וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בממשל ביידן לוואלה!: מודאגים עמוקות מקידום החוק להכשרת מאחזים בלתי-חוקיים

5.5.2021 / 18:05

גורמים במשרד החוץ האמריקני הביעו חשש מהצעת החוק שקידומה עבר בוועדה המסדרת של הכנסת, כחלק מיוזמת נתניהו. הם הדגישו: "קריטי שישראל תימנע מביצוע מהלכים חד-צדדיים שרק מגבירים את המתיחות ומרחיקים מהשלום". ההצבעה טרם הוכנסה לסדר היום של הכנסת

בווידאו: הוועדה המסדרת אישרה לקדם בהליך מהיר את חוק פסק ההתגברות/צילום: ערוץ הכנסת

בכירים במשרד החוץ האמריקני אמרו היום (רביעי) לוואלה! כי הם "מודאגים בצורה עמוקה" מההחלטה שהתקבלה אתמול בכנסת להתחיל ולקדם את החוק להכשרת המאחזים הבלתי-חוקיים בגדה המערבית. "המאחזים האלה נחשבים כבר תקופה ארוכה כלא חוקיים על פי החוק הישראלי", אמרו הבכירים האמריקנים.

החוק להכשרת מאחזים בלתי-חוקיים עבר אתמול בוועדה המסדרת של הכנסת כחלק מיוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד וקיבל פטור מחובת הנחה, מה שמאפשר להביא אותו להצבעה בהליך מזורז. ההצבעה על החוק עצמו עדיין לא הוכנסה לסדר היום של הכנסת.

עץ אפרים, שומרון, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"מודאגים בצורה עמוקה" מקידום החוק להכשרת מאחזים בלתי-חוקיים. ההתנחלות עץ אפרים בשומרון/ראובן קסטרו

"אמרנו במשך תקופה ארוכה שזה קריטי שישראל תימנע מביצוע מהלכים חד-צדדיים שרק מגבירים את המתיחות ומרחיקים אותנו מהשלום", אמרו בכירים במשרד החוץ האמריקני. "זה כולל פינוי תושבים פלסטינים, בנייה בהתנחלויות והריסת בתים - וזה בהחלט גם כולל הכשרה של מאחזים שנחשבים כבר שנים בלתי חוקיים לפי החוק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully