וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה פגעה בישיבה באשקלון: "ביום רגיל יש פה 450 תלמידים"

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 15:41

משה ויצמן, מנהל הישיבה הדתית לאומית "צביה" בעיר, שספגה פגיעה ישירה ונזק רב במטח הרקטות מהרצועה, כינה את האירוע "נס שנובע מחוכמה, המדינה יודעת להיערך". בפיקוד העורף הנחו את התושבים להישאר במרחב מוגן עד להודעה חדשה

בווידאו: פגיעה ישירה באשקלון ובאשדוד/צילום: מד"א ואנשי הדממה, ליאור אטיאס

ירי הרקטות מרצועת עזה התרחב היום (שלישי) גם לאזור אשדוד וגן יבנה, לאחר שעד כה העיר אשקלון ספגה את המטחים הכבדים ביותר. במשך יותר משעתיים הירי מהרצועה לא פוסק. בפיקוד העורף הורו לתושבי אשקלון להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

בעקבות מטח רקטות נרחב לכיוון העיר, אירעו שבע פגיעות במבנים בעיר. במטח האחרון נהרגו שתי נשים באשקלון ונפצעו ארבעה בני אדם, בהם אחד אנוש, אחד קשה, ושניים באורח בינוני. שניים נפצעו קל מרסיסים ונזק רב נגרם למבנים. במקביל, באשדוד נרשמו שתי פגיעות. במטחים נוספים ששוגרו הבוקר, שני בניינים באשקלון ספגו פגיעות, בעקבותיהן ארבעה בני משפחה נפגעו - אב ואם כבני 40 שנפצעו קשה ובינוני ושני ילדיהם, בני שש ו-12, באורח קל.

בנצי גולן תושב העיר, סיפר לוואלה! על הרגעים בהם אחד המטחים היכה בעיר. "הייתה אזעקה, שמענו פיצוץ חזק וראינו הרס בחוץ, הכנסתי את האנשים לחנות, אנשים פחדו לא היה דבר כזה באשקלון בקצב הרקטות זה מצב של חוסר אונים אנחנו מרגידים כמו ברווזים".

נזק כבד לרכבי כיבוי בעקבות יידוי אבנים 
פגיעה ישירה בבית ספר באשקלון, 11 במאי 2021. אלי כהן, דוברות כב"ה
הישיבה שנפגעה באשקלון, היום/דוברות כב"ה, אלי כהן

הרב משה ויצמן מנהל הישיבה הדתית לאומית צביה באשקלון שנפגעה במטח סיפר כי "אלה רגעים לא פשוטים, פגיעה ישירה. בבניין יש נזק, לא היו תלמידים בישיבה ולא אנשי צוות, ביום רגיל יש פה 450 תלמידים ואנשים שנמצאים בישיבה".

ויצמן הוסיף כי "מדובר בנס שנובע מחוכמה. מדינת ישראל יודעת להערך ולצערנו אנחנו מתורגלים באירועים כאלה. אנחנו מחנכים את התלמידים להיות אנשים גדולים ומלאי אמונה ומתוך כך אנחנו לא נשברים. ואנחנו נמשיך ונתקדם, אנחנו לא נעצור בגלל רקטות. יצאנו מיום ירושלים ואנחנו מקבלים את החוזק מירושלים".

נזקי פגיעת הרקטה באשקלון 11 במאי 2021. רויטרס
נזקי פגיעת רקטה באשקלון, היום/רויטרס

על פי גורמי ביטחון, סך הכל נורו יותר מ-300 רקטות, ועשרות מהן יורטו. לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל המשיך לתקוף הבוקר יעדי חמאס בעזה, כולל בניין בו התגורר בכיר חמאס. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, סך הכל נהרגו 27 בני אדם ברצועה, בהם תשעה ילדים. בחמאס הודיעו כי ירו לעבר יישובי הדרום 137 רקטות בטווח של חמש דקות.

הפלסטינים דיווחו גם על פגיעה ישירה במבנה ברצועה, בה נהרגו שני בני אדם. חמאס והג'יהאד האסלאמי הודיעו כי כמה לוחמים ומפקדים אזוריים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully