וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב שאיבד שני בנים באסון: "זה לא צער אישי, אלא של כל העם; הייתה רשלנות"

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 9:25

האחים משה ודוד אלחדד, בני 12 ו-18, הגיעו לשמוח בהילולה במירון, אך מצאו את מותם בשביל הדוחק בו נמחצו למוות 45 בני אדם. אביהם, הרב נחמן אלחדד, מתעקש כי האסון הוא של המדינה כולה וסיפר על היממה שחלפה מאז נודע לו על מות בניו: "איך השאירו אנשים ככה"

בווידאו: הרב נחמן אלחדד, אביהם של משה מרדכי, בן 12, ודוד יוסף, בן 18, שנהרגו באסון ההילולה בל"ג בעומר במירון/יקי אדמקר, אלי אשכנזי

הרב נחמן אלחדד, אביהם של משה מרדכי, בן 12, ודוד יוסף, בן 18, שנהרגו באסון ההילולה בל"ג בעומר במירון אמר הערב (ראשון) במהלך ניחום אבלים בביתו כי לא מדובר באסון פרטי שלו. לדבריו, "זה לא צער אישי שלי, זה צער של עם ישראל. הם היו כאלה אוצרות יקרים, אי אפשר לתאר. אמרתי לקדוש ברוך הוא 'וכך עושים? לעזוב אותי ככה? בלי רשות? בלי להתראות?' אבל כנראה שיש דברים חשובים יותר".

הרב אלחדד חזר היום ממירון, לאחר שקבר את ילדיו במירון, ולניחום אבלים בביתו בשכונת בית ישראל בירושלים הגיעו רבנים, אישי ציבור, בני משפחה ומכרים. האב אמר בפני הנוכחים: "אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, לא יודעים כלום. רק אמונה. ביקשתי מריבונו של עולם שיזכה אותי להאמין שזה הרצון שלי. עם ישראל נמצא במצב של התעוררות, כל אחד יש לו כוח ללכת, להאיר ולעורר, אפילו בתוכנו".

הרוגי אסון הר מירון - בין ההרוגים: האחים משה מרדכי אלחדד בן ה-12 תושבי צפון הארץ. באדיבות המשפחה
"לעזוב אותי ככה?". משה מרדכי אלחדד שנהרג באסון/באדיבות המשפחה
הרוגי אסון הר מירון - בין ההרוגים: יוסף דוד אלחדד בן ה-18, תושבי צפון הארץ. באדיבות המשפחה
יוסף דוד אלחדד שנהרג באסון/באדיבות המשפחה

אלחדד הוסיף כי הוא מאמין ש"הקדושים האלה", כלשונו, "כל ה-45 נשמות שנהרגו שייכים להיכל של רבי שמעון בר יוחאי. הוא נתן רשות לקחת אותן, הוא בחר אותן, בלעדיו זה לא היה קורה. זה לא פוטר אותנו מלנצל את התעוררות הזאת, מכל אחד". הוא סיפר על היממה האחרונה שחלפה מאז נודע לו על מות בניו. "לא הצלחתי להירדם. בדרך הטבע הייתה כאן רשלנות, התנהגות שלא כסדר. איך השאירו אנשים ככה?".

הלוויתם של האחים משה ודוד אלחדד במירון. אלי אשכנזי
ההלוויה במירון, הלילה/אלי אשכנזי
הלוויתם של האחים משה ודוד אלחדד במירון. אלי אשכנזי
ההלוויה במירון, הלילה/אלי אשכנזי

הוא סיפר כי אחד המנחמים בא אליו, וביקש להתנצל על כך שהרגיש שהוא הרג את משה מרדכי, אחד מילדיו. "הוא סיפר לי שתוך כדי הדחיפות מישהו אמר לו 'יש לך ילד מתחת לרגליים', והוא ניסה להרים אותו כמה דקות מכל כיוון, מהרגליים והידיים. הוא אמר לו 'תתעורר', נתן לו מכה בלחיים וראה שלא הגיב, אז הוא זרק אותו לעבר השוטרים. הוא הרגיש כל כך הרבה נקיפות מצפון כאילו הוא הרג אותו. אמרתי לו שזה לא הוא, אלא הקדוש ברוך הוא. ה' בחר את הנשמות הטובות".

הרב נחמן אלחדד, אביהם של משה מרדכי, בן 12, ודוד יוסף, בן 18, שנהרגו באסון ההילולה בל"ג בעומר במירון בביתו, 2 במאי 2021. יקי אדמקר
"כל ה-45 נשמות שנהרגו שייכים להיכל של רבי שמעון בר יוחאי". הרב נחמן אלחדד/יקי אדמקר

45 בני אדם נמחצו למוות במעבר הצר בהילולת הרשב"י. יותר מ-150 בני אדם נפגעו בתקרית, ביניהם 18 פצועים פונו במצב קשה, שמונה פונו במצב בינוני והיתר במצב קל. במשרד לשירותי דת הודיעו על סיום האירוע, בהתאם להחלטת המשטרה, ופרסמו הודעה לציבור שלא להגיע למירון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully