וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיעדר רוב: זוהר דחה את ההצבעה על קידום חוק בחירה ישירה לראשות הממשלה

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 21:36

יו"ר הקואליציה הודיע כי הוועדה המסדרת תתכנס שוב מחר לדון בקידום ההצעה לבחירות ישירות וביטול ממשלת החילופים. הוועדה אישרה לקדם את פסקת ההתגברות והסדרת המאחזים הבלתי חוקיים בתמיכת ימינה ותקווה חדשה. המטרה: ניסיון להביך את בנט וסער מול שותפיהם הפוטנציאלים

בווידאו: הוועדה המסדרת אישרה לקדם בהליך מהיר את חוק פסק ההתגברות/צילום: ערוץ הכנסת

הוועדה המסדרת בכנסת התכנסה הערב (שלישי) כדי לדון בקידום מהיר של שורת חוקים, בהם גם הצעת החוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה, על מנת שיובאו להצבעה בכנסת בימים הקרובים. מדובר במהלך שקידם יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שמטרתו העיקרית היא ניסיון להביך את ימינה בראשות נפתלי בנט ותקווה חדשה בראשות גדעון סער, מול שותפותיהן הפוטנציאליות בהקמת ממשלה בראשות בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

החוקים המרכזיים שהיו אמורים לעלות הם הבחירות הישירות לראשות הממשלה וביטול ממשלת החילופים. עם זאת, זוהר הודיע כי ההצבעה לקידום חוק בחירה לישירה תידחה למחר, עד להשגת רוב, אם בכלל. זאת, במטרה לשכנע את מפלגת רע"ם לחזור בה מהחלטתה להצביע נגד מתן פטור מחובת הנחה, הליך מהיר לקידום הצעת החוק. גם ההצבעה לקידום ביטול ממשלת החילופים נדחתה.

קידום מהיר של הצעות החוק להסדרת המאחזים הבלתי חוקיים, פסקת ההתגברות ושינוי שיטת בחירת השופטים לבית המשפט העליון אושרו בוועדה. כמו כן אושר גם קידום מהיר של הצעת חוק התובע הכללי שנועדה להפריד בין התביעה הפלילית לבין הייעוץ המשפטי לממשלה וביטול ההתנתקות בצפון השומרון. חברי הכנסת דנים גם בחוקים לביטול תכנית ההתנתקות, עונש מוות למחבלים, איסור כניסת מסתננים, הגבלת זכות העמידה, מינוי שופטים לעליון, התובע הכללי ופסילת ראייה.

דיון הוועדה המסדרת, 4 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בימינה הודיעו כי יתמכו בשורת "החוקים האידיאולוגיים החשובים לימין", בהם החוק להסדרת מאחזים בלתי חוקיים, וכן, גם יתמכו בקידום מהיר של חוק בחירה ישירה. גם בתקווה חדשה הבהירו כי יתמכו באישור מהיר לקידום החוק להסדרת ההתיישבות, אך יצביעו נגד בחירה ישירה. המשמעות היא כי ההצבעה של יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, תכריע האם יהיה ניתן לקדם את בחירה ישירה בהליך מזורז.

כך, נציגי סיעות ימינה, ישראל ביתנו ותקווה חדשה תמכו קידום מהיר של הצעה להסדרת המאחזים, שעברה ברוב של 19 תומכים לעומת 13 מתנגדים. כמו כן, הוועדה המסדרת אישרה לקדם בהליך מהיר את חוק פסקת ההתגברות, שמטרתו להגביל את סמכותו של בג"ץ להפוך את החלטות הכנסת. גם במקרה זה, נציגי סיעות ימינה ותקווה חדשה תמכו, אך ישראל ביתנו התנגדה.

לאחר מכן, הוועדה דנה במתן אישור לקידום מהיר של הצעת החוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה. ח"כ מיכאל מלכיאלי, יוזם ההצעה אמר לחברי הכנסת בגוש מתנגדי נתניהו: "תהיה גבר, תלך לעם, הריבון, ותגיד לו: תדיח את נתניהו. אם אתם מספיק גברים, בואו תצביעו בעד ונלך לעם. העם הוא הריבון". ח"כ יאיר גולן אמר לו בתגובה: "ממש אתה מזריק לי טסטוסטרון לגב עכשיו".

עוד בוואלה!

עבאס לליכוד: לא אמליץ מראש על אף אחד, בתום הסבב נלך עם מי שיהיו לו הכי הרבה ממליצים

לכתבה המלאה
דיון הוועדה המסדרת, 4 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
דיון הוועדה המסדרת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ מאיר כהן מיש עתיד אמר בדיון כי התקבלה החלטה לפיה "כל אחד שיצביע על פי תפיסת עולמו". זאת, במענה לניסיונות של הליכוד לתקוע טריז בינם לבין אנשי תקווה חדשה וימינה. לדבריו, "אין כאן שום דבר מחייב. לכן, אלקין ואנשים שהם הפלח הימני בממשלה שבעזרת השם תקום - תצביעו על פי תפיסת עולמכם, הגיע הזמן שלא ננעץ אחד בשני". ח"כ זוהר השיב לו: "אני שמח לשמוע את זה, אם תסכימו להכיל את האידאולוגיה הימנית של חבריכם, זה יהיה מבורך".

בכחול לבן תקפו את הליכוד בעקבות הדיון. "המחטף שמבצע מיקי זוהר בשליחות נתניהו בהעלאת עשרות חוקים דורסניים בועדה המסדרת הוא לא אחר מאשר פגיעה בוטה נוספת בסדרי השלטון. חמש שעות לפני סיומו של פקיעת המנדט, נתניהו לא מחמיץ רגע לקדם את טובתו האישית ועושה סיבוב בעניינים ערכיים ומשמעותיים על חשבון הציבור שיסייעו לו בבחירות החמישיות אליהן הוא מוביל", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully