וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שנודע שבניו נספו במירון - האב זעק ליד הגופות: "רוצה אתכם חיים"

4.5.2021 / 19:40

נחמן אלחדד עמד ליד המשאית של זק"א בוקר לאחר האסון, וקרא קדיש על ההרוגים מבלי לדעת שבהם גם שני ילדיו: משה מרדכי בן ה-12 ודוד יוסף בן ה-18. "אם אתם פה - תדעו שהסתלקתם מהעולם באמצע השמחה של רבי שמעון בר יוחאי"

לפני שנודע ששני בניו נהרגו באסון במירון - האב צעק: "אני רוצה אתכם חיים"/מערכת וואלה!

לפני שידע שבניו נהרגו באסון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר במירון, עמד נחמן אלחדד, אביהם של משה מרדכי בן ה-12 ודוד יוסף בן ה-18, לצד משאית הקירור של זק"א שבה היו גופות ההרוגים וצעק בבכי: "הבאתי אתכם חיים לרבי שמעון, אני רוצה אתכם חיים" - כך לפי תיעוד שפורסם היום (שלישי). האחים אלחדד הם שניים מבין 45 בני אדם שנמחצו למוות במעבר הצר בהילולת הרשב"י. יותר מ-150 בני אדם נפגעו בתקרית.

האב שעמד ביום שישי בבוקר יחד עם מתנדבי זק"א, אמר קדיש על יד ההרוגים מבלי לדעת אם ילדיו נמצאים ביניהם. אחר כך אמר: "אני לא יודע אם אתם פה, אבל אם אתם פה - אני אומר לכם שנפטרתם מהעולם, ושתדעו לכם שהסתלקתם מהעולם באמצע השמחה של רבי שמעון בר יוחאי. הייתי לוקח אתכם, שם אתכם בציון של רבי שמעון בר יוחאי, ואומר לו: 'הבאתי לך אותם חיים, אני רוצה אותם חיים' - אבל מה לעשות שאנחנו נמצאים בחוקי ישראל ולוקחים אתכם לאבו כביר למרות שאני אבא שלכם ויכול לזהות אתכם, אבל לא נותנים לי לעשות את זה".

"אני אומר לכם יוסף דוד ומשה מרדכי: תלכו ישר לרבינו בשמיים (רבי נחמן מברסלב - י"א) ותעוררו רחמים על מצבו של עם ישראל ותצעקו 'עד מתי?'".

הלוויתם של האחים משה ודוד אלחדד במירון. אלי אשכנזי
"הסתלקתם מהעולם באמצע השמחה". נחמן אלחדד/אלי אשכנזי

ביום ראשון אמר הרב אלחדד כי הוא חש שלא מדובר באסון פרטי שלו. לדבריו, "זה לא צער אישי שלי, זה צער של עם ישראל. הם היו כאלה אוצרות יקרים, אי אפשר לתאר. אמרתי לקדוש ברוך הוא 'וכך עושים? לעזוב אותי ככה? בלי רשות? בלי להתראות?' אבל כנראה שיש דברים חשובים יותר".

לניחום אבלים בביתו בשכונת בית ישראל בירושלים הגיעו רבנים, אישי ציבור, בני משפחה ומכרים. האב אמר בפני הנוכחים כי "אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, לא יודעים כלום. רק אמונה. ביקשתי מריבונו של עולם שיזכה אותי להאמין שזה הרצון שלי. עם ישראל נמצא במצב של התעוררות, כל אחד יש לו כוח ללכת, להאיר ולעורר, אפילו בתוכנו".

עוד בוואלה!

האב שאיבד שני בנים באסון: "זה לא צער אישי, אלא של כל העם; הייתה רשלנות"

לכתבה המלאה
הרוגי אסון הר מירון - בין ההרוגים: האחים משה מרדכי אלחדד בן ה-12 ויוסף דוד אלחדד בן ה-18, תושבי צפון הארץ. באדיבות המשפחה
האחים משה מרדכי ויוסף דוד אלחדד/באדיבות המשפחה

אלחדד הוסיף כי הוא מאמין ש"הקדושים האלה", כלשונו, "כל ה-45 נשמות שנהרגו שייכים להיכל של רבי שמעון בר יוחאי. הוא נתן רשות לקחת אותן, הוא בחר אותן, בלעדיו זה לא היה קורה. זה לא פוטר אותנו מלנצל את ההתעוררות הזאת, מכל אחד". הוא סיפר על היממה האחרונה שחלפה מאז נודע לו על מות בניו. "לא הצלחתי להירדם. בדרך הטבע הייתה כאן רשלנות, התנהגות שלא כסדר. איך השאירו אנשים ככה?".

הוא סיפר כי אחד המנחמים בא אליו, וביקש להתנצל על כך שהרגיש שהוא הרג את משה מרדכי, אחד מילדיו. "הוא סיפר לי שתוך כדי הדחיפות מישהו אמר לו 'יש לך ילד מתחת לרגליים', והוא ניסה להרים אותו כמה דקות מכל כיוון, מהרגליים והידיים. הוא אמר לו 'תתעורר', נתן לו מכה בלחיים וראה שלא הגיב, אז הוא זרק אותו לעבר השוטרים. הוא הרגיש כל כך הרבה נקיפות מצפון כאילו הוא הרג אותו. אמרתי לו שזה לא הוא, אלא הקדוש ברוך הוא. ה' בחר את הנשמות הטובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully