וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון, מ"מ ראש הממשלה ושריונים: ההצעה החדשה של נתניהו לבנט

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 18:45

לוואלה! נודע כי ההצעה כוללת שורת תפקידים נוספים בממשלה ובכנסת, וכן 7 שריונים ב-40 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד - אם לא תקום ממשלה ויתקיימו בחירות חמישיות. בליכוד סירבו להגיב. ימינה: "לא מעוניינים בהצעות דמיוניות לממשלה שאיננה קיימת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת אבל על האסון במירון, כנסת, 3 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מתכונן לבחירות. נתניהו/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הצעה חדשה של הליכוד ליו"ר ימינה נפתלי בנט כוללת הבטחות לשריונים ושורת תפקידים בכירים בממשלה ובכנסת. זאת, לאחר שדחה בינתיים את האפשרות להקמת ממשלת שינוי בראשותו יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ושאר מפלגות השמאל.

לוואלה! נודע כי ההצעה כוללת את תפקיד שר הביטחון, ממלא מקום ראש הממשלה, תפקידים נוספים בממשלה ובכנסת לחברי המפלגה ושבעה שריונים ב-40 המקומות הראשונים בתוך הליכוד, אם לא תקום ממשלה ויתקיימו בחירות חמישיות.

בין הליכוד לימינה מתנהלות שיחות באמצעות גורמים שונים, והעמימות עליה שומר יו"ר ימינה, נועדה ככל הנראה לשפר את עמדותיו. ההצעה שהוצעה כעת לבנט חסרה בעיקר את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בנט יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה, ומספר השריונים בליכוד ירד, אם יתקיימו בחירות.

נפתלי בנט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"עדיין ממתינים לשני הח"כים שנתניהו וסמוטריץ׳ הבטיחו שיש להם". בנט/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בליכוד סרבו להתייחס לידיעה. מימינה נמסר בתגובה: "כפי שאמרנו מהרגע הראשון, ימינה מעוניינת בהקמת ממשלה ולא בהצעות דמיוניות לממשלה שאיננה קיימת. עברו כבר עשרה ימים מאז שימינה הורידה את ממשלת השינוי מהפרק, אנחנו עדיין ממתינים לשני הח"כים שנתניהו וסמוטריץ' הבטיחו שיש להם".

הצעתו של נתניהו לבנט מגיעה לאחר הודעת יש עתיד מהיום בה נמסר כי מחר יתחדש המשא ומתן לצורך הרכבת ממשלה. עוד נמסר כי צוותי יש עתיד ייפגשו עם צוותי המפלגות השונות, וכי הפגישות יתקיימו בכפר המכביה. במקביל לפגישות צוותי המשא ומתן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתכוון לפגוש היום ומחר את ראשי המפלגות בגוש.

על שעון המנדט של לפיד יש עוד עשרה ימים. עם זאת, לנוכח ההחלטה של בנט להפסיק את המגעים להקמת ממשלת שינוי, אין בידו דרך להביא להקמת ממשלה. יחד עם זאת, ביש עתיד החליטו לחדש את המשא ומתן עם שאר המפלגות שהיו אמורות להיות חברות בקואליציה ולהמשיך את המגעים שהופסקו בגלל הלחימה במבצע שומר החומות. המטרה, בין היתר, היא לנסות להפעיל לחץ על ימינה לשוב בכל זאת למשא ומתן.

עוד בוואלה!

בנט: "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות"

לכתבה המלאה

בנט, ששמר על שתיקה במהלך ימי מבצע שומר החומות, פרסם היום פוסט בדף הפייסבוק שלו בו קרא להקמת ממשלה מתפקדת. "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה", כתב.

בנט, שלא שוחח עם לפיד כבר שבוע וחצי, תקף את הממשלה וכתב "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית". הוא ביקר את נתניהו ואמר כי הוא "ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים. תהליך קבלת החלטות עקום שמוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים. וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully