וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קנייבסקי: על נשים להתחזק בצניעות בעקבות האסון במירון

אחד ממנהיגי הציבור החרדי פרסם את התייחסותו לטרגדיה בהילולה שגבתה את חייהם של 45 בני אדם, ואמר כי זאת "גזירת שמיים". הוא קרא לנשים להקפיד על לבוש צנוע וטען כי יש להתחזק גם בתורה ובהלכות נטילת ידיים ובכוונה לברכות

בווידאו: המבקר אנגלמן מבקר בזירת האסון בהר מירון/צילום: שלומי גבאי

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, קרא היום (שלישי) לנשים "להתחזק בצניעות" בעקבות האסון במירון בו נהרגו 45 בני אדם במהלך ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי. קנייבסקי אמר כי "זה גזירת שמיים ואין אנו יודעים חשובות שמיים", והוסיף כי יש "להתחזק בתורה ובהתמדת התורה".

על פי מכתב שהתפרסם הבוקר בביטאון יתד נאמן, המזוהה עם הזרם הליטאי במגזר החרדי, טען הרב קנייבסקי גם כי יש להתחזק בהלכות נטילת ידיים ובכוונה לברכות, וכן כי "יש להרגיש קרבת אלוקים".

התייחסותו של הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, לאסון במירון. ללא, צילום מסך
התייחסותו של קנייבסקי לאסון במירון/צילום מסך, ללא

45 בני אדם נמחצו למוות במעבר הצר של חסידות תולדות אהרון בהילולה במירון בליל שישי ויותר ממאה נפצעו. ניצב-משנה אברהים סלמאן, ראש אגף חקירות ומודיעין במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מונה היום לעמוד בראש חקירת האסון.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיע היום להר מירון, לראשונה במסגרת ביקורת המדינה המיוחדת שפתח על האסון. הוא ינסה להבין כיצד אירעה הטרגדיה, ומה היו הכשלים שלא זוהו מראש בהילולת רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י).

יו"ר נעמת: לבושן של נשים הוא שימנע את האסון הבא

בתגובה להתבטאות של הרב קנייבסקי, לפיה נשים צריכות להתחזק בצניעות בעקבות האסון במירון, אמרה יו"ר נעמת חגית פאר: "אין צורך בהקמת ועדת חקירה - מסתבר שנשות ישראל הן שצריכות להפיק לקחים בכדי למנוע את האסון הבא. בזמן שכולם בורחים מאחריות מצא הרב קנייבסקי את מי שצריכות להפיק לקחים מהמחדל הנורא - נשות ישראל. לא מניעת השתלטות הפוליטיקה הקטנה על קבלת ההחלטות, לא הטיפול ברשלנות הפושעת בסירוב לקרוא את הכתובת שהייתה מרוחה על הקיר כבר שנים - אלא לבושן של נשים הוא שימנע את האסון הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully