבה את בנט בעמדת ראש הממשלה - כבר לא רלוונטית.

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 5 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 5 במאי 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

בנט תקף את הממשלה וכתב "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית". הוא ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא "ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים. תהליך קבלת החלטות עקום שמוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים. וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות".

יו"ר ימינה המשיך לתקוף את תפקוד הנהגת המדינה. "גם תומכי נתניהו המושבעים ביותר, מתחילים להבין שהערצת המנהיג בכל מחיר היא לא תחליף למדיניות. שהבטחון האישי שלהם ושל משפחתם התדרדר לרמה בלתי נסבלת. שההרתעה של המדינה - מול חבורת הטרוריסטים בעזה ומול כנופיות חמושות בתוך ישראל - נמצאת בנקודה הנמוכה ביותר בתולדותיה. בממשלה יושבים שרים שעסוקים יומם ולילה בפוליטיקה, ובורחים ברגעים קשים. כל השררה, עם אפס אחריות. כולל אחרי האסון המופקר במירון. זו ממשלה שעסוקה יומם ולילה בטפיחות עצמיות על השכם, וזריקת הכישלונות על האנשים שהם עצמם מינו לתפקידים. ההגיון שמנחה אותה הוא דחיית הטיפול בבעיה, כל בעיה, עד לרגע שבו היא מתפוצצת לנו בפנים".

עוד בוואלה!

אלה ששיפרו עמדות ואלה שחטפו מכת אש: ערפל הקרב שקע, והמשחק הפוליטי נפתח מחדש

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לעיתונות אחרי סיום מבצע "שומר החומות", 21 במאי 2021. לע"מ, צילום מסך
"גם תומכיו הגדולים מבינים שהערצת המנהיג היא לא תחליף למדיניות". נתניהו/צילום מסך, לע"מ

עם זאת, בנט שילב בהודעתו מסרים מאחדים ואמר כי "חלקים בציבור התמכרו לגישה המחנאית, של אנחנו והם. אני לא מתייאש מלהזכיר לכולנו מי האויב האמיתי. האויב הוא לא ביבי ולא השמאל. האויב הוא חמאס שחותר להשמידנו. זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת. מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף - משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו".

בתוך כך, בליכוד קראו לבנט וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער, מבלי לנקוב בשמם, לשלול הצטרפות לממשלת שינוי ולהתחייב לשבת בממשלת ימין תחת נתניהו. "ישנם פוליטיקאים שמדברים ימין ועושים שמאל. בעוד הם מפרסמים פוסטים ומאמרים לכאורה 'ימניים' והפוכים מהמציאות, הם ממשיכים לפזול שמאלה. גם אחרי ההתקפות הרצחניות של החמאס, ההתפרעויות האלימות בתוך ישראל, וחידוש הדיבורים על מדינה פלסטינית שתהיה חמאסטן ענקית, הם ממשיכים לפעול להקמת ממשלה שתהיה תלויה במשותפת ובמפלגות השמאל של לפיד, מרצ והעבודה. הגיע הזמן שהם יודיעו בבירור שהם לא יצטרפו לממשלה כזאת, ושהם יצטרפו לממשלת ימין בראשות נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully