וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרות אלשיך לליקויים במירון: "המשטרה לא אחראית בלעדית לשלום החוגגים"

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 11:11

במכתב שהגיע לוואלה! שאותו שלח המפכ"ל ב-2016, הוא מתריע בפני מנכ"ל משרד רה"מ מפני שורה של בעיות בארגון טקס ההילולה. אלשיך מציין בין היתר כי "התשתית אינה מתאימה לאירועים בסדר גודל זה" וכי המקום צריך לעבור הכשרה לטובת שמירה על "ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים"

בווידאו: דוחק וצפיפות בזירת האסון במירון/תמונות גולשים

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, הזהיר ב-2016 מהליקויים בהר מירון לפני טקס הילולת הרשב"י באותה שנה - כך עולה ממכתב ששלח למנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, אלי גרונר, והגיע לידי וואלה!.

במכתב אלשיך מונה מספר דגשים הקשורים בארגון ותפעול האירוע ובסיכום דבריו הוא כותב כי המשטרה אינה אחראית בלעדית לעשרות אלפי החוגגים במקום. "במצב הדברים הנוכחי, בדגש להיעדר מפיק לאירוע הכפוף למשרד ממשלתי אחד, לא תוכל משטרת ישראל לראות עצמה אחראית באופן בלעדי לשלום הציבור של רבבות החוגגים באירוע, כאשר ביצוע המשימות אשר אינן בתחום אחריותה פוגע ביכולתה להיערך כנדרש לאירוע", כתב אלשיך.

המפכ"ל לשעבר מציין כי "נוכח התשתית שאינה מתאימה לאירועים בסדר גודל זה, עולה מדי שנה הצורך בהכשרת המקום, במטרה להבטיח את שלומם, ביטחונם ובטיחותם של משתתפי האירוע", כתב אלשיך. הוא הדגיש כי "משטרת ישראל רואה באירוע זה כאירוע תחת כיפת השמיים, המחייב מינוי מפיק, אשר יפעל על פי המלצת המשטרה, תוך תכלול האירוע על ידי משרד ממשלתי מוגדר".

הדוחק בהילולה בהר מירון, 30 באפריל, 2021. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
"תשתית שאינה מתאימה לאירועים". הדוחק במירון בליל האסון/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

אלשיך פירט במכתב את הסוגיות המרכזיות המחייבות טיפול: הטלת משימת תכלול האירוע על משרד ממשלתי אחד, מינוי חברה אזרחית שתפיק את האירוע בכפיפות למשרד הממשלתי המתכלל ותקצוב מוסדר לקיומו של האירוע. הוא כתב כי "מדי שנה, מתבצעת פניה של משרד המקומות הקדושים למשרד האוצר בבקשת תקצוב, במסגרתה נדרשת המשטרה להסביר למשרד האוצר את הצרכים ומהותם". אלשיך הדגיש במכתב כי "יש לפעול להגדרת תקציב מסודר ומותאם לשם ביצוע הנחיות המשטרה וההערכות לאירוע".

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
"יש לפעול להגדרת תקציב מסודר ומותאם". אלשיך/ראובן קסטרו

בדומה לאזהרות קודמות של גורמים אחרים בדבר הליקויים בהר, גם במכתבו של אלשיך מצוינות כמה מאותן בעיות אך הוא אינו מעלה תרחישים של אסון שעלול לקרות בעקבות דוחק ועומס מבקרים בהר. המכתב ששלח אלשיך לא הביא לתיקון הליקויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully