וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 ימים לפקיעת המנדט: יש עתיד תחדש מחר המגעים להקמת ממשלה

23.5.2021 / 16:40

המגעים בין המפלגות יתחדשו לאחר שהופסקו בשל "שומר החומות", כשהמטרה, בין היתר, היא לנסות להפעיל לחץ על ימינה לשוב למו"מ. עם זאת, נוכח ההחלטה של בנט להפסיק את המגעים להקמת ממשלת שינוי, ההערכה היא שלא יהיה בידי לפיד דרך להביא לממשלה

בווידאו: לפיד מבהיר שהוא לא מתכוון לוותר על המנדט/צילום: קונטקט

מפלגת יש עתיד מסרה היום (ראשון) כי מחר יתחדש המשא ומתן לצורך הרכבת ממשלה. עוד נמסר כי צוותי יש עתיד ייפגשו עם צוותי המפלגות השונות, וכי הפגישות יתקיימו בכפר המכביה. במקביל לפגישות צוותי המשא ומתן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתכוון לפגוש היום ומחר את ראשי המפלגות בגוש.

על שעון המנדט של לפיד יש עוד עשרה ימים. עם זאת, לנוכח ההחלטה של יו"ר ימינה נפתלי בנט להפסיק את המגעים להקמת ממשלת שינוי, אין בידו דרך להביא להקמת ממשלה. יחד עם זאת, ביש עתיד החליטו לחדש את המשא ומתן עם שאר המפלגות שהיו אמורות להיות חברות בקואליציה ולהמשיך את המגעים שהופסקו בגלל הלחימה במבצע שומר החומות. המטרה, בין היתר, היא לנסות להפעיל לחץ על ימינה לשוב בכל זאת למשא ומתן.

עם זאת, גורמים בימינה הבהירו אחרי פרסום הודעת יש עתיד שהם "לא חלק מהמגעים" להקמת ממשלת האחדות. זאת, למרות שמוקדם יותר היום בנט פרסם פוסט בו קרא שלא לגרור את המדינה לבחירות חמישיות וכתב כי "יש מספר אפשרויות להרכבת ממשלה".

יאיר לפיד במהלך נאומו בישיבת סיעת יש עתיד 10 במאי 2021. יש עתיד, פלאש 90
מטרת המהלך להפעיל לחץ על ימינה לשוב בכל זאת למו"מ. לפיד/פלאש 90, יש עתיד

עד תחילת מבצע שומר החומות לפיד ובנט ניהלו מו"מ קואליציוני עם כחול לבן, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, העבודה, ומרצ, שבמסגרתו הגיעו להבנות ראשוניות על חלוקת התיקים וקוי היסוד של הממשלה. ביש עתיד יחדשו את המו"מ על בסיס ההבנות שהושגו, אך מודים ומודעים כי ללא בנט אין היתכנות להקמת ממשלה.

במקביל, ביש עתיד מתכננים להעלות מחר בוועדה המסדרת שלושה חוקים ולאשר פטור מחובת הנחה שיאפשר לקדם אותם בהליך מזורז בכנסת: החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה, החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, וחוק להקמת ועדה חקירה ממלכתית לבדיקת האסון במירון.

יו"ר ימינה, נתפלי בנט בפתח ישיבת מפלגתו בכנסת 3 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בגוש השינוי מודעים כי ללא הצטרפותו של יו"ר ימינה לא יוכלו להקים ממשלה. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

באותו פוסט אותו בנט פרסם מוקדם יותר היום בפייסבוק, הוא קרא להקמת ממשלה מתפקדת, לאחר ששמר על שתיקה במהלך ימי המבצע. "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה", כתב. למרות דבריו של בנט, הוא לא שוחח עם לפיד כבר שבוע וחצי, ובגוש המתנגד לנתניהו אומרים כי בכל מקרה ההצעה הקודמת שהייתה על השולחן לימינה - שהייתה מציבה את בנט בעמדת ראש הממשלה - כבר לא רלוונטית.

בנט תקף את הממשלה וכתב "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית". הוא ביקר בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא "ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים. תהליך קבלת החלטות עקום שמוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים. וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות".

בתוך כך, בליכוד קראו לבנט וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער, מבלי לנקוב בשמם, לשלול הצטרפות לממשלת שינוי ולהתחייב לשבת בממשלה תחת נתניהו. "בעוד הם מפרסמים פוסטים ומאמרים לכאורה 'ימניים' והפוכים מהמציאות, הם ממשיכים לפזול שמאלה. גם אחרי ההתקפות הרצחניות של החמאס, ההתפרעויות האלימות בתוך ישראל, וחידוש הדיבורים על מדינה פלסטינית שתהיה חמאסטן ענקית, הם ממשיכים לפעול להקמת ממשלה שתהיה תלויה במשותפת ובמפלגות השמאל של לפיד, מרצ והעבודה. הגיע הזמן שהם יודיעו בבירור שהם לא יצטרפו לממשלה כזאת, ושהם יצטרפו לממשלת ימין בראשות נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully