וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז אסון הר מירון: שני מהנדסים עוכבו לחקירה

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 8:10

מנהל הבטיחות ויועץ הבטיחות שאישרו את התכניות בהר מירון עוכבו לחקירה לראשונה מאז קרה האסון בהילולה, בו נהרגו 45 בני אדם בעקבות העומס הרב באתר

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
זירת האסון במירון. שבוע שעבר/פלאש 90, דוד כהן

מנהל הבטיחות ויועץ הבטיחות שאישרו את תכניות הבטיחות בהר מירון עוכבו הבוקר (שני) לחקירה. זוהי הפעם הראשונה בה מתבצעת חקירה על נסיבות האירוע מאז אירע האסון בהר מירון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי בשבוע שעבר, הנחשב לאחד האסונות הגדולים ביותר שידעה המדינה בו נהרגו 45 בני אדם לאחר שנמחצו למוות בעקבות הדוחק ועומס של מבקרים שהיו במקום.

ארבעה ימים קודם לכן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע על מתווה שבמסגרתו צוות משולב של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והמשטרה יחקור את האסון. בהודעה של מנדלבליט נאמר כי הצוותים יעבדו "באופן משתף ומתואם לצורך חקירת האירוע, תוך הקפדה על גדרות וסייגים לעבודה המשותפת, במספר היבטים, על מנת לשמור על עצמאות החקירה של כל גוף, ויכולתו להגיע לבירור האמת בצורה מיטבית".

עוד נכתב בהודעה כי צוות החקירה המשותף ילווה על ידי פרקליטות המדינה, באמצעות פרקליטים שימונו על ידי מ"מ פרקליט המדינה, עמית איסמן, כמו גם הגורמים הרלוונטיים במח"ש ובפרקליטות, בייעוץ המשפטי לממשלה ובמשטרת ישראל.

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
"הצוותים יעבדו באופן משתף ומתואם לצורך חקירת האירוע". מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

בהודעת היועץ המשפטי הובהר כי "בנסיבות המיוחדות והחריגות מאוד של האירוע, בו היה טיפול משולב של גורמים שונים, ניהול החקירה על ידי שני גופים שונים באופן שהוא נפרד ומנותק, עלול להביא לתקלות ומקשה מאוד על מיצוי החקירה והגעה לחקר האמת, ועל כן אין מנוס מלייצר מתווה של תיאום ושיתוף, בכפוף לסייגים מסויימים.

בין הסייגים שנקבעו לעבודת הצוות המשותף שהוקם: רק חוקרים של מח"ש יגבו הודאה משוטרים, והצוות המשטרתי לא ייחשף לשאלת חקירת שוטר כחשוד ולא יהיה מעורב בכך כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully