וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חוסלו שני בכירים במערך המודיעין של חמאס

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 7:38

הבכירים חוסלו באמצעות מטוסי קרב, שתקפו מבנה בו שהו. אחד המחוסלים הוא וואיל עיסא, אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס. צה"ל תוקף ברצועה וממשיך לתקוף מבנים רבי קומות. הנייה לאחר המטחים הכבדים: "ניצחנו את המערכה על ירושלים, יד עמנו על העליונה"

בווידאו: תקיפות צהל ברצועה במהלך הלילה/דובר צה"ל

שני בכירים במערך המודיעין של חמאס חוסלו הלילה (רביעי) במבצע משותף של צה"ל עם שב"כ. לדברי צה"ל, המבצע בוצע באמצעות מטוסי קרב, שתקפו מבנה בו שהו הפעילים. הבכירים שחוסלו הם חסן קאוגי, ראש מחלקת ביטחון במודיעין הצבאי של חמאס, כמו גם סגנו וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי בביטחון הצבאי של המודיעין ואחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס.

בהמשך תקף צה"ל את בתיהם של מפקד חטיבת עזה, באסם עיסא, מפקד חטיבת חאן יונס ראפע סאלמה וראש מערך המודיעין הצבאי של חמאס מוחמד יאזורי, אשר לדברי הצבא שימשו כתשתיות טרור.

בתוך כך, צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה מבנים רבי קומות, זאת לאחר שמתחי הרקטות מהרצועה נמשכו לאורך הלילה. הפלסטינים דיווחו גם על פגיעה של צה"ל בתחנת המשטרה בבית לאהיה ועל שני הרוגים בדיר אל-בלח.

בג'יהאד אסלאמי אמרו כי "תל אביב היא עכשיו המקום הכי קרוב לרצועת עזה, והאויב צריך להיות מודע היטב למה שאנחנו אומרים, יש לנו עוד. אם האויב ימשיך לפגוע בבנייני מגורים ובאזרחים תל אביב תישאר תחת אש". חמאס מפרסם ש"המטח לתל אביב בוצע בטילי עטאר ואחר כך המטח כוון ישירות לנתב"ג".

הלוויות ברצועת עזה היום

בווידאו: הלוויות ההרוגים מהתקיפות השראליות בעזה/צילום: רויטרס

הניה: "הכרחנו את האויב להרחיק את הקיצונים שלו ממסגד אל אקצא"

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הניה אמר ממקום מושבו בקטאר: "ברכות להתנגדות בעזה שניצחה עבור ירושלים כשזו קראה לה, הכרחנו את האויב להרחיק את הקיצונים שלו ממסגד אל אקצא, ידו של העם שלנו על העליונה, הכשלנו את החגיגות של קיצוני הכיבוש לרגל יום ירושלים, ניצחנו כשעמנו אמר לא לגירוש תושבינו משיח' גראח. מהצפון לדרום כולם מאוחדים במערכה הזו, בשוחה אחת, הגנה על המקומות הקדושים, על אל-אקצא, על ההווה, על העתיד, על השיבה, היום עזה נענתה לקריאה".

פעלנו בשלוש חזיתות. חזית אחת היא חזית ירושלים ואל-אקצא. החזית שכל העם הפלסטיני התלכד סביבה ועמים ערביים ואסלאמיים מכל מקום, כי זו לא חזית רק של הירושלמים או של הפלסטינים אלא חזית של העולם, של המסלמים והנוצרים החופשיים. החזית השנייה היא חזית עזה, שעמדה היום בשם העם הפלסטיני. החזית השלישית היא ערביי 1948. אני מברך אותם שבמשך שנים נשאו את כל הניסיונות למחיקת הזהות. אתמול ראינו מה קרה בלוד, כמו בערים רבות מהנגב למשולש ועד לגליל. לוד הקריבה דם שהיד. הם חומת המגן של ירושלים ואל-אקצא. יש מגעים שקיימתי עם מנהיגים ובכירים באיזור מאז החלו האירועים בשיח' גראח ושער שכם ועד עכשיו. המסר שלנו ברור: אנחנו כפלסטינים לא נוותר על ירושלים ולא על ההתנגדות".

"המסר שלנו ברור לא נוותר לא משנה מה יהיו הקורבנות. אין כלום בלי ירושלים. המערכה על ירושלים היא המשך לכך ששבעה מיליון פלסטינים חיים במשך יותר מ-73-74 שנה במחנות. כולם רוצים לשוב לרגיעה ואנחנו יודעים שהאחים שלנו דואגים לעם הפלסטיני ולעתיד שלנו".

תקיפת צה"ל בעזה 11 במאי 2021. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, 11 במאי 2021/רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלח מכתב ליו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ובו הדגיש את הצורך לפעול לבלימת ההסלמה הנוכחית עם ישראל, כך אמר בכיר בבית הלבן לוואלה. המכתב הועבר לעבאס היום על ידי ראש המחלקה לעניינים פלסטינים בשגרירות ארה"ב בירושלים ג'ורג' נול. הבכיר בבית הלבן סירב למסור פרטים על המכתב אך הדגיש כי "הוא היה חלק מהמגעים בין הממשל לבין ההנהגה הפלסטינית והמאמצים הנוכחים לבלימת ההסלמה, עצירת האלימות והחזרת הרגיעה".

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, שוחח בטלפון עם היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. בשיחתם, גינה סאליבן את ירי הרקטות מעזה והדגיש כי הנשיא ביידן תומך בצורה בלתי מעורערת בביטחון ישראל ובזכותה להגן על עצמה תוך שמירה על חיי אזרחים, כך מסר הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully