וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון במירון: גוש נתניהו נטש את הדיון על ועדת חקירה ממלכתית

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 14:24

הצעת יש עתיד לקידום מזורז של הצעת החוק ומהומה פרצה בוועדה המסדרת לאחר שחלק מחברי הגוש התומך בנתניהו נטש את הדיון. לאחר מכן, הם שבו לדיון, והצביעו נגד ההצעה לצד קריאות "בושה בושה" של שאר חברי הכנסת

בווידאו: גוש נתניהו נטש את הדיון על ועדת חקירה ממלכתית למירון/צילום: ערוץ הכנסת

הוועדה המסדרת בכנסת, בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), אישרה היום (שני) לקדם בהליך מזורז את הצעת החוק שמטרתה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהילולה במירון שגבה לפני כחודש את חייהם של 45 בני אדם. קודם ההצבעה, חברי הגוש התמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו נטשו את הדיון, וח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) צעקה לעברם: "תתביישו לכם. בושה וחרפה". לאחר מכן, הם שבו לדיון, וחברי הכנסת החרדים וכן הגוש התומך בנתניהו הצביעו נגד ההצעה לצד קריאות "בושה בושה" של שאר חברי הכנסת.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), יוזם ההצעה, נימק אותה קודם אישורה, ואמר כי זאת "ההצעה הערכית ביותר מאז ומעולם". לוי הסביר כי "זה האסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה, ואסון בסדר גודל כזה ראוי שייבדק וייחקר על כלל היבטיו. מי אשם? היכן צריך לתקן ומה לעשות כדי שמקרים כאלה לא יישנו? יש כאלה שאומרים שלא צריך להקים וועדת חקירה ממלכתית כי ייקח זמן, זאת שטות".

למרות דרישת משפחות ההרוגים, במפלגות החרדיות התנגדו להצעה, וטענו כי יש להקים ועדת חקירה שבראשה לא עומד שופט עליון. ח"כ יעקב אשר מתח ביקורת על כך שיו"ר הוועדה, ח"כ אלהרר, לא העלתה לסדר היום את הצעתו להעניק פיצויים כספיים למשפחות ההרוגים באסון, ודרש לא להצביע על הקמת ועדת חקירה ממלכתית. ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס טען כי "אנחנו לא חוששים" מחקירה אבל לדבריו יש הצעות טובות יותר לחקירה.

ההצבעה על הפטור מחובת הנחה להצעת חוק הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון הילולת הרשב"י בהר מירון. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הוועדה המסדרת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

פורום משפחות ההרוגים באסון בהר מירון פנה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית. זאת, לקראת ההצבעה היום בוועדה המסדרת בכנסת לקידום בהליך מזורז את הצעת החוק של יש עתיד.

"ברצוננו להגיד בקול רם, ברור, חד משמעי, ושאינו משתמע לשתי פנים, כלל המשפחות כאיש אחד, כי אנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה", כתבו המשפחות לנתניהו. "ועדת חקירה ממלכתית תביא למיצוי החקירה, בצורה מוחלטת".

אסון הר מירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן / פלאש 90, פלאש 90
"יום הכיפורים האזרחי של מדינתנו". זירת האסון במירון/פלאש 90, דוד כהן / פלאש 90

"ועדה שכזו צריכה להבין את אורח חייהם החרדי של הנספים ולהכיל בתוכה נציגים מקרב המשפחות השכולות", הוסיפו. "אנו רואים את אסון מירון, כיום הכיפורים האזרחי של מדינתנו. מטרתנו כי ועדה זו תמנע את האסון הבא ויחד עם זאת תמצה את הדין בצורה הנכונה ביותר עם כלל הגורמים".

את המכתב שיגרו המשפחות גם בעקבות התנגדות צפויה של המפלגות החרדיות להצעת החוק של יש עתיד, ובאופן כללי להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. בשבוע שעבר, פנה יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, לנתניהו בדרישה שיעלה להצבעה בממשלה הקמת ועדת חקירה ממלכתית, אך רוב חברי מפלגתו וכך גם בש"ס מתנגדים לכך. אחת ההצעות החלופיות היא של ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שיזם הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ציבורית שבראשה יעמוד שר הפנים במקום שופט בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully