וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי חוסל בעזה

צה"ל ושב"כ הודיעו כי חיל האוויר תקף דירת מסתור בה שהה סמאח עבד אל-ממלוכ יחד עם בכירים נוספים בג'יהאד. ארגוני הטרור אישרו כי אנשיהם, בהם מפקדים אזוריים, נהרגו בהפצצות ברצועה. הרוג נוסף הוא מחמד אבו אל-עטא, אחיו של בכיר הג'יהאד שחוסל ב-2019

בווידאו: תיעוד חיסול ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי/צילום: דו"צ

השב"כ וצה"ל הודיעו היום (שלישי) כי ראש מערך הרקטות בג'יהאד האסלאמי סמאח עבד אל-ממלוכ נהרג בתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה. בהודעה משותפת אישרו הארגונים כי מטוסים תקפו דירת מסתור בה שהה אל-ממלוכ יחד עם בכירים נוספים בג'יהאד.

חמאס והג'יהאד האסלאמי הודיעו היום כי כמה לוחמים ומפקדים אזוריים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה, במסגרת מבצע "שומר החומות". בין ההרוגים היה גם מחמד סלים אבו אל-עטא, אחיו של בכיר הג'יהאד שחוסל על ידי ישראל ב-2019 בהאא אבו אל-עטא.

בסוכנות הידיעות הצרפתית צוטט מקור בג'יהאד האסלאמי שאישר שנהרגו שני מפקדים אזוריים ושלישי נפצע. הזרוע הצבאית של חמאס אמרה כי "האויב הפציץ מטרה שהיו בה לוחמים שלנו, יש לנו הרוגים ונעדרים". הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי: "התגובה שלנו על פגיעה באזרחים, בלוחמינו ובלוחמי ההתנגדות תהיה קשה ועל האויב לצפות לה בכל רגע".

חמאס קיבל אחריות על הירי לאשקלון ואשדוד, שאותו תיאר כ"רחב ביותר" עד כה. הוא הזהיר כי המשך התגובה תהיה "עוצמתית יותר". בארגון הודיעו כי נורו יותר מ-130 רקטות לעבר ישראל בטווח של חמש דקות.

ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי שחוסל בעזה 11 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
חוסל בדירת מסתור ברצועה. עבד אל-ממלוכ/מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרס בעיר עזה אחרי תקיפות של ישראל, 11 במאי 2021. AP
הרס בעזה לאחר תקיפת צה"ל, היום/AP

על פי גורמי ביטחון, סך הכל נורו יותר מ-300 רקטות, ועשרות מהן יורטו. לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל המשיך לתקוף הבוקר יעדי חמאס בעזה, כולל בניין בו התגורר בכיר חמאס. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, סך הכל נהרגו 27 בני אדם ברצועה, בהם תשעה ילדים.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ אישר לצה"ל לגייס כ-5,000 חיילי מילואים בהתראת קריאה חריגה. החיילים יתגייסו בין היתר לפיקוד דרום, פיקוד העורף ואגף המבצעים. זאת לצורך המשך הפעילות במבצע "שומר החומות".

במקביל, דובר צה"ל עדכן כי הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב שבסיומה הנחה להרחיב את המבצע, ללא הגבלת זמן, ולהמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס והג'יהאד האסלאמי. "הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות נוספים לאוגדת עזה של חטיבות חי"ר ושריון, זאת לצד המשך היערכות מוגברת של יחידות הגנה אווירית, מודיעין ואוויר", נכתב בהודעת צה"ל.

עשן מיתמר מרצועת עזה אחרי תקיפות של ישראל, 11 במאי 2021. AP
עשן ברצועת עזה אחרי התקיפות, היום/AP

בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף אסר התקהלות וביטל את הלימודים ביממה הקרובה בכל היישובים במרחק של 40 ק"מ מרצועת עזה. בראשון לציון, חולון, בת ים, רחובות ונס ציונה הוחלט גם כן שלא לקיים מחר לימודים כלל. בשאר יישובי המרכז והשפלה יתקיימו מחר לימודים בכל מוסדות החינוך, בתנאי שקיים בהם מרחב מוגן תקני וזמין להגעה בזמן התגוננות.

השיגורים החלו אתמול ב-18:00, תחילה לכיוון ירושלים, עם פקיעת האולטימטום שהציב חמאס לישראל, בו איים שיתקוף אם לא יוצאו כלל הכוחות מאזור הר הבית ומשייח ג'ראח במהלך חגיגות יום ירושלים. רקטה אחת מתוך שבע שנורו לאזור ירושלים פגעה בבית בקריית ענבים, ומאוחר יותר, רקטה פגעה בבית בשער הנגב. לא היו פצועים בשני האירועים. פגיעות נרשמו גם בבתים ורחבות בשדרות, שער הנגב, גבים ובכרמייה נפלו רסיסי מיירט. מאז התרחב הירי לאזור אשקלון, והיום בשעות הצהריים גם לאשדוד וגן יבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully