וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לנשיא ארה"ב: אל תחזור להסכם הגרעין; ביידן: עוד רחוקים משם

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 20:30

בעת פגישתם בבית הלבן, כהן הציג בפני הנשיא האמריקני את עמדת ישראל בנושא הגרעין האיראני. לדבריו של בכיר ישראלי, ביידן שמח להקשיב לדברים, והדגיש כי הדרך ארוכה להסכם עם איראן. בוושינגטון סירבו להתייחס לדברים

בווידאו: שיחות הגרעין בוינה/צילום: רויטרס

ראש המוסד יוסי כהן הציג אתמול (שבת) במהלך פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את עמדת ישראל בנושא הגרעין האיראני. כהן הדגיש בפני ביידן כי ישראל סבורה שזו תהיה שגיאה מצד האמריקנים לחזור להסכם הגרעין משנת 2015 בלי להכניס בו שינויים.

גורם ישראלי בכיר שמעורה בתכני הפגישה ציין כי ביידן אמר לכהן שהוא שמח לשמוע את עמדת ישראל בנושא, אך הדגיש כי יש עוד דרך ארוכה עד להסכם עם איראן. בפגישה שנמשכה כשעה, השתתף מהצד הישראלי רק ראש המוסד כהן ומהצד האמריקני השתתפו הנשיא ביידן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וראש ה-CIA ביל ברנס.

בבית הלבן סירבו להתייחס לדברים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נושא את נאומו הראשון בפני הקונגרס האמריקני. 29 באפריל 2021. רויטרס
יש עוד דרך ארוכה להסכם. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

דוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמרה הלילה כי כהן הגיע לפגישה בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וגורמי ביטחון אמריקנים נוספים, כדי לדון בסוגיות ביטחוניות במזרח התיכון. לדבריה, הנשיא ביידן הצטרף לפגישה לזמן קצר, במטרה להביע תנחומים על האסון בהר מירון.

עם זאת, הבכיר הישראלי טען כי הפגישה בין ראש המוסד לביידן לא היתה מזדמנת כפי שטענו בבית הלבן - אלא נקבעה מראש בזימון מסודר של הבית הלבן לפגישה ייעודית. לדבריו, הפגישה התקיימה לאחר שיחת הטלפון של ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שישי לפני הצהריים לפי שעון וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully