וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה אבא?": הפעולות לחילוץ הילדים מזירת האסון במירון

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 22:04

מאות השוטרים שפעלו בהילולת הרשב"י בניסיון לחלץ כמה שיותר בני אדם, נאלצו בין השאר לסייע לילדים שנקלעו לזירה. בתיעוד מהאסון נראים רבים מהם מעבירים את הילדים מבעד לגדר למקום בטוח, בעוד הילדים ממררים בבכי בחיפושים אחר הוריהם

בווידאו: שוטרים מצילים ילדים מהדוחק/מערכת וואלה!

בתיעוד שהופץ הערב (שני) מהאסון בהר מירון, נראים שוטרים ולוחמי מג"ב מחלצים ילדים רבים מתוך הדוחק. בזה אחר זה העבירו השוטרים ילדים ופעוטות מבעד לגדר, שחצצה בין האזור המסוכן לשטח בטוח. בתיעוד נראים כמה ילדים דומעים ומחפשים אחר הוריהם.

"הנה ההורים" נשמעת אחת השוטרות שהעבירה ילד מבעד לגדר. בתיעוד נראים בין השאר ילדים בני 4-3, שחיפשו אחר בני משפחותיהם. "איפה אבא", נשמע פעוט אחר זועק בעודו מוחזק בידיו של אחד השוטרים.

באסון במירון נספו 45 בני אדם, לאחר שנרמסו בין ההמון. התיעוד המדובר בלט בין השאר, בשל מעורבותם של הילדים הרבים שנזקקו לחילוץ. מאות שוטרים פעלו בזירה באותו הלילה ובניסיון לחלץ כמה שיותר מהנפגעים.

חילוץ ילדים מירון. -, צילום מסך
חילוץ הילדים מהאסון בהר מירון/צילום מסך, -

אחד מהשוטרים הרבים הוא רס"ל רמי עליאן, שהציל את חייהם של אביגדור חיות ובנו שמואל בן העשר. אך בן נוסף למשפחה, ידידיה בן ה-13, נמחץ למוות בין ההמון. מוקדם יותר היום, נסע עליאן למפגש מרגש אצל משפחת חיות בבני ברק, במהלך השבעה של ידידיה.

עליאן, שוטר דרוזי שהגיע יחד עם אביו שגם הוא שוטר, אמר במפגש כי "כל התרחישים שהמשטרה מכינה אותך, אין תרחיש אחד שיכול לתאר את מה שהיה שם. נפשית אתה פשוט לא יכול לבוא מוכן".

אביגדור תיאר את רגעי החילוץ: "הייתי על הרצפה עם מסה של מאות אנשים שנמצאים מעלינו. ידידה ובן נוסף היו בטווח של מטר מאיתנו, קדימה יותר. אז ראיתי את רמי שצעק לי 'תן לי את הידיים ואני אמשוך אותך'. באותו רגע אמרתי לו שיעזוב אותי וילך לשלוף את הילד. ראיתי את רמי מקיא ובוכה ומנסה לעשות כל מה שהוא יכול עד שבזווית העין שמתי לב שהוא שולף את הבן שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully