וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולנו יצאנו, ברחנו, ואז הרקטה נחתה על האוטובוס"

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 6:00

פעולות החיאה בפצוע מפגיעה ישירה באוטובוס ברחוב קוגל בחולון, בעוד שניים נוספים נפצעו בינוני - אחת מהן ילדה בת חמש. ירון, אחד מנוסעי האוטובוס תיאר את רגעי האימה. נבו, שהיה עד לאירוע סיפר: "כל הזכוכיות התנפצו לרסיסים. האוטובוס היה בעצירה, כולו נשרף"

תיעוד: רגע הפגיעה באוטובוס בחולון ועדות של אחד הנוסעים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, צילום: טל שלו, רום גרנות, ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

מטח טילים כבד נורה הערב (שלישי) מרצועת עזה לעבר גוש דן והשרון. במשך דקות ארוכות נשמעו הדי פיצוצים מעל שמי מאות יישובים במרכז הארץ וכיפת ברזל ביצעה יירוטים. אישה נהרגה מפגיעה ישירה בראשון לציון. שמונה נוספים נפצעו, בהם שניים קשה. פעולות החיאה בפצוע מפגיעה ישירה באוטובוס ברחוב קוגל בחולון, בעוד שניים נוספים נפצעו בינוני - אחת מהן ילדה בת חמש. בעקבות הפגיעה באוטובוס בעיר ומטחי הרקטות הכבדים לעבר גוש דן, ראש העיר מוטי ששון הורה לא לפתוח מחר את בתי הספר בחולון.

ירון, אחד מהנוסעים באוטובוס קו 71 סיפר: "כל מי שהיה באוטובוס יצא החוצה, כולנו יצאנו, ברחנו, ואז זה הרקטה נחתה על האוטובוס".

נבו, עד ראייה, סיפר לוואלה!: "נפלה פה רקטה על האוטובוס ופוצצה אותו, כל הזכוכיות התנפצו לרסיסים. האוטובוס היה בעצירה, כולו נשרף".

ספרטנק זבולונוב, תושב חולון שנפצע קל בזירת הפגיעה באוטובוס, אושפז בוולפסון: "הייתי בתוך החנות, באנו כבר לסגור, הייתי עם בת דודה שלי, אמרתי לה בואי נצא, היא אמרה לי בואי נשאר. אמרתי לה לא נשאר אם התחילה האזעקה. יצאנו החוצה, רציתי לסגור את הדלת וזהו, התעוררתי על אנשים, כל הזכוכיות עלי. קיבלתי גל הדף, עפתי שישה מטרים - את זה כבר אנשים סיפרו לי, אני לא זוכר. רעש באוזניים, ריח, מפחיד, מאוד מפחיד".

ד"ר ציון חורי, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים בוולפסון עדכן על מצבה של הילדה בת החמש: "יש לה רסיס בעורק הראשי שמוליך למוח. זה טוב שהוא תקוע כי הוא לא מאפשר דימום. אנחנו צריכים להוציא את הרסיס, הניתוח לא מאוד מורכב".

פגיעה ישירה בחולון 11 במאי 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
האוטובוס השרוף בחולון לאחר הפגיעה/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון
פגיעה ישירה בחולון 11 במאי 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
כיבוי האוטובוס לאחר הפגיעה/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

מפקד מחוז תל אביב עמי אשד: "מחוז תל אביב חווה כרגע שני אירועים משמעותיים בחולון ובגבעתיים. ישנם עוד זירות משנה. הפגיעה עצמה הייתה בסמוך לאוטובוס היו ארבעה אנשים באוטובוס שברחו ממנו וכל הצילו את חייהם. הפגיעות הן היקפיות, יש תשעה פצועים במצבים שונים ומקווים שהמספר לא יעלה. אנחנו בימים האחרונים נערכנו למצב של מערב לחירום, זה תרחיש שהתכוננו אליו, אנחנו צופים למטח משמעותי, גוש דן מאוד משמעותי ולכן נערכנו בהתאם. המחוז עדיין ערוך לטפל בזירות שונות ויודע להתמודד עם אירוע רב זירתי. אני מתרשם שהייתה משמעת אזרחית טובה, אנשים פעלו על פי ההנחיות ונכנסו למקומות מוגנים. בזירה השניה בדבעתיים ניצלו חיים כי אנשים נכנסו לממד והפגיעות מינוריות מרסיסים".

פגיעה ישירה בחולון 11 במאי 2021. אבשלום ששוני, אתר רשמי
האוטובוס המפויח ברחוב קוגל בחולון/אתר רשמי, אבשלום ששוני

תושבים דיווחו על הדי פיצוצים בשמי האזור, בין היתר בגבעתיים, הרצליה, פתח תקווה, רמלה ויישובי עמק חפר. הירי הגיע לאחר שבחמאס איימו לתקוף את תל אביב אם ישראל תמשיך להפציץ מבנים אזרחיים בעזה. "הפגיעה תהיה קשה יותר מזו באשקלון", הזהירו. למרות האיום, בצה"ל תקפו בניין רב קומות בעזה. שב"כ פעל לפי נוהל שכן והתריע בפני השומר לפנות אותו ואת המבנים הסמוכים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully